Gå til innhold

Farlig???!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag og fikk lyst på kokte egg, men etter at det var spist opp fortalte min mann meg at de mest sannsynlig var gamle!!!!! Kan det være farlig om de var gamle??? Er gravid i v.30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjenner når egg er uspiselige for å si det sånn.

Den datostemplinga er et EU krav, men i Norge kan vi se bort fra den. Vi har ikke Salmonella i eggene våre her.

Et tips : Hvis egget flyter i vann, bør det kastes.

Skrevet

Takk for svar! Som jeg husker selv så lå det i bunnen da jeg la det i vann, så det fløt ikke. Så da regner jeg med at jeg kan puste litt lettet ut da?

Gjest Miryks
Skrevet

Oi, takk for tips, #2! Det visste jeg ikke om egg :)

Skrevet

Jeg ser aldri på datostempel på egg. Er de dårlige, så kjenner du det garantert. Råtne egg lukter GRUSOMT!

Skrevet

Egg kan du fint spise i 3 til 12 mnd etter at de har gått ut på dato, så lenge de oppbevares kjølig har de kjempelang holdbarhet.

Men i norge må vi følge samme reglene som resten av europa når det kommer til datostempling, og andre steder har de salmonella og oppbevarer gjerne eggene i et varmt kjøkkenskap...

Skrevet

Så godt å høre! Ble litt bekymra nå! Pleier ikke være hysterisk på matfronten bare fordi jeg er gravid, men ble litt redd skal innrømme det!

Takk dere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...