Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Blir så inni gampen irritert over at det skal være så dyrt å leie!! Kommer ALDRI til å kunne få kjøpt meg noe som helst fordi jeg ikke får spart nok pga. høye leiepriser!! Og nei, jeg kan ikke bare velge å flytte til et billigere sted! åhhhhh!!!!!!!! Det er jo til og med billigere med lån i forhold til leie vøtt. Skjønner ikke at det går ann!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Det ser billigere ut om du sammenligner leiepris med et lån.. MEN husk at å eie har mange "skjulte" kostnader og er mye dyrere enn du tror... Eiendomsskatt, renovasjon, forsikringer og vedlikehold suger maaaange tusenlapper ekstra i måneden...Pluss renta er veldig lav nå, når den stiger blir det fort mange ekstra kr i måneden! Men, skjønner fortvilelsen din - de fleste vil jo likevel eie selv om det nok ikke er så billig som du kanskje tror....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Ganske billig å leie hos meg... Kan jo si ifra om leieboeren min flytter ut! Er vel billig fordi det er en liten hytte uten varmtvann og ligger langt inni skogen. Men billig er det!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Ganske billig å leie hos meg... Kan jo si ifra om leieboeren min flytter ut! Er vel billig fordi det er en liten hytte uten varmtvann og ligger langt inni skogen. Men billig er det!!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Pappa jobber i bank og har regnet på hvor mye et lån vil koste meg ( et lån på 1,5 med alt av skjulte kostnader + husleie på evt. en leilighet) og jeg kommer faktisk billigere ut av det!! Men lån, det får jeg ikke! hl
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Blir så inni gampen irritert over at det skal være så dyrt å leie!! Kommer ALDRI til å kunne få kjøpt meg noe som helst fordi jeg ikke får spart nok pga. høye leiepriser!! Og nei, jeg kan ikke bare velge å flytte til et billigere sted! åhhhhh!!!!!!!! Det er jo til og med billigere med lån i forhold til leie vøtt. Skjønner ikke at det går ann! Selvfølgelig er det billigere å kjøpe enn å leie. Vi leier ut selv, og leiligheten vi leier ut har vi gjeld på. selvfølgelig må leietaker dekke både lånet og andre kostnader!!
Gjest Miryks Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Det ser billigere ut om du sammenligner leiepris med et lån.. MEN husk at å eie har mange "skjulte" kostnader og er mye dyrere enn du tror... Eiendomsskatt, renovasjon, forsikringer og vedlikehold suger maaaange tusenlapper ekstra i måneden...Pluss renta er veldig lav nå, når den stiger blir det fort mange ekstra kr i måneden! Men, skjønner fortvilelsen din - de fleste vil jo likevel eie selv om det nok ikke er så billig som du kanskje tror.... Når man "eier" noe, så betaler man ned på det. Ved å leie, så...leier man bare. Utgifter går til en annen. Vi har nå brukt 120 000 på leie på litt under et år, og sørpå kunne vi fått et bedre, større og billigere hus og lagt av et par-tre tusen i mnd.
You can call me Dårris Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Det er dyrt å eie, og det er dyrt å leie. Faktisk er det ganske dyrt å bo i det hele tatt... Klart det koster litt å leie, de som eier stedet leier jo ikke ut for moro skyld...
Hybelkanina Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv!
Gjest Miryks Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv! Oi, hva i all verden har det med denne tråden og gjøre?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv! Oi, hva i all verden har det med denne tråden og gjøre? Eh.... overskriften er vel kanskje en viktig del av innlegget eller??
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv! Oi, hva i all verden har det med denne tråden og gjøre? Eh.... overskriften er vel kanskje en viktig del av innlegget eller??
Gjest Miryks Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Eh.... overskriften er vel kanskje en viktig del av innlegget eller?? .....hva har språket hennes med å gjøre at dere ville skrudd opp prisen? Jada, folk velger hvem de vil leie ut til, men den der kommentaren var unødvendig. Det ville vært det samme som å skru opp prisen for at noen har rødt hår.. Noen har sterkt språk, enkelt og greit. Holder hardt for meg av og til å ikke skrive ned akkurat hva jeg tenker, for å si det sånn.
