Gå til innhold

Når slutter dere med ull til barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har to jenter 4 og 6 år..har selvsagt ull når det er kaldt og minusgrader..men nå ligger temp på ml 7-10 plussgrader..redd de skal fryse når de er i barnehagen og ute..hva tror dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hendt mer og mer i det siste at jeg har sendt guttungen i vanlige klær under dressen i barnehagen. Fader det litt ut, og ser an temperaturen hver dag, samt værmeldinger. Ikke godt å være for varm heller. Hadde du på ungene ull når det fremdeles var 7-10 varmegrader på høsten?

Skrevet

Ullundertøy skal være varmeregulerende, så det blir neppe for varmt.

Skrevet

Tja, alle sier det. Funker ikke på meg, og guttungen min blir klam i nakken og ryggen av ull når det er for varmt for han.

Skrevet

Sluttet med ull her i allefall. (jente 2 år) men har vanlig strømpebukse og boddy under vanlig tøy. Også om det er kalt har hun alt i fra tynn ull dress tykk hjemmestrikket. Men med dress/regntøy og godt tøy utenfor har det ikke vert noe problem. Det har faktisk vert så varmt at de har brukt vårjakker og regnbukse bare. Vi bor på østlandet.

Skrevet

Tja, alle sier det. Funker ikke på meg, og guttungen min blir klam i nakken og ryggen av ull når det er for varmt for han.

Av ren ull?

Uansett: Om det er erfaringen din er svaret enkelt.

Skrevet

Av ren ull?

Av ren ull ja. Mulig vi er veldig unormale begge to. Synes uansett ikke ullundertøy er nødvendig vedd 7-10 varmegrader.

Skrevet

Bruker ull ennå

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Full ullhabitt enda. Bakken er frossen, det er masse snø enda og smeltevannet er kaldt. Men her er da også situasjonen at begge gjerne vil ha stillongsen på, det er mykt og godt og utrolig selvregulerende på temperatur. Ull er gull!

Skrevet

Av ren ull?

Av ren ull ja. Mulig vi er veldig unormale begge to. Synes uansett ikke ullundertøy er nødvendig vedd 7-10 varmegrader.

Ah, nesten godt å høre at det ikke bare er ungene våre og meg! Eldstemann bruker kun ull på de kaldeste dagene, og vil ha det av seg med en gang han kommer inn. Han ser helt kokt ut. Minste blir også fort overkokt. Varme barn begge to.

De fleste lovpriser jo ull, men barna mine er dessverre ikke enige.. (dessverre, da ull jo kan holde på varmen selv om det blir fuktig. Men hva hjelper det når mine blir fuktige av ull...) Mao, våre bruker ikke ull nå om dagen.

Skrevet

Bruker ullundertøy her, og kommer til å gjøre det leeenge.

7 grader føles absolutt ikke som 7 grader i plaskregn og råtten tåke. Og bakken de sitter på er ikke 7 grader.

Bruker tynt ullundertøy og litt tykkere mellomlag, også i ull, under regntøy.

Men hadde det vert opphold hadde jeg nok tatt ett tynt mellomlag i fleece under parkdressen.

Mini holder seg god og varm på hender og føtter. Vi bruker egentlig ull hele året vi - er det sommer og vi er på fjellet bruker vi gjerne t-skjorter i ull.

Skrevet

De to største bruker ull enda og kommer til å bruke det ihvertfall en mnd til... Mars kan være lunefull og april er heller ikke alltid veldig varm =) Så det blir litt av og på.. i går var det 15 grader ute her (i skyggen) og da hadde de ikke ull på seg.. Mini på 3 mnd har ull de dagene jeg tror han må ha det =)

Uansett er det bedre å være for varm enn for kald =)

Skrevet

Jeg bruker kun ull på barna om det er under 0 grader. Mine er ekstremt varme av seg, og blir svette om det er for vatmt.Det betyr som oftest at de blir syke :( (fordi de har gått svettebløte i bhg).

Så nei,det er ikke bedre å være for varm

Skrevet

Slutter med ullstillongs når det har blitt bart og tørt på bakken og bikker ca 10 grader. Går over til sommerullt-skjorter utover våren en gang.

Skrevet

Første dagen i dag uten ullgenser for det er spådd 13 grader og strålende sol her i dag! ;-) Men ullstrømpebukse har han på. Finner frem ullgensrene når det synker til 6-7 gr igjen.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Her bruker jenta mi ullsokker og ullstillongs ennå.

Jeg ser også an vær og temperatur før jeg legger fram klærne hennes.

Vi bor på nord vestlandet,og her er det grått og vått for tiden.

Ull kan vi bruke helt til sommeren,om våren er kald.

Skrevet

Slutter aldri med ull, hehe. Har bare mindre utenpå. Dvs på de varmeste dagene om sommeren dropper jeg ulla. Kom forresten på at mini ikke har en eneste body som passer som ikke er ull, så må visst ut å handle;-)

Skrevet

Bruker lite ull. Bruker kun ullstillongs og vanlig body. Han kommer nok til å bruke ullstillongs noen uker til. Her er det kaldt om morgnen, men blir veldig varmt utover dagen og da regulerer barnehagen det med å ha mindre undr dressen.

Skrevet

Kommer jo veldig ann på hvor i landet man bor da. Her på østlandet er det rundt 15 grader og sol på dagtid. Jeg har kuttet ut ullen. Men blir det kaldere og nærmer seg minus grader tar vi på ull igjen. Guttungen blir svett av å ha på seg ull når det er over 10 grader ute.

Skrevet

Er det over +5 dropper vi alltid ull. Han blir så varm når de er inne og leker!

Skrevet

Nå er det noen plussgrader her vi bor også, og det er en del regn og slaps, og da bruker de regnklær. Jeg har selv erfart at det blir klamt under regnklær, og ull er dermed utmerket å bruke. Her brukes altså fortsatt ull.

Gjest meg&mini
Skrevet

Jenta mi bruker for det meste ull, men det er dager hun kan bruke vanlig strømpebukse. Hun har alltid ull liggende i hylla si i barnehagen, så da kan de som jobber der selv bestemme om de vil ha på eller ikke. Jeg jobber selv i barnehage og flere foreldre gjør det sånn, og det funker veldig bra :)

Skrevet

Så lenge det er behov for strømpebukse så er det ull, tror jeg ikke har noe annet i huset ikke sikert. Ullbody/trøye bruker ungene så lenge det er snø på bakken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...