Gå til innhold

Noen som bruker linser her? Litt flaut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i bursdagsselskap igår, og kom ganske sent hjem. Hadde litt innabords og skulle ta av meg linsene. Fikk fint av den ene, men den andre var litt vanskelig å få ut, og plutselig fant jeg den ikke igjen. Kikket i speilet, men kunne ikke se den inne på øyet heller. Nå lurer jeg på om den bare har ramlet ut uten at jeg så hvor den ble av, eller om den kan ha glidd opp under øyelokket? Jeg ga til slutt opp og la meg, og har ikke vondt i øyet i det hele tatt nå. Den har glidd opp flere ganger før, men da har det gjort så vondt at jeg har måttet få den ut med en gang. Er det mulig at den ligger i en krøll der oppe uten at jeg ser det og uten at det gjør vondt, eller har den aller mest trolig ramlet ut? Uææh, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Du hadde nok hatt ganske vondt i øyet om den var glidd under øyelokket (og bare for å ha avklart det så går det ikke an at den havner bak øyet ;)

Den har sikkert falt ut...

Skrevet

Ring optikeren i morgen, de kan sjekke om linsen fremdeles ligger på øye. Min erfaring er at hvis du ikke finner linsa og ikke har vondt på øyet så har den falt ut.

Skrevet

Jeg vet at den ikke havner bak øyet, men den glir ofte opp under øyelokket, og da er det jo ekstremt ubehagelig. :) Synes det er flaut å dra på legevakten, og så har den kanskje bare ramlet ut? Her vi bor er det opp til 8 timers ventetid der, så det er liksom litt uaktuelt. :P

Skrevet

kan du vrenge øyelokket? Jeg har hatt det som partytriks i alle år, og så bruker jeg linser. Kommet til nytte år linsa "forsvinner"

Skrevet

Ah, det kan jeg gjøre! :) Kan stikke innom optikeren imorgen og høre om de kan se. :) HI.

Skrevet

kan du vrenge øyelokket? Jeg har hatt det som partytriks i alle år, og så bruker jeg linser. Kommet til nytte år linsa "forsvinner"

Hehe, nei, det klarer jeg ikke. Jeg drar opp lokket og blunker masse da, det pleier å hjelpe, men nå skjer det ingenting. :P

Skrevet

som du selv sier så gjør det skikkelig vondt dersom den forsvinner bak øyelokket.. jeg vil tro at den har falt ut siden det ikke gjør vondt nå. Ingen krise, ingen skade.. alt er nok helt fint :)

Skrevet

Ikke det flaueste dette, hørte om ei som dro til legen for å få ut tampongen hun ikke fikk tak i. Hun hadde tatt den ut om kvelden og glemt det (ganske full på det tidspunktet) og fått panikk på morgenen når hun kom på tampongen og ikke fant den. Hun ble kjempeflau. Legen trøstet henne med at det ikke var første gang han hadde fått i oppdrag å fiske ut tamponger, men la til at han ikke hadde opplevd å ikke finne en før :)

Kjenner du ikke ubehag er nok linsa ute..

Skrevet

Ikke det flaueste dette, hørte om ei som dro til legen for å få ut tampongen hun ikke fikk tak i. Hun hadde tatt den ut om kvelden og glemt det (ganske full på det tidspunktet) og fått panikk på morgenen når hun kom på tampongen og ikke fant den. Hun ble kjempeflau. Legen trøstet henne med at det ikke var første gang han hadde fått i oppdrag å fiske ut tamponger, men la til at han ikke hadde opplevd å ikke finne en før smile.png

Kjenner du ikke ubehag er nok linsa ute..

Haha, den er hakket kjipere ja! ;)

Skrevet

Jeg jobber som optiker og det hender at linsa ligger under øyelokket uten at man kjenner det, men stort sett vil man kjenne det som et ubehag selvom det ikke alltid gjør vondt. Mest sannsynlig har den fallt ut uten at du la merke til det og når den har fallt ut er det umulig å finne den igjen. Hvis du har linsevæske eller tåreerstatningsvæske kan du helle masse av det inn på øyet, gjerne under øyelokket hvis du får til det (lettest hvis noen hjelper deg).

Hvis du ikke får den ut, så er den mest sannsynlig ute, men er du usikker og vil sjekke det opp, så tar du kontakt med optikeren din i morgen. Legevakta er helt unødvendig og jeg tviler på at de i det hele tatt tar deg inn.

Skrevet

Husk på at om det er litt ubehagelig nå, så kan det skyldes at du har prøvd å fiske ut en linse som ikke er der, og dermed er øyet litt irritert... det behøver ikke å være for at linsen ikke er der... OM den så skulle være der så tviler jeg på at det er noe farlig. Om du dropper å rote mer på øyet nå, og du ikke har noe tydelig ubehag lengre i morgen, så tror jeg du fint kan konkludere at den ikke er der lengre.

Vanligvis vil det være VELDIG vondt med en linse under øyelokket...

Skrevet

Husk på at om det er litt ubehagelig nå, så kan det skyldes at du har prøvd å fiske ut en linse som ikke er der, og dermed er øyet litt irritert... det behøver ikke å være for at linsen ikke er der... OM den så skulle være der så tviler jeg på at det er noe farlig. Om du dropper å rote mer på øyet nå, og du ikke har noe tydelig ubehag lengre i morgen, så tror jeg du fint kan konkludere at den ikke er der lengre.

Vanligvis vil det være VELDIG vondt med en linse under øyelokket...

Ble litt skrivefeil, skulle selvsagt stå "det behøver ikke å være for at linsen ER der"

Skrevet

Det er litt ubehagelig nå ja, siden jeg har røska i øyelokket en del ganger, hehe. Kom frem til det samme, at jeg skal la det være til imorgen. Regner med at det blir veldig ubehagelig etter litt søvn HVIS den er der. Kan evt. prøve med litt linsevæske og se, og så får jeg vurdere om jeg tar en tur innom optikeren og ber han ta en titt. :) Regner egentlig med at den ramla ut i natt. De er jo veldig vanskelig å oppdage og klistrer seg fast i alt som er. :) Tusen takk for svar, alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...