Kliko Skrevet 12. mars 2012 #15 Skrevet 12. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv! Det har du faktisk ikke lov til, så det så Skal være særlige grunner til å skru opp leia
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #16 Skrevet 12. mars 2012 Oj, det var da litt av et vokabular på deg da Hi! Vi er utleiere selv, og hadde det dukket opp en potensiell leietaker her med et slikt språkbruk tror jeg sannelig jeg ville skrudd opp prisen selv! Det har du faktisk ikke lov til, så det så Skal være særlige grunner til å skru opp leia Tull og tøys, man har rett til å kreve i leie akkurat hva man vil og hva markedet er villig til å betale.. Her var det snakk om en "potensiell" leietaker, hadde de allerede hatt kontrakt med en person kan man ikke bare skru opp leia nei..
Hybelkanina Skrevet 12. mars 2012 #17 Skrevet 12. mars 2012 Haha, jeg må nesten bare le jeg... Jeg vet ikke om noen av dere så at jeg hadde satt et smilefjes bak kommentaren min om å skru opp husleien hvis en potensiell leietaker med et ordforråd som HI dukket opp på døren min? Ja, overskriften til HI var antagelig et uttrykk for hennes irritasjon over leiepriser som hun ikke forstår seg på, men særlig pent var det jo uansett ikke.... eller kanskje det bare er jeg som er litt fin på det? Det var altså ment fra min side å være bittelittegranne morsom og ironisk, men jeg forstår jo nå at ikke alle skjønte det
Gjest Miryks Skrevet 12. mars 2012 #18 Skrevet 12. mars 2012 Enkelte bruker på slutten av en setning som en erstatning for "kjære deg", "lille venn" osv, etter å ha sagt hva de mener om noe og kanskje hørtes litt streng/sur ut. "Jeg synes du skal roe ned språket ditt litt, kjære deg". En slags hersemetode.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #19 Skrevet 12. mars 2012 det er dyrt og leie. det går nok bare en vei med de prisene. opp... men er faktisk ikke så mye billigere og eie enn og leie,. vi leide leilighet for 6000 i mnd før. nå er lånet vårt på 4400. forsikring på 1000 og ca 1300 kr i kommunale avgifter i mnd. det blir en del penger ut av og eie og... eneste er at man får noe av pengene igjen når man eventuelt selger bolig. hva med lån i husbanken,. trenger ikke egenkapital. da eier du jo eget.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #20 Skrevet 12. mars 2012 Enkelte bruker på slutten av en setning som en erstatning for "kjære deg", "lille venn" osv, etter å ha sagt hva de mener om noe og kanskje hørtes litt streng/sur ut. "Jeg synes du skal roe ned språket ditt litt, kjære deg". En slags hersemetode. Mener du herskemetode, lille venn? :)
Gjest Miryks Skrevet 12. mars 2012 #21 Skrevet 12. mars 2012 Enkelte bruker på slutten av en setning som en erstatning for "kjære deg", "lille venn" osv, etter å ha sagt hva de mener om noe og kanskje hørtes litt streng/sur ut. "Jeg synes du skal roe ned språket ditt litt, kjære deg". En slags hersemetode. Mener du herskemetode, lille venn? :) Akkurat, vennen
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. mars 2012 #22 Skrevet 12. mars 2012 Mente du hersketeknikk, anonym? :-)
Gjest Miryks Skrevet 12. mars 2012 #23 Skrevet 12. mars 2012 Mente du hersketeknikk, anonym? :-) Neineinei, Lille venn, kjære deg eller vennen! anonym..! Hva slags herske/hersemetode/teknikk er det??
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. mars 2012 #24 Skrevet 12. mars 2012 Du er nå søt, da, lille venn:-) (jeg prøver bare å få frem poenget ditt miryks)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå