Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Jeg går snart ut av mammapermisjon og må søke jobb da jeg bare har en 50% stilling foreløpig. Jeg ble påkjørt i permisjonen og har fryktelige smerter som har blitt forsøkt behandet siden september 2011.. jeg haaaaater å ikke kunne gjøre alt som normalt, for jeg vil veldig gjerne jobbe i motsetning til mange. Men hva kan jeg jobbe med? Siden dette er en ny tilstand så aner jeg ikke hva som vil være vondt å jobbe med. Kontorarbeid tror jeg er utelukket, selv om det er det jeg i utgangspunktet er utdannet for å jobbe med. Noen som har lignende problem og har noen forslag?
fått nr 2 <3 Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Helsesekretær da? Der kan du gå mellom kontorjobb og labb liksom. Så får du varriasjon mellom å sitte å stå
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Kan man få helsesekretær jobb uten spesiell utdannelse for det? Tipper at det å sitte ikke blir problem, det er å sitte og skrive på data over lengre tid som er tungt for nakke og skuldre tror jeg.
Bustehue Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Kanskje en butikkstilling hvor du kan veksle litt mellom å være ute med kunder og drive med kontorarbeid?
fått nr 2 <3 Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Du kan ta det over tre år som videregående eller du kan ta det over ett år som deltid tror jeg men det siste er medisinsk sekretær da :)Butikk jobb er jo også et alternativ men av erfaring så er det mer ståing og vanskeligere å få vekslet mellom å stå å sitte som det passer deg selv liksom
shewolf Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Ja, det hadde vært noe! Kan egentlig godt jobbe i butikk. Noen forslag til hvilke type butikker som er greie ift bæring? Eller tror du man slipper bæringen hvis man skulle få problemer med å klare det? Lufta tanken om butikk for ei vennine som jobber på HM i går, og hun mente det var veldig tungt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Du har kanskje fått en nakkeslengskade? Det medfører også ofte problemer i ryggen. Jeg anbefaler deg en tur til firda fysikalskmedisinske senter. Det er det eneste stedet i norge som bedriver nakkerehabilitering. Dessverre er det også slik at man må betale selv. En undersøkelse koster ca 5000 kr. Da vil du få svar på hva skaden din er. Ikke skriv under på noe ifht forsikring før du er undersøkt. (du finner senteret på nett hvor du kan lese mer.) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #8 Skrevet 11. mars 2012 Åja! Det kunne jeg jo gjort- utdanning altsÅ. Men nÅ har vi en i huset som skal ut i utdanning sÅ mÅ nesten vente til han er ferdig først Blir litt tøft for økonomien Å ha to som gÅr skole tror jeg.
fått nr 2 <3 Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Er mange butikker hvor du står hele dagen og ofte på murgulv. Jeg har ingen nakke og ryggproblemer men å jobbe i en butikk hvor man må stå hele tiden utenom i lunsjen er ett slit:( verket i ryggen etter noen uker. Ser for meg at feks dagligvarebutikk må være bedre da. Der du kan sitte i kassen. evnt polet eller andre butikker hvor man har sitteplass i kassen liksom. Men så kan man tenke på feks arbeidstider da. på ett legekontor så har du fri i helgene og det er mye bedre med tanke på evnt familieliv i forhold til arbeidstiden å så er det veldig spennende syns jeg da
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Ja det er sant. Finnes det jobber da? Og finnes det nettstudie? For da kunne jeg evt. gjort det så fort som mulig. Og er det greit betalt? Tjente kjempedårlig i forrige jobben, hadde vært greit med litt mer.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Hva med å jobbe i resepsjon på hotell el.
