Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Vi flytter snart fra ett rolig sted med skog og mark rundt oss, til ett sted med endel trafikk. Dette nye stedet er 10min unna det gamle stedet med bil. På 2 sider av huset er det mye trafikk på morningen og ettermiddagen da det ligger skoler, bhg og ett kjøpesenter rett ved huset. På de 2 andre sidene av huset er det endel bolighus med hage som katten kan vandre på... Jeg kjenner jeg er livredd! Livredd for at katten min skal bli påkjørt/stikke av! Jeg er sikkert litt hormonell om dagen ( 6 uker på vei), men jeg gråter bare av tanken på at min lille katt skal bli borte fra meg!! Jeg trenger noen solskinns historier i forhold til å flytte med katt og i forhold til å ha utekatt på steder med trafikk.. Herlighet, kanskje jeg overreagerer meg begynner å gråte nå bare ved tanken på å finne min katt påkjørt.. Uff (ps skal holde katten inne 1-2 mnd og begynne å gå med katten i bånd i starten)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Det hadde jeg aldri gjort... Hvorfor flytter dere egentlig?
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Noen katter holder seg unna veien, andre ikke. Mine foreldre har hatt 5-6 katter som er blitt påkjørte, de lengstlevende av dem holdt i 3 år. Den de har nå er minst 15 år, han går sjelden ned på veien..
Gjest Heartbroken Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Reagerer veldig på at du anser naboene dine sine hager som plasser katten kan gå (og gjør fra seg) på! Et av de største problemene med katter, er at det er naboene som får dritten (bokstavelig talt), mens dere som har valgt dyret syns det er helt greit at de tar seg til rette på annen manns eiendom! Jeg har en venninne som ikke kan slippe barna ut i hagen sin pga at naboen sine 4 katter bruke hele hagen som do. Jeg vet at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men blir utrolig provosert av katteeiere som tar det som en selvfølge at alle andre også elsker disse dyrene!
Gjest Miryks Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Vi har hatt katt i områder med mye trafikk i 6 år, og den vi fikk da lever ennå. Har bodd i tettbygd strøk i et år med ene katten min. Vi bodde hennes første år laaangt oppi en dal hvor biler var sjeldent. Overgangen til ingen biler til flere hundre om dagen gikk helt fin. Vi holdt henne inne halvannen mnd før vi slapp henne ut her
☆☆☆ Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Hun sa ingen ting om å gjøre fra seg hos naboene. De kattene vi har hatt hjemme har hatt sin faste "do" selv om de er ute. Katter er vanedyr, har de funnet seg et sted holder de seg gjerne til det. Ofte kan man flytte kattekassen til et passende sted når de begynner å være ute, så fortsetter de å gå dit også når man tar bort kassen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Det der kjenner jeg meg i. Bodde nærmere veien når hun var lita. Nå flytta vi lengre vekk fra veien og jeg kan slappe av mere. Vi skal nok flytte om en stund igjen, men det første jeg skal se etter kommer til å være - et hus som ligger et stykke unna veien. La ham bli godt kjent med huset først, men tipper at du klarer ikke å holde ham inne så lenge siden han er vant å være ute. Han må nok bare lære å tilpasse seg.
Gjest Heartbroken Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Hun sa ingen ting om å gjøre fra seg hos naboene. De kattene vi har hatt hjemme har hatt sin faste "do" selv om de er ute. Katter er vanedyr, har de funnet seg et sted holder de seg gjerne til det. Ofte kan man flytte kattekassen til et passende sted når de begynner å være ute, så fortsetter de å gå dit også når man tar bort kassen. Sitat: " På de 2 andre sidene av huset er det endel bolighus med hage som katten kan vandre på.." Der katter vandrer, gjør de fra seg. Jeg er så lei av at naboens katter sitter i garasjetaket vårt, hopper ned på bilen og ligger på det varme panseret. Hadde vi villet hatt katt i hagen vår, hadde vi skaffet oss en selv!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Vi skulle så gjerne blitt boende i området vi bodde i, men dessverre er det ingen hus til salgs der (det er hvertfall veldig sjelden). Vi bodde i en leilighet på 40kvm å flytter fordi vi må ha noe større.. å nei jeg har aldri sagt at hagene til andre er noen sandkasser, selv om jeg ikke kan fly etter katten å se til at han ikke gjør fra seg hos andre. Jeg snakket mer om at siden det er boligfelt på to av sidene på huset, er det rolig der (svært liten trafikk).. Takk Myriks, ett slikt svar jeg trengte å lese:D:D:D Selve huset er nydelig. Jeg skulle gjerne hatt det ett annet sted (i blindvei med skog rundt). Men som min kjære sier "vi kan ikke bestemme hvor vi skal bo ut i fra om det er kattevennlig eller ikke", noe jeg er enig i (selv om jeg ikke er enig). hehe. uff, håper inderlig at alt går bra!! Flere? HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 " Det der kjenner jeg meg i. Bodde nærmere veien når hun var lita. Nå flytta vi lengre vekk fra veien og jeg kan slappe av mere. Vi skal nok flytte om en stund igjen, men det første jeg skal se etter kommer til å være - et hus som ligger et stykke unna veien. La ham bli godt kjent med huset først, men tipper at du klarer ikke å holde ham inne så lenge siden han er vant å være ute. Han må nok bare lære å tilpasse seg. " svar: Det kommer nok jeg til å se etter neste gang også! hehe. det er lite hus til salgs i området vi ønsker å bo i nå, så vi får heller bo der noen år, også se etter noe annet senere, dvs ett hus med hage i ca samme område som vi bodde på før. hehe. takk for svar, godt å lese:D hi
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Det går helt sikkert fint. Da jeg vokste opp bodde vi i hus, hvor hovedveien var på ene siden og naboene på andre siden. Av alle kattene vi hadde og det var mange ,så ble 2 påkjørt (pga for stor fart) De andre kattene levde lenge og døde av mer naturlige årsaker. I voksen alder har jeg kjøpt hus på landet, og det er ett lite stykke til hovedveien , men det er ingen hindring for våre nåværende katter. Jeg har møtt noen av de på sin vandring til /i hovedveien. Tenker man har ingen garanti, noen katter trekker mot hovedveien, andre holder seg unna. Hvis din katt er vant til mer rolige omgivelser kan man jo håpe på at den ikke lar seg trekke mot hovedveien. Husk å holde den inne en god stund , og legg det til rette slik at pusen får gå fritt i vinduspostene. Den må orientere seg til den skal begynne å gå ute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå