Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i svangerskapet begynner du og partneren din å diskuterte navn? Venter dere til dere vet kjønnet, eller plukker dere ut et jentenavn og ett guttenavn tidlig? Eller venter dere til barnet er født?

Og hvordan går dere frem for å bli enige om et navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte å prate litt om det når jeg var neon uker på veg, men det er ikke før nå i det siste at vi har begynt å tenke mer på det (er 29 uker). Vi fikk ikke vite noe kjønn, så da får vi prøve å bli enige om både jente og guttenavn :) Vi har blitt enige om guttenavnet, men sliter litt med jentenavnet, men vi har jo god tid enda, behøver jo ikke avgjøres før etter at mini har kommet ut :)

Gjest AnneS
Skrevet

Navn er bestemt allerede før jeg er gravid :P

Skrevet

Bestemt før graviditeten.

Skrevet

Siste svangerskap begynte vi og tenke på navn rundt 5-6 mnd, vi ser i navnebøker, og har ett ark foran oss som begge skriver de navnene man syns er fine, vi sitter gjerne med mange navn, og ser på de litt hver uke, og stryker navn etterhvert som vi ikke syns det passer, tilslutt sitter vi igjen med ett navn vi begge liker.

Kommer til og gjøre det på samme måte denne gangen og, men er ikke begynt enda, har god tid, er bare i uke 20 :-)

Skrevet

Bestemt før jeg ble gravid, både jente- og guttenavn :-)

Skrevet

Vi hadde flere alternativer, men så kom vi over et guttenavn vi begge likte. Jentenavn har vi ennå to alternativer, men er åpne for noe annet.

Skrevet

Vi bestemte navnet før graviditeten. Når vi hadde en "Fremtidsprat" for leeeenge siden. Etterhvert som ukene gikk fant vi noen alternative navn, tilfelle det første ikke passet. Var vel etter uke 25vil jeg tro.. Ungen kom ut, og passet heldigvis det første navnet. :)

Denne gangen så hadde vi ikke navn på forhånd, så nå har vi begynt å tenke på navn, rett å slett for vi er så uenige.. :P Og vi trenger tydeligvis god tid på å tenke på navn. Men det er kun i tenkefasen. Blir vel til at vi tenker litt mer seriøst og sånt etter ordinær ul. :)

Skrevet

Mannen velger guttenavna og jeg velger jentenavn :)

Veeldig praktisk

Skrevet

Jeg valgte navnet på de to første og denne gangen er det mannen som har fått bestemme :) Vi viste tidlig at det skulle bli jente, så vi fikk ikke så mye tid til å tenke på guttenavn. Har vært litt fram og tilbake, men nå er vi helt sikre på navn (uke 30).

Skrevet

Er ikke gravid. Men da vi bestemte oss for å gå i gang med prøverør satte vi igang navnediskusjon.

Nå er både jente- og guttenavnene (har to av hver, men første er hovednavn og hvis det blir to så har vi et navn på vent) klare så håper det snart blir vår tur å blir gravid XD

Skrevet

Vi diskuterte ikke navn under svangerskapet.. JEg skrev ned de jeg syntes var fine, men han likte ingen av de.. VI valgte å ikke vite kjønnet så lot navnevalget ligge til etter fødselen.. Vesla fikk navnet sitt 5 dager gammel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...