Gå til innhold

ang ferdrekvote

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan far ta ut fedrekvote samtidig som mor har foreldrepermisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det tror jeg ikke..

Skrevet

I utgangspunktet ikke.. Det finnes et unntak og da kan mor og far tilsammen ta ut 150% permisjon, men da MÅ mor jobbe 50% i tillegg.. Men dere "spiser jo opp" permisjonstiden mye fortere da ogsÅ...

Skrevet

Far kan benytte sin 12-ukers fedrekvote når han vil. Men det stilles andre krav hvis han skal ha mer permisjon.

http://www.nav.no/Fa...sjon/Fedrekvote

Red: Når som helst, unntatt de 6 første ukene etter fødsel.

Ja, det har jeg lest - men derfor jeg ble usikker.. Med første måtte jeg avvikle ferie mens han tok ut pappaperm ( vi reiste på lang ferie ), men ut i fra det du linker til så kan han vel ta ut fedrekvoten samtidig som jeg er i perm?

hi

Skrevet

Nei, kun en person kan motta foreldrepenger av gangen.

Dvs at hvis mor og far ønsker å være hjemme sammen, må en enten ta ulønnet perm eller ferie.

Skrevet

Far kan benytte sin 12-ukers fedrekvote når han vil. Men det stilles andre krav hvis han skal ha mer permisjon.

Ja, det har jeg lest - men derfor jeg ble usikker.. Med første måtte jeg avvikle ferie mens han tok ut pappaperm ( vi reiste på lang ferie ), men ut i fra det du linker til så kan han vel ta ut fedrekvoten samtidig som jeg er i perm?

hi

Nei, som en annen nevner kan man ikke få mer enn maks 150% foreldrepenger tilsamnmen, og da kun om mammaen jobber 50% i tillegg....

Skrevet

hi

Nei, som en annen nevner kan man ikke få mer enn maks 150% foreldrepenger tilsamnmen, og da kun om mammaen jobber 50% i tillegg....

OK.. må kanskje ringe NAV og endre søknadspapirene da.. eller evt sette min permisjon på "vent" noen uker om det blir en ny lang ferietur..

Skrevet (endret)

Nei, kun en person kan motta foreldrepenger av gangen.

Dvs at hvis mor og far ønsker å være hjemme sammen, må en enten ta ulønnet perm eller ferie.

Nei, de kan tilsammen motta 150%. Far kan f.eks ha 50% fedrekvote (jobbe halve dager). Eller mor kan jobbe minst 50%.

HI spør om man kan ta ut fedrekvote når mor er i permisjon. Og det er mulig, men begge kan ikke gå hjemme på fulltid uten de mulighetene du nevner for ulønnet perm eller ferie nei.

Red: skriveleif

Endret av Mor Stratos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...