Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Hva kan dette bety : 85 år gammelt menneske, stort sett frisk og rask Har hatt en betent (?) arm som det er gitt antibiotika for. Nå er armen hovnet kraftig opp, og er blå Feber, svimmel og klarer knapt gå. Crp over 200 Noen ideer ?
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Kan bety at det er gått infeksjon i armen siden crpen er så forhøyet! Normal CTO er på ca 10. Også veldig vanlig med høy feber ved infeksjon
NormaJean Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Er det leddet som har vært betent eller vevet (hud, blodåre osv)? Han har jo en infeksjon, iom crp er på 200 og feber. Antar at han er på sykehus og får iv AB? Erysipelas er jo ett alternativ. Tenkte DVT i armen og, men stemmer ikke helt med resten av sykdomsforløpet. Ellers så kunne jeg tenkt at det kan være en bakteriell infeksjon i albuen. Men lite opplysninger å gå utifra da... Er det din bestefar?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Betennelse. Kan faktisk være starten på sepsis(blodforgiftning). Legevakt, og deretter blir det nok sykehus til det er behandlet med antibiotika intravenøst fra i kveld.... Hva venter dere på? Ring legevakten, og om de ikke gidder, så er 113 et godt alternativ her.
Baker Harepus Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Bakteriell infeksjon i armen, med mulig begynnende blodforgiftning tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Betyr først og fremst at hun må på sykehus. Hun er selvfølgelig innlagt på sykehus nå ja. Men de har tatt haugevis med prøver vi venter svar på. Bare lurer litt i mellomtiden.... HI
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Siden de vet hva CRPen ligger på, antar jeg at de allerede er på sykehus...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Er det leddet som har vært betent eller vevet (hud, blodåre osv)? Han har jo en infeksjon, iom crp er på 200 og feber. Antar at han er på sykehus og får iv AB? Erysipelas er jo ett alternativ. Tenkte DVT i armen og, men stemmer ikke helt med resten av sykdomsforløpet. Ellers så kunne jeg tenkt at det kan være en bakteriell infeksjon i albuen. Men lite opplysninger å gå utifra da... Er det din bestefar? Hva er DVT ? Det er min bestemor. Hun er innlagt og i de beste hender håper jeg.
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Regnet med hurtigtest siden svaret var oppgitt som "over 200". På sykehus får man oppgitt nøyaktig svar på høyere verdier også.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Trombose er DVT. Altså dyp venøs trombose. Det er en blodpropp i armen i dette tilfellet. Men jeg tror ikke det er det. Hun er nok i de beste hender, og hun får nok bredspektret og hard antibiotika for dette, om de ikke er sikre på noe som helst Og den tar det aller meste Men... husk hun er gammel, og kroppen er ikke så tøff lenger. Og det er sånn at menneskekroppen bare slutter å virke en dag, og med ulike grunner til det. Håper det går bra, men tenk også at det kan være bra hun slipper mer.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Takk for svar. Ja håper hun kommer seg. Har hatt kreft i kroppen i mange år også, men denne er stagnert/under kontroll - og skal visst ikke ha noe med dette å gjøre. Jeg synes det var rart Crpen økte så mye selv om hun allerede var på antibiotikakur. Men kanskje det var feil type ? Regner med vi er litt klokere i morgen. HI
NormaJean Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 wtf #11???? Bare fordi en eldre person har fått infeksjon i armen, betyr ikke det at man skal forberede seg på at de stryker med...... Bra at hun slipper mer??? Den eneste informasjonen HI kommer med er at dette er en ellers frisk og sprek person som har blitt syk med infeksjon. Syns det er drøyt å komme med kommentar om at: "det kan være bra at hun slipper mer"
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 wtf #11???? Bare fordi en eldre person har fått infeksjon i armen, betyr ikke det at man skal forberede seg på at de stryker med...... Bra at hun slipper mer??? Den eneste informasjonen HI kommer med er at dette er en ellers frisk og sprek person som har blitt syk med infeksjon. Syns det er drøyt å komme med kommentar om at: "det kan være bra at hun slipper mer" Som du selv leser, så er der kreft i bildet. Og hos eldre er den ofte bare der, men de dør ikke av den alene. Eller som regel dør de av noe annet, mens kreften herjer med sitt. Helt vanlig. Derfor nevnte jeg det jeg gjorde. For kreften kan fort ta liv, selv hvor rolig den kan virke. Hva vet du om hva jeg har av erfaring, både privat og gjennom jobb? Ikke en dritt. Jeg jobber innen eldreomsorgen, og ser dermed mye hver dag. Jeg gir faktisk ikke bare koseråd, men sier ting som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå