Gå til innhold

Noen som vet ang vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt vannkopper så det er heldigvis ikke farlig for hverken meg eller den lille.

Men datteren min på 5 fikk på mandag noen prikker i huden. Har ikke hatt feber, ei heller nedsatt matlyst. Hun hadde lekt med noe parfyme på søndag så jeg trodde rett og slett at det var det som hadde skapt en allergisk reaksjon.

Det går vannkopper i barnehagen

* Ingen feber, ingen nedsatt allmenntilstand og ingen nedsatt matlyst

* Prikkene kom på mandag og kun på ene underarmen (tyder ikke på vannkopper, da disse kommer på den delen av armen som er nærmest kroppen. Prikkene kom på den tynne huden på underarmen, om det er det de mener som nærmest kroppen)

* Torsdag gikk de over til å være litt veskefylte (tyder ikke på vannkopper), men ingen er så store at det har dannet skorper.

* Har kommet noen nye, men kun på samme plass, noen også på underarmen og på utsiden av armen. Ingen hverken i ansiktet eller på magen.

* Utslettet klødde fra de kom og til de ble veskefylte. De tørket inn i løpet av natten og etter det klør de ikke.

Jeg og faren er litt uenig.

Jeg mener det IKKE er vannkopper, han mener det er...

Det stemmer heller ikke med tiden det tar fra smitte til utbrudd.

Hun var borte fra barnehagen den uken det brøt ut pga vinterferie, og 8 dager etterpå kom disse prikkene... Folkehelseinstituttet sier at inkubasjonstiden er 2-3 uker...

Dersom det er vannkopper, så kan jeg jo forvente at broren får det, men datteren vår er hysterisk når jeg sier at det ikke er vannkopper, fordi hun vil ha det og bli ferdig med det..

Hva mener dere?

Selve utslettet kan ligne litt på vannkopper, men det er også eneste fellestrekket jeg finner..

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som vannkopper...

Skrevet

Kanskje det er mollusker.

Vår gutt hadde vannkopper i januar, var til og med hos lege.

Utslettet var slik som du beskriver det. Nå på mandag fikk han

kjempeutbrudd av kløende prikker over hele kroppen.

Dro til en annen lege og da kunne hun fortelle at han fikk utbrudd av mollusker i januar og vannkopper nå. Han har enda fire mollusker på overkroppen.

Ta en tur til lege når dere er usikre.

Skrevet

Det kan høres ut som vannkopper. Jenta mi hadde vannkopper nå, og hun hadde verken feber eller noe kløe. Fikk veldig lite prikker.

Gå innom helsestasjonen eller legen og spør :)

Skrevet

om det er vannkopper eller ikke er ikke jeg kvalifisert nok til å svare på. Men er du gravid? Da skal holde deg unna vannkopper selv om du har hatt det før. Vannkopper gir ikke nødvendigvis immunisering selv om du har hatt det før. Av en eller annen grunn danner noen ikke nok antistoffer til å stanse sykdom ved ny disponering. Siden du ikke vet om hvem som danner nok antistoffer og ikke anbefaler alle gravide å holde seg unna smitte. å bli født med vannkopper er ikke noe særlig, og tidlig i graviditeten mener jeg det faktisk kan være litt farlig. Selv har jeg hatt vannkopper flere ganger, derfor jeg kjenner godt til denne saken.

Det er jo ikke supervanlig å få det flere ganger, men heller ikke uvanlig. Derfor ville jeg snarest funnet ut hva barnet ditt har også hørt med jm hva du skal gjøre om det skulle være vannkopper. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...