Gå til innhold

når begynner dere å handle til babyen:)?


chd1989

Anbefalte innlegg

jeg har allerede en del nøytrale klær, fått det meste da siden det er første barnebarn osv, men gleder meg til å kunne handle rosa eller blått;) og gleder meg til vi kan begynne å tenke på vogn og alt! er så mye gøy i vente!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte rundt uke 10 :) bare noen få ting, og har egentlig fortsatt med litt her og der. Første babyen her også, veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har en venn som jobber i det store firmaet Babycare, alle produkter og all slags merker til baby og barn.

Så han kom på besøk med en bilstol, sprinkelseng, madrass, dyne, pute, vippestol, stokke stol til å sitte i, sauskinn til vogna og masseeee flasker og sutter.

Han sa han fikk det med 70-80% avslag, så da måtte han bare kjøpe det :)

 

Ellers har ikke jeg tenkt å kjøpe noe tøy før til sommeren. Ingen vits synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si førskolelæreren, så heldig du er da :) Jeg har handlet bittelitt, men ikke mye... venter til vi får vite kjønn, er så lite inspirerende å handle nøytrale ting... men jeg liker å strikke så det er jeg i full gang med, og da både gutte og jente klær :) Håper jeg en dag får bruk for alt, vil gjerne ha flere barn og begge kjønn :) pr akkurat nå holder jeg på med et fin fint nøytralt babyteppe.. d er så koslig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her så venter jeg til etter ordinær ul med å handle tøy. :) Vil vite hvilken farge jeg skal kjøpe. Så kommer jeg nok til å handle litt mer større ting og ta frem igjen ting fra forrige gang etter uke 30regner jeg med.

 

Skal ikke handle så dyre og store ting denne gangen, så kan vente litt.

Når jeg ventet nr 1, så handlet vi litt nå og da fra uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, virket nesten som om jeg skrøt av alle tingene jeg hadde fått?

Men mente ikke det :) Er utrolig heldig, har en veldig snill bror som gleder seg til å bli onkel for første gang..

Vi er veldig knyttet hele familien, så det blir stort når bebisen kommer.

Men min bror tipper det er en gutt!! Så dety meste er blått av det som er kjøpt! (Krise hvis det er en rosa baby) Hehe

Men men, vi kan bruke noe blått uansett.

Vi må bare alle håpe å få friske bebiser!!

 

Frk.Håpfull-skulle ønske du bodde nærmere så du kunne lære meg å strikke til bebisen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er det ikke kjøpt inn noe enda. men vi har jo det meste av utstyr fra før. så vi venter til etter ordinær ul. hvis det da viser seg at det blir gutt blir det nokk handlet en del nytt ja:) men om det blir jente har vi jo alt fra før..

 

Men skal uansett handle nytt hentesett til småen da :) Noe nytt må hun jo få om det blir jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min type er også overtroisk på dette feltet.Derfor ble det ikke kjøpt inn en sokk engang før uke 12 :)

Nå er jeg 15+3,og har fått en del klær,smokker,vippestol,stellebordstopp,dundyne til grinden og litt leker i hus :)

Kan gå amok i babybutikkene <3

 

Vi er litt gammeldagse,så skal ikke vite kjønnet nå på førstemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter me de største tinga til etter ul.. men har kjøpt ett par nøytrale ting denne uka.. er i uke 12 så regner med det er tryggt og handle :) kommer til og kjøpe ting spredd regner eg med så det ikkje blir så mye på en gang. har en del etter nr 1 og men solgte det største tinga pga dårlig opp bevarings plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste fra før vi da, ettersom dette er 4.mann:)

Men har fått en god del klær og vugge til den lille nå når jeg er i uke 26:)Ikke kjøpt noe selv, vet ikke om det trengs heller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal handle bilstol i dag, 12+6 (kjøper brukt, og den var så billig at vi kunne ikke gå glipp av den). Har ikke handlet noe klær eller andre ting enda, det blir nok etter ordinær ultralyd her også. Greit å vite hvilken farge en skal kjøpe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har masse utstyr og klær fra før, men skulle det bli ei jente, så er det jo koselig med litt andre farger. Skal handle endel ulltøy uansett kjønn. Men venter nok noen måneder til før jeg begynner med det.

