Gå til innhold

Tenker på ett litt spesielt navn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om Avika?

Er i uke 36 nå å venter ei lita jente å kom over navnet her for noen uker siden å liker det veldig godt men det er jo ikke så ofte brukt tror jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker umiddelbart på Arvika - som jeg tror er et sted i Sverige (?)

Likte det ikke noe særlig, men smaken er som baken ;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe fint navn! Det høres ikke ut som et menneskenavn og slett ikke som et jentenavn, bare som navn på en bukt. Du bør fortsette å lete.

Skrevet

Jeg har aldri hørt det før, men jeg likte det!

Veldig spesielt og pent!

Jeg har et navn som jeg ønsker å ha på et av mine barn og alle rynker på nesa å sier de ikke liker det når jeg sier hva det er. Når jeg derimot sier at tippolderfaren min het det får de en annen tone å syns jeg kan oppklare alikevel.

Heldigvis så er det vi som bestemmer navnet på barna våres, og ikke alle har lik smak ;)

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

Jeg likte det ikke sånn på stående fot, litt vel likt "avvik".

MEN, jeg er av dem som har litt spesielle navn på ungene mine (ihvertfall her jeg bor), og har måtte forsvare valget hver gang.

-Og jeg vet at man venner seg til alle navn etter hvert! :D

Skrevet

Ikke noe jeg ville valgt. Men man venner seg til det aller meste..

Skrevet

Leste avvika flere ganger. Ville ikke hatt de assosiasjonene knyttet til et lite barn....

Skrevet

tenker at da er du litt dum!! vil du ha en avviker resten av livet..stakkars lille jente!!

Skrevet

Neeeeeiii hmm hmmm neeeiii ... litt usikker derfor trekker jeg på neiene mine. Jeg synes det høres så strengt og surt ut. Men det var ikke et "stygt" navn.

Men det er ditt og evt mannen ditt sitt barn så lenge dere er eninge så er det dere som bestemmer.

Ikke la deg styre av oss her inne på et forum.

Man venner seg til navn når man har brukt det noen ganger,

Det hadde gått an om du brukte det uvanlige navnet i kombinasjon med et mere vanlig navn.

Lykke til!

Skrevet

Nei, jeg likte der absolutt ikke. Tenker først på Arvika, så avvik. Ikke spesielt heldige assosiasjoner noen av de.

Generelt så synes jeg det er så merkelig å bry seg om hva folk her inne mener, men i dette tilfellet så synes jo det fleste det er et fælt navn, og da hadde jeg styrt unna. Klart venner og familie venner seg til det, men hva med resten av verden. Kjedelig om alle ungen møter på først synes hun har et stygt navn før de blir vant til det....

Skrevet

Jeg tenkte med en gang på Avvik.. Ikke mange som vet at det betyr diamant tror jeg altså :)

Skrevet

Ikke ett navn jeg ville valgt, nei..

Skrevet

Greit at du spør hva folk mener, men synes kanskje man burde kunne si ifra litt bedre enn noen gjør. Ta det med ro, dum er du iallefall ikke...likte navnet jeg, men kan se poenget med at det kan få litt uheldig assosiasjona.

Men prøver å si det inni meg, og klarer ikke helt se at det skal resultere i det. Liker du det så kjør på, spesielt å slettes ikke dumt :)

Skrevet

Hva syns dere om Avika?

Er i uke 36 nå å venter ei lita jente å kom over navnet her for noen uker siden å liker det veldig godt men det er jo ikke så ofte brukt tror jeg smile.png

Name: Avika

Origin:Asian

Language: Indian

Meaning: Avika means Sun rays and depicts charismatic personality. It also means someone as beautiful as a rose yet as strong as the earth

Skrevet

Hm..det minner meg om avvik,ser litt for meg at hun kan bli mobbet på skolen.Slev vokste jeg opp med et uvanlig navn og det hatet jeg som liten.Synes det var så pinlig å være``annerledes``. Gruet meg til hvert opprop på barneskolen.Ville bare ha et vanlig navn som alle de andre jentene... er noe å tenke på hvertfall.Selv om man selv liker navnet så er det viktig å tenke på barnets fremtid,både på skole og når de skal søke jobb.Synes det høres litt øst-europeisk ut..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg syns det høres ut som et stedsnavn og likte det ikke noe særlig.

Siden du spør ;)

Gjest 00000
Skrevet

Tenkte på Arvika, spesielt navn. Ta det hvis du liker det ;)

Skrevet

Helt ærlig, så var det ikke pent. Høres mer ut som et sted, eller dialektsleng for avikene enn ett jentenavn.

Kunne kanskje vært et greit etternavn, men ikke som fornavn.

Skrevet

Etter å ha holdt på i et par måneder på jobb med å lukke alle avvika i rapporten fra fylkesmannen, så er ikke "nydelig jentenavn" det første som faller meg inn ;)

Om du skulle hat et nydelig navn på av- så ville jeg ha valgt Aviaya. Det er Grønlandsk, blir litt brukt i Danmark, og betyr "alles venn".

Skrevet

Seriøst. det er så in nå mee mange unormale navn at det er til å spy av. Helst skal ingen ha navnet fra før. kjenner til de sombsitter å tråler listene for å finne ut at det å det navnet er det godt som ingen som har. har ei venninde som har et navn på sin unge å jeg klarer faktisk ikke å lære meg uttalelsen på navnet og det kjennes helt unormalt å si navnet. å ei til som har kalt datteren sin katriona... reinhækkla bønder med sære navn :P

Skrevet

Ohhhh kjipt å ha DET grunnlaget for navnet å oppstyr rundt som i feks barndåp med diamanter å prinsesserom med diamantpreg å så stemmer det ikke...auch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...