Gå til innhold

hvor alvorlig er hjerteinfark??

Anbefalte innlegg

Skrevet

min morfar ble lagt inn på sykehuset i går. han hadde hjerteinfark.

han er snart 80 år. gammel, veldig stor.

ikke første gang han er på sykehuset i det siste.

jeg hater dette. og føler jeg burde forbrede meg på at han kan dø snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at jeg kanskje virker kald,men ja- du bør begynne å forberede deg på at han skal dø.

Skrevet

Noen blir friske, noen dør. Når du har pasert 80 tror jeg desverre ikke langtidsprognosene er så gode.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor stort infarktet er og hvor det er plassert. Et hjerteinfarkt er en blodpropp i en av blodårene som forsyner hjertemuskelen med oksygen. Vet et infarkt vil denne blodåren bli tett eller delvis tett og en liten del av hjertemuskelen kan dø. Likevel er det plass for håp. Man kan bli nærmest helt bra av et infarkt. Det store problemene er somregel med hvordan den rammede selv reagerer mentalt i etterkant.

Mitt beste råd er å ta kontakt med legene på sykehuset og spørre dem. De vil uansett kunne svare på spørsmål bedre enn det vi her inne kan.

Skrevet

Det kommer jo helt an på.

Min mor overlevde et hjerteinfarkt da hun var 50, min farfar overlevde et da han var 83. Min morfar døde av det da han var 45, min onkel da han var 25.

Så det kommer helt an på hvor stort selve infarktet er, og personens øvrige helse.

Som hun over meg skriver, hør heller med helsepersonellet som har med din morfar å gjøre.

Skrevet

er ikke første hjerteinfarket morfar har. og han har alt problemer med blodårer som tetter seg. har hatt blodpropp.

han har visnet veldig i kroppen sin siste månedene.

vet jeg vil miste han en dag. og har hvert forbredt på tlf med noe slikt lenge nå da morfar er på sykehuset ganske ofte og tar prøver.

fikk ikke mye info av mormor, hun hadde ikke helt styr på hva som skjer virket det som.

Skrevet

Så leit å høre. Min farfar døde dessverre for noen mnd siden, pga hjerteproblemer og infeksjon i kroppen. Da var han 86, og kroppen var sliten etter å ha kjempet i flere år.

Dessverre er det jo gjerne sånn at en gammel kropp som har vært syk lenge tåler mindre enn en ung og frisk en. Så sånn sett må man jo forberede seg på det verste.

Likevel levde min farfar i 2,5 år etter sitt store hjerteinfarkt, og etter å ha vært gjennom en stor operasjon, så det kan jo være at din morfar greier seg.

Hvis jeg var deg ville jeg besøkt ham, slik at du hvertfall får sett ham og snakket med ham en siste gang dersom det verste skulle skje. Det gjorde jeg før min farfar døde, jeg fikk gitt ham noen gode klemmer og fortalt at jeg var glad i ham, og det er jeg idag veldig glad for.

Skrevet

Så leit å høre. Min farfar døde dessverre for noen mnd siden, pga hjerteproblemer og infeksjon i kroppen. Da var han 86, og kroppen var sliten etter å ha kjempet i flere år.

Dessverre er det jo gjerne sånn at en gammel kropp som har vært syk lenge tåler mindre enn en ung og frisk en. Så sånn sett må man jo forberede seg på det verste.

Likevel levde min farfar i 2,5 år etter sitt store hjerteinfarkt, og etter å ha vært gjennom en stor operasjon, så det kan jo være at din morfar greier seg.

Hvis jeg var deg ville jeg besøkt ham, slik at du hvertfall får sett ham og snakket med ham en siste gang dersom det verste skulle skje. Det gjorde jeg før min farfar døde, jeg fikk gitt ham noen gode klemmer og fortalt at jeg var glad i ham, og det er jeg idag veldig glad for.

takk for svar.

skal ha med barna og besøke han.

barna syns jeg også skal få se oldefaren sin.

fikk sjokket når ejg var 10-11 år da var han på sykehuset.

etter det så har han hvert på sykehsuet minst en gang i året.

ulike grunner. blodpropp, bytting av årer i beina, hjerteinfark, smerter i brystet flere ganger.

trist og tenke på at han skal dø en dag. han har alltid hvert en viktig person i livet mitt.

hater tanken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...