Gå til innhold

Feber hos snart 5åring. Når ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt feber siden igår. Nesten 40. Ser ikke ut som paraceten virker heller nå ikveld. Når ville derf ringt legevakta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt nå bare for å høre hva jeg skal gjøre med det..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis feberen ikke går ned med paracet, så ville jeg ringt. Men om den går ned bare 0.5 så går den ned, selvom du ikke får den ned så mye som du kanskje ønsker...

Skrevet

Gått ned 0,4 grader på en time... Hater feber!!

Skrevet

har du gitt nok paracet da? Mange gir for lav dose i forhold til alder/vekt.

Skrevet

Det er jo bare å ringe og høre. får barnet i seg drikke? mat? Hvordan er almenntilstanden?

Skrevet

Regelen er vel 3-4 dager før man kontakter lege. Men man må selvfølgelig se an allmen tilstanden. Selv har jeg en 3 åring som har hatt 39.8 i feber til og fra en uke, og en ettåring med det samme i 5 dager. I tillegg til at de er forkjølet og hoster, men lege og legevakt sier det ikke er noe å gjøre med. Ifølge dem er det noe som går nå. De drikker bra iallefall og det er viktig.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Gått ned 0,4 grader på en time... Hater feber!!

Nettopp :) Da har den gått ned, ergo virker paraceten. Også henger jeg meg på hun over, at det er mange som ikke gir så mye som de bør ihht vekt og alder.

Feber er bare bra, kroppen jobber seg frisk :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Også må du jo selvsagt se ann formen! Om han får i seg væske, og er oppegående, så ville jeg sett det ann.

Gjest Ganske
Skrevet

Noen har bedre effekt av Ibux for å få ned feberen.

Skrevet

Hvis paracet ikke virker, kan du prøve å ta halvt om halvt med paracet og ibux. Evt gi litt mer paracet enn det som står anbefalt på pakken.

Har nettopp hatt en 5 åring med høy feber pga lungebetennelse og dette var rådet jeg fikk da jeg ikke fikk ned feberen.

Skrevet

Paracet virker om det får ned temperaturen med ca en halv grad.

Ellers er full dose paracet og full dose ibux noe som oftest hjelper bedre. Ja, man kan ta det samtidig, for de har ulike virkemåter og er bedre sammen enn hver for seg. Ikke halvt om halvt, slik noen sier. Full dose av begge.

Du må se an allmenntilstanden, og det må være det som avgjør hva du velger å gjøre ift legevakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...