♠️SparEss♠️ Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Jeg trenger internett i huset og lurer på om mobilt bredbånd er tingen for meg. Jeg surfer ganske mye. Er stort sett pålogget hele dagen og leser mye nyheter, facebook o.l. Hvilke mobilt bredbånd bør jeg velge og hvor mye MB trenger jeg? Det vanskeligste er å finne ut hvor mye data jeg bruker så jeg ikke bestiller med for mye MB og betaler unødvendig for det. Har du noen tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 ville ikke hatt mobilt bredbånd, ville hatt vanlig, trenger ikke så høy hastighet, kan godt ta det minste. har du kabeltv så pleier de være billigst med internett til ditt forbruk
♠️SparEss♠️ Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har tv inkl. i leien her jeg bor. Har hatt vanlig internett gjennom telenor, men synes det blir for dyrt å betale over 300 kr pr måned. Det var laveste hastighet også.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har tv inkl. i leien her jeg bor. Har hatt vanlig internett gjennom telenor, men synes det blir for dyrt å betale over 300 kr pr måned. Det var laveste hastighet også. Mobilt bredbånd vil ikke bli noe rimeligere. De rimeliste ligger på rundt 200,- og da kan du surfe så mye du vil etter kl.17 og før kl.06 (om jeg ikke husker feil). Resten av døgnet betaler du vanlige tellerskritt og da blir det fort dyrt. Og som hun andre sier: Mobilt bredbånd suger lut på hastighet!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 mobilt bredbånd er ganske tregt er min erfaring da, fordelen er jo at du kan ta det med alle plasser. Jeg har 500 mb på mobilen, og bruker langt fra så mye. Men på en pc vil du laste ned mye større sider, og når du er på hele tiden ville jeg ha satt grensa høyt, og heller redusert den. Kan du velge hastighet også?
Gjest mela<3 Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Sjekk denne siden hvis du ikke har gjort det;) http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden
felixdomain Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Dere som vurdere å skifte ut deres vanlige internettlinje og heller skaffe dere mobilt bredbånd, bør tenke dere om to ganger. Jeg sitter nemlig på mobilt selv. Ikke fordi jeg vil, men fordi jeg må. Her jeg bor går ikke an å få vanlig internett som f.eks. ADSL linje. Og det er noe hærk for å si det mildt. Skulle betalt Myyyyye for en 3 Mb/s linje via vanlig oppkobling. Ikke det at jeg har så mye treger mobilt internett, men fordi man får disse forbruksgrensene. Jeg har for eksempel Telenor med 20 GB forbruk hver mnd. Vi er to stk som sufer ganske mye, og da når man grensen ganske fort når det blir endel youtube og spotify. Og når man har brukt opp gigabytene sine blir linja nedjustert til det ugjenkjennelige. Får vel ca 0,1 - 0,2 Mb/s etterpå til måneden er over. Dette er totalt ubrukelig. Så min anbefaling er helt klart at mobilt bredbånd er noe man har i tillegg til sitt vanlige nett. Med mindre man bruker det minimalt da...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Problemet med mobilt bredbånd, er at når du endelig kan surfe gratis (etter kl 17) så er det så stor pågang og det går så seint at man kan ikke få betalt en regning i nettbanken engang, pga tidsavbrudd. Altså det går så tregt at det kan ta opptil 5 min før det skifter side. Hadde mobilt bredbånd fra netcom og det skulle liksom være så fantastisk bra, men det er det største drittet jeg har hatt. Har fått alibox og er storfornøyd
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Du får hastighet etter hva du er villig til å betale.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 Netcom har nettopp oppgradert til 4G Prisene: Small: 79,- pr måned. 1GB inkludert Medium: 149,- pr måned. 5GB inkludert Large (12 mnd spotify inkl.): 229,- pr måned. 10GB inkludert X-Large (12 mnd spotify inkl.): 299,- pr måned. 20GGB inkludert Mobilt hjemmebredbånd: https://netcom.no/abonnement/mobilt-turbo-bredband/tradlost-nettverk
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Sjekk hva det koster for deg med Internett gjennom kabel-tv. For oss var det myyyye billigere enn forventet, og vi har nå 30 GB hastighet superbredbånd fra Get. Mobilt bredbånd suger lut ja, (no offense Luten) flytting helsike for noen regninger vi har fått på det!! IKKE la deg lure, Spotify og YouTube drar Internett som bare fy, og før du vet ordet av det har du ei mobilregninger som blåser huet av deg.. Nope, sjekk ut hva du kan få gjennom kabel-tv du, eventuelt fibernett, det skal jo være det aller beste. Ps: Vi betaler 470,- for 30 GB Internett hastighet, synes ikke det er alt for ille
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2012 #12 Skrevet 17. juli 2012 Sjekk hva det koster for deg med Internett gjennom kabel-tv. For oss var det myyyye billigere enn forventet, og vi har nå 30 GB hastighet superbredbånd fra Get. Mobilt bredbånd suger lut ja, (no offense Luten) flytting helsike for noen regninger vi har fått på det!! IKKE la deg lure, Spotify og YouTube drar Internett som bare fy, og før du vet ordet av det har du ei mobilregninger som blåser huet av deg.. Nope, sjekk ut hva du kan få gjennom kabel-tv du, eventuelt fibernett, det skal jo være det aller beste. Ps: Vi betaler 470,- for 30 GB Internett hastighet, synes ikke det er alt for ille Hæ? Hvilket mobilt bredbånd har du hatt siden du har fått uventet store regninger? Det er fastpris i måneden på mitt, kan bruke det hele døgnet til hva jeg vil. Bittelitt tregt, men ikke så ille som mange her over mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå