Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 ..Jeg får "angst" bare på tanken..! Grunnen til at jeg trur jeg bør dra til legen er at for nesten ett år siden hadde jeg to stk spontanaborter, og etter det har jeg hatt uregelmessig mens, 3-5 uker mellom hver, og varer fra 2 dager til 2 uker. I tillegg har jeg kramper i magen ca en gang i mnd, store smerter som gjør at jeg ikke klarer å stå eller sitte oppreist mens det pågår, varer ca ei halvtime de verste smertene, og en dag med noe smerter. (Hatt det slik siden SA). Har også fått smerter nedentil, blør når jeg tørker meg, svir når jeg tisser til tider, og klør bittelitt innimellom (siste mnd bare). Blir gal, og hater å bli undersøkt der nede :-(
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Du må ta ansvar for deg selv og se til å komme deg til legen! SKal du ha barn må du komme over angsten for aktivitet der nede! Kjære deg, du kan ikke gå slik som det der! Er urinen mørk og lukter sterkt? Du kan ha en urinveisinfeksjon og den kan ha trekt seg oppover i nyrebekkenet ditt. Du kan få nyresvikt av at det trekker seg videre opp i nyrene.. Se til å komme deg til legen madamme!!!!Ikke noe å leke seg med!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Jeg vet jeg ikke er gravid nå da. Og jeg vet jeg selv er ansvarlig for min egen helse, og at jeg må ta kontakt med legen. Frykten på hva som er galt gjør at jeg kvier meg. Har en samboer som har nylig fått en meget alvorlig diagnose, noe som gjør ting verre. Vi har barn fra før da.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Fy og fy! Så du skal la din redsel for legen/undersøkelsen/resultatet gjøre at det kan gå nedenom og hjem med helsa di, så barna dine kanskje blir uten mamma? Og du er klar for å bli gravid igjen selv om ting kanskje ikke er som de skal der nede? Nei, kvinne, nå må du ta tak i ting! Om så ta en valium først, til pers må du! ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Siden du har hatt to aborter så tenkte jeg at du ønsket deg barn - ikke at du var med barn.. Ja jeg skjønner at frykten er grusom, men for å si det som det er så blir det værre og skaden blir større til lengre du venter! Så kom deg til legen.. Er det en urinveisinfeksjon får du antibiotika - så blir du frisk, men lar du det gå så langt at det trekker seg oppover, kan det bli større behandling og en større påkjenning.. Trist å høre om mannen din , men til større grunn er det at du drar til legen så barnet/barna ikke får to syke foreldre.... Lykke til og en klem til deg
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Jeg får også helt panikk med tanke på GU etter en veldig traumatisk fødsel. Jeg har fått Vival til å ta før GU, det er til stor hjelp. Ring legen din og spør om du kan få det, ulempen er at du må ha sjåfør til og fra legen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Ring fastlegen din og si du må ha en henvisning til gynekolog snarest. Det er virkelig mye mye mye mer behagelig å ta en gynekologisk undersøkelse hos en gynekolog enn hos fastlegen, og du slipper ikke minst unna med en undersøkelse. Om fastlegen undersøker deg og ikke umiddelbart ser noe galt (noe som er meget sannsynlig) sender han deg til en gynekolog og du må opp i stolen igjen. Går du rett til en gynekolog tar de ultralyd av eggleder, eggstokk og livmor med det samme du sitter i stolen og du får tatt alle tester du trenger på samme tid. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 Hi her. Var lurt å prøve å komme til gyn ja, er hos fastlege det alltid er verst. Ble undersøkt etter første SA men ikke etter andre gangen. Har en mistanke om at det er noe galt i forbindelse med det, ettersom da plagene kom. De andre plagene håper jeg ikke har noe med det å gjøre. Grunnen til at jeg ikke har tatt kontakt tidligere i forhold til krampene i magen, er at de har vart så kort tid om gangen.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Når kommer disse magekrampene dine? Jeg har det sånn ved eggløsning, og det er nytt for meg, var ikke sånn før jeg fikk minstejenta. Er groteskt vondt, må legge meg ned osv. Men det varer ikke så lenge, fra 30 min til 2 timer omtrent. Nøyaktig to uker etter denne runden med smerter kommer mensen, hver eneste måned. Jeg har også forandret mens etter siste barnet, jeg blør av og på i 9-14 dager. Flere dager uten blødning, en dag med litt brunt på papiret når jeg tørker meg, ingen blødning i en dag, litt blod den neste osv. Gynekologen tror det er pga arrvev inne i livmoren, så blod og hinnerester som skal ut ved mens "henger igjen" i arrvevet og skaper disse ufattelig irriterende blødningene. Men kom deg til en gynekolog, om du ikke ringer fastlegen men bare bestiller time direkte selv koster det rundt 500 kr. Da får du en skikkelig sjekk, og det er virkelig ikke ubehagelig i det hele tatt å gå til en ekspert i forhold til å gjøre det hos fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå