Gå til innhold

Hvordan trives i eget hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg er hjemme er jeg trøtt, slapp og lei. Føler at alt bare er tungt. Når jeg er ute er det ikke sånn. Føler det er leiligheten som er grunnen til det og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre med det :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde det sånn der jeg bodde før...flytta, og da løste alt seg.

Skrevet

Lufte, vaske rydde, fornye litt kanskje?

Skrevet

Flytte er uaktuelt da vi kjøpte leiligheten i desember.

Uansett hvor mye jeg rydder og vasker tar det en time så ser det like jævlig ut og jeg vet at det er en av grunnene nå som jeg tenker meg om. Jeg har rett og slett gitt opp å prøve å holde det ryddig her.

Har prøvd å fornye også, men finner aldri noe fint ...

Skrevet

Er i permisjon så det er heeeeeeele tida. Selvom jeg går mye turer og er mye i byen føler jeg at jeg alltid er hjemme

Skrevet

Det er fult mulig at det er grunnen til at du føler deg slik, fordi du er mye hjemme. Ikke pga leiligheten.

Skrevet

Nei, jeg trivdes jo i leiligheten i starten. Nå har jeg bare lyst til å spy!

Skrevet

Man kan bli lei av hjemmet sitt noen ganger, spesielt når en bare går hjemme. Skjenner meg igjen i det du skriver da jeg var arbeidsløs og bare gikk hjemme. Selv om jeg var ute hver dag og leverte søknader og skrev søknader, så følte jeg at jeg gikk i veggen hjemme.

Så fikk jeg jobb og fikk kommet meg ut. Nå er det deilig å komme hjem igjen etter en dag på jobb.

Skrevet

puss opp!!! ;)

Har følt det litt på samme måten som deg...

Hele tiden ting her jeg ikke er fornøgd med osv.

Men nå har jeg funne ut att det er fordi vi ikke fikk pusset opp skikkelig da vi flyttet inn her for 4 år siden.

Men nå er vi snart ferdig med kjøkkenet som blir superfint! :D

Og etterpå skal vi ta stuen :):)

Så nå blir det veeeeeldig bra her, og jeg tror jeg kommer til å trivest bedre! :D

Skrevet

Vi driver å skal pusse opp. har kjøpt inn maling osv.

men vi venter på at en bekjent skal få fikset taket først og det vil han ikke gjøre før det er temeraturer ute som gjør at vi kan lufte nesten hele dagen pga støv osv. han som skal fikse taket våres er maler så er vel egentlig best å høre på han tror jeg.

HI

Skrevet

Hvordan er belysningen i leiligheten? Om dere har dårlig eller veldig kunstig lys kan du bli veldig trøtt av det.

Det samme med vinduer - utnytt vinduene og slipp inn alt av dagslys!

Er det trangt? Lag system og rydd vekk det dere ikke trenger

Rot - kjøp i kommoder og kurver og lag system!

Skrevet

Det ligger i deg, og ikke i huset. Du er lei av det meste, og knytter det lett til boligen.

Jeg gjør det selv, så jeg vet den der.

Huset mitt er egentlig bare positivt, men det er ikke jeg når jeg er her. Så det er jeg som ødelegger huset, og ikke omvendt.

Det handler ikke om rot eller orden, kun huset i seg selv..... For det er egentlig mine følelser, og har ikke med huset å gjøre.

Skrevet

Finnes det åpen barnehage der du bor? Det hjalp meg veldig. Du kommer deg ut av huset hver dag, får snakket med andre voksne. Så har man et sted å gå på hverdagene. Klart man blir lei av å være hjemme hele tiden. Sånn hadde jeg det også. Var så lei at jeg fant ikke motivasjon til å rydde, pynte, vaske.. Ingenting orket jeg i dette huset, hatet hele huset en periode. åpen bhg og andre aktiviteter hjalp meg. Gå ut og tren litt f.eks. etter barnet har lagt seg på kvelden.

Nå har jeg begynt å studere igjen, barnet går i bhg. Motivasjonen er tilbake, og jeg er glad i hjemmet mitt igjen :)

Skrevet

Kjøpte litt friske blomster og blomstergrupper som pynter opp. Det gjør underverker.

Og ha det ryddig, både på overflaten og i skuffer og skap.

Skrevet

jeg hadde det akkurat sånn når jeg var på kanten av deprimert for noen år tilbake. jeg synes lufta inne var tørr og ekkel og alt var "grått og trist" .. hjalp ikke å rydde, vaske, fornye etc.. kanskje du kan snakke med noen om følelsene dine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...