shewolf Skrevet 11. mars 2012 #12 Skrevet 11. mars 2012 Du har kanskje fått en nakkeslengskade? Det medfører også ofte problemer i ryggen. Jeg anbefaler deg en tur til firda fysikalskmedisinske senter. Det er det eneste stedet i norge som bedriver nakkerehabilitering. Dessverre er det også slik at man må betale selv. En undersøkelse koster ca 5000 kr. Da vil du få svar på hva skaden din er. Ikke skriv under på noe ifht forsikring før du er undersøkt. (du finner senteret på nett hvor du kan lese mer.) Lykke til! Problemet er sånn at de nektet å ta MR av meg når jeg hadde blitt påkjørt pga stråling. Jeg hørte på de, og de mente de ikke ville kunne bevise at det kom fra skaden uansett. Undersøkelsen jeg fikk på akutten var "kan du bevege hode til høyre og venstre? - ja- da er det ikke noe fare". Har blitt behandlet siden september på egen regning da legen mente at det ikke var nødvendig med behandling (2 dager etter ulykken og jeg fortsatt var forslått). Jeg har ikke tørt å gå tilbake til legen før nå, fordi jeg er redd for å bli latterliggjort.. følte jeg ble det på akutten, selv om jeg ble hentet med ambulanse for jeg hadde hull og blødde kraftig fra hodet. Jeg har gått til både fysio og kiro- men det hjelper ikke stort hittil. Nå skal jeg starte med mer trening i håp om at det hjelper så jeg kan fungere som normalt igjen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 Hva med å jobbe i resepsjon på hotell el. Ja resepsjon hadde jo vært noe Absolutt! Er det mulighet for å sitte innimellom der da? Jeg blir fryktelig sliten av å stå lenge. Men hvis det finnes stol så er det jo ikke noe problem!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Hvis du ikke lenger kan være i den gamle jobben din pga skaden, så har du vel rett til å få dekket ny utdanning gjennom nav. Jeg får ivhertfall det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 Kan man få helsesekretær jobb uten spesiell utdannelse for det? Tipper at det å sitte ikke blir problem, det er å sitte og skrive på data over lengre tid som er tungt for nakke og skuldre tror jeg. Vil absolutt ikke anbefale det til en med vondt i rygg og nakke. Tempoet er høyt, og det å sitte å ta blodprøver, gjerne en 5-6 glass på en person hvor blodet renner sakte, er ikke godt. Jeg falt på jobb og sliter med nakke og rygg. Jeg måtte bytte jobb....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Kan man få helsesekretær jobb uten spesiell utdannelse for det? Tipper at det å sitte ikke blir problem, det er å sitte og skrive på data over lengre tid som er tungt for nakke og skuldre tror jeg. Vil absolutt ikke anbefale det til en med vondt i rygg og nakke. Tempoet er høyt, og det å sitte å ta blodprøver, gjerne en 5-6 glass på en person hvor blodet renner sakte, er ikke godt. Jeg falt på jobb og sliter med nakke og rygg. Jeg måtte bytte jobb.... Hva jobber du med nå da? Og fungerer det bra for ryggen og nakken din?
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mars 2012 #17 Skrevet 11. mars 2012 Jobber som sekretær i staten. Ikke så høyt tempo, og hvis jeg må gå meg en runde så gjør jeg det når jeg må, ikke når det er tid... Fortsatt endel vondt pga data og stillesitting, men kan som sagt røre på meg når det er behov
fått nr 2 <3 Skrevet 11. mars 2012 #18 Skrevet 11. mars 2012 Det med tempo kommer litt an på da hos oss er det rolig og greit og ser ikke problemet med å varriere sitte og stå har ei som sliter med å stå mye så hun rullerer på de forskjellige plassene
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 Det med tempo kommer litt an på da hos oss er det rolig og greit og ser ikke problemet med å varriere sitte og stå har ei som sliter med å stå mye så hun rullerer på de forskjellige plassene Ja, det er klart. Men der jeg jobbet var det i snitt 50 pasienter om dagen som var hos lege, pluss de som bare kom for å ta prøver, skifte på sår osv. Aldri en rolig dag
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Jeg tenker hvertfall umiddelbart en kontorjobb e.l der man kan varriere det å sitte å stå/gå. Bussjåfør kan umulig være greit og guide og museumsvakt vil jeg tro krever mye gåing å ståing :0 Resepsjon kan jo også være no. Helsesekretær høres greit ut. Små legekontor har ikke så heftig tempo å ett opplegg med variasjon burde være mulig. tannhelsesekretær er værre igjen for der kan man måtte stå lenge og bøyd over passienten. Om du kan sitte lenge så kan en generell sekretær utdanning være greia Men du burde fått en ny vurdering om at dette kommer fra ulykken altså! Da kan du jo få dekt ny utdanning. Apotekteknikker kanskje? Ser for meg at de står mye men.
bobbelfru Skrevet 11. mars 2012 #22 Skrevet 11. mars 2012 SFO og skole assistent! masse beveglese og ro om man trenger det.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #23 Skrevet 11. mars 2012 SFO og skole assistent! masse beveglese og ro om man trenger det. De søker faktisk skole assistent der jeg har flytta nå, men hva går det ut på? Hilsen HI PS. Såå utrolig takknemlig for alle som gidder å svare til meg, dere er flotte damer! <3
bobbelfru Skrevet 11. mars 2012 #24 Skrevet 11. mars 2012 Jeg er generell assistent i en 2 klasse det betyr at jeg ikke har noen enkeltelever men er på alle barna. Jeg går rundt i klassen hjelper barna, sitter sammen de. Har bedre tid en læreren. Er med de ut i friminuttene. Går sammen de over på SFO hvor jeg som voksen deltar på tingene jeg har annsvar for. Det er bevegelse, samtidig kan man ha roligere dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå