Gå til innhold

Ang fordeling av barna ved brudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den mest vanlige fordelingen? Hvilken fordeling hadde du ønsket ved brudd og hvorfor? Ungene er 12 og 6 år. Har ønske om minsten fult og elsdsta på prøve en uke hver siden han ønsker det. Håper på mange svar. Takker så mye på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring fra foreldresiden, men jeg var et barn i den situasjonen. Jeg endte med det som var 'vanlig samvær' med far den gangen, annenhver helg. Jeg er sjeleglad jeg ikke måtte bytte hjem annenhver uke, det høres superstress ut. Hvorfor vil du skille søsknene? Bare fordi han ønsker det? Jeg kan tenke meg at å skille dem kan skape splittelse dem imellom, men det vet man jo ikke.

Ved samlivsbrudd tror jeg fortsatt jeg ville satset på å hovedsaklig ha ungene på ett sted, selv om det ikke automatisk betyr at jeg som mor ville fått hovedomsorgen. Mitt forhold til min far er og har alltid vært flott, så jeg vet at den daglige kontakten ikke er essensiell for et godt far/mor/barn-forhold. Det er helt opp til forelderen. Mine foreldre samarbeidet alltid godt, det er i hvert fall essensielt.

Jeg tror du vil finne enormt mange måter å løse dette på. De beste er å ta deres barns personlighet, behov og ønsker i betraktning.

Lykke til.

Skrevet

Har ingen erfaring fra foreldresiden, men jeg var et barn i den situasjonen. Jeg endte med det som var 'vanlig samvær' med far den gangen, annenhver helg. Jeg er sjeleglad jeg ikke måtte bytte hjem annenhver uke, det høres superstress ut.

Jeg var i den situasjonen (som barn) fra 1-årsalderen til jeg begynte på skolen. Forferdelig belastende og ødeleggende for et barn å bli tatt fra moren sin hele tiden, jeg sliter fortsatt med virkningene av dette over 20 år senere.

Det kan kanskje gå an for en 12-åring, men 6-åringen bør være primært hos moren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...