 

Lurer på å kjøpe en voksipose e.l, og skal ha en lommeslynge. Skal prøve å overtale mannen om ny vogn, for jeg mener vi trenger det, og han gjør ikke :P

 

Har begynt å strikke litt da :) Og har mange planer om å sy litt klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede begynt å se litt på ullundertøy til bebisen.

Myyyye på tilbud nå som en kan få for en billig penge.

 

 

Men den første bodyen skal jeg kjøpe mandag 19 mars etter ultralyden.. Vil bare få det overstått egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noe vanskelig å finne nøytrale klær jeg syns er fine.. enklere å handle når en vet kjønnet... =) Nå har jeg en sønn fra før, og har endel fine klær fra han.. Men skal innrømme at jeg håper litt på en jente nå.. så var på Outlet i vestby forje helg, og da fant jeg en herlig rosa sparkebukse fra merke PIPPI, kosta bare 149kr så kunne ikke går ifra den.. Blir det gutt igjen så gir jeg den bort til en venninne som skal få jente =)

 

Men kjøpte kun det plagget for å tilfredstille shopping behovet.. Nå klarer jeg å vente til UL.. Jeg kommer heller ikke til å stole 100% på ordinær UL da vi gikk i 2 mnd å trodde sønnen våres var en jente, siden dem sa det på UL.. så kommer til å vente så langt som til 3d UL med å kjøpe mer klær =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hel del jenteklær siden vi her har tilsammen 5 jenter fra før ;) Det meste av annet utstyr har vi vel også, så har nettopp fått vippestol meget billig av en venninne med barn som akkurat er ferdig med den...........tror det eneste vi trenger er seng, og noen små klær, men de venter vi med til vi vet kjønnet.........ikke det, vi antar det er jente til det motsatte er bevist, med 5 jenter fra før er det lett for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt vi trenger om det blir jente :) Så på et vis *håper* jeg at det blir jente, for da slipper jeg shopping :P

Men, kjønnet spiller ingen rolle bare bebisen er frisk :)

Vi skal kjøpe en søskenvogn.. å den blir svart. Ellers har vi det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål.

Hva er nøytrale klær? Er det grått, hvitt og beige?

Jeg syns ikke det er noe problem å handle selv om vi ikke vet kjønn, for for meg er farger nettopp bare farger.

Vi har en gutt fra før, men uansett hva som måtte komme har vi alt fra før - klær i størrelse baby i farger.

 

Dette var ikke et stikk til dere som liker rosa og blått, men jeg blir nysjerrig på hvorfor man ikke skal kjøpe andre farger uansett hva som måtte komme.

Funker ikke grønt og blått og rødt og gult like bra på jenter som på gutter?

 

(jeg skjønner at man får lyst til å kjøpe kjoler om man venter jente, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspuntet ganske enig med deg, Krøllpåkrøll, men det er i str. baby veldig, veldig mye rosa og lyseblått. Akkurat de fargene føler jeg er veldig lite kjønnsnøytrale. Ellers kunne jeg godt kjøpt rød pysj om jeg ventet gutt eller grønne bodyer om jeg ventet jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspuntet ganske enig med deg, Krøllpåkrøll, men det er i str. baby veldig, veldig mye rosa og lyseblått. Akkurat de fargene føler jeg er veldig lite kjønnsnøytrale. Ellers kunne jeg godt kjøpt rød pysj om jeg ventet gutt eller grønne bodyer om jeg ventet jente:)

 

Hehe, jeg syns det var mest å velge mellom i de minste størrelsene, jeg :)

Syns det er litt trist nå som han er kommet over til de store størrelsene (92 og oppover) for nå syns jeg det er veldig delt opp, men det er vel bare smaken det kommer an på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspuntet ganske enig med deg, Krøllpåkrøll, men det er i str. baby veldig, veldig mye rosa og lyseblått. Akkurat de fargene føler jeg er veldig lite kjønnsnøytrale. Ellers kunne jeg godt kjøpt rød pysj om jeg ventet gutt eller grønne bodyer om jeg ventet jente:)

 

Hehe, jeg syns det var mest å velge mellom i de minste størrelsene, jeg :)

Syns det er litt trist nå som han er kommet over til de store størrelsene (92 og oppover) for nå syns jeg det er veldig delt opp, men det er vel bare smaken det kommer an på ;)

Hehe, du har vel rett, det blir ikke bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det meste fra før, så det blir kjøpt lite. Vi skal ikke vite kjønn heller, så da begrenser shoppingen seg litt! Men det tar vi nåkk fort igjen under permisjonstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...