Gå til innhold

Sliten og lei... klar for søndagstur.. not

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner bare jeg er så sliten og lei. Lunta er kort, og jeg kjenner jeg må ta meg skikkelig sammen for å ikke eksplodere mange ganger om dag, i tillegg til de gangene jeg faktisk farer i taket. Jeg kan ikke sette fingeren på noe spesielt, vi er en vanlig familie, to barn på 3 og 5 år. Vi er begge i full jobb, og dagene er som hos andre småbarnsfamilier. Arbeidsfordelingen er vel som hos andre også, jeg gjør mest, som kvinner flest.

Er bare så lei, lei, lei alt sammen. Dagene går i henting, levering, jobb, middag, mas, mas, mas. Jo mer jeg kjefter, jo mindre hører barna etter også, jeg vet det jo så godt. Vet ikke hva jeg vil med dette men.... det er vel det at jeg har mistet litt troen på at det noen gang blir noe bedre, iallefall de neste 20 år.

Jeg minnes med vemod mine single år, med kafebesøk, venninneturer, komme og gå som jeg ville,( joda jeg kan jo det nå også men det blir ikke det samme), gjøre noe uplanlagt!

Når jeg leser dette ser jeg jo det kunne passe på en Klara Klok side i KK anno 1950:)

uansett, god helg alle dere slitne mødre, lykke til med planlegging, pakking, og påkledning til en velfungerende familiesøndag med mann og barn! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjenner meg litt igjen! I dag våknet mannen potteforkjøla og det så ut til å bli en kjip hjemmedag siden vi egentlig hadde planlagt en heldag ute i snøen. Vi snerret og freste begge to og vi hadde en ganske kjip frokost med en del masing. Men så tok vi oss sammen og kom oss ut likevel. Vi gjennomførte dagen fint og det ble en ok dag! Men gråt og hyl dagen lang for det... Og akkurat det er jeg dritlei! Som deg har jeg dager da jeg savner livet uten barn... Hvor gamle er de når man kan forvente en dag uten gråt og hyl ?! Minste er 1 1/2 og eldste 4 1/2.

Men når det er sagt vil jeg anbefale deg en pustepause. Vi er heldige og har bestemor til å passe hver onsdag slik at vi kan trene sammen, gå på kino etc og det hjelper! Da våkner jeg om morgenen og gleder meg skikkelig til å ta dem opp:) Men så kommer ettermiddagen da og jeg gleder meg til neste ondag hehe:)

Skrevet

Det blir bedre! Men ja, det er virkelig et jævla slit. Vi er flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...