Gå til innhold

Herregud, hvor stor sjanse er det egentlig (graviditet)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 år, har fått to barn, den siste sleit vi med å få. Sluttet på p-piller da jeg skilte meg for to år siden og har hatt en veldig regelmessig syklus helt siden da (28-30 dager hver gang mellom hver mens), aldri vært forsinket.

Så treffer jeg en fyr og har sex med han, beskyttet. Men han var inni meg i 10 sekunder før vi fikk på kondom, og jeg vet at selve kondomet hadde gått ut på dato, men vi regnet med at det var greit. Sjekket aldri kondomet for lekkasje, bare kastet det.

Vi hadde sex 5 dager før jeg ventet mensen. Og nå er det en uke siden jeg skulle ha fått mensen.

Jeg mener, jeg skjønner at det er en mulighet selv om den er liten. Men hvor stor er egentlig risikoen, i forhold til alderen min og det lille han var i meg...han kom ikke i meg!

Er det virkelig mulig at jeg er gravid av så lite??? Men mest sannsynlig er det vel at jeg bare er forsinket. Kan "nyoppstartet" sex etter lang tørke (hehe..) være grunnen til at hormonene forsinker mensen?? Og hvor lenge må man vente før man tar en test?

Takk for konstruktive svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan teste samme dag som du forventer mens. :) Sjansen er jo liten, men rarere ting har skjedd. Løp ut å kjøp en test du ;)

Skrevet

HI

Men må man ikke vente i ca. to uker etter forventet mens for at resultatet skal være sikkert???

Skrevet

Nei, du kan teste 4-5 dager før du forventer mens. Men det kan bli falskt resultat, da....Dagens tester er mer sensitive enn for noen år tilbake siden!

Skrevet

Hvis en gravidtest skal slå ut, så må jo egget ha festet seg og du må ha begynt å produsere hcg. Si du hadde eggløsning den dagen du hadde sex, 5 dager før forventet mens, og det har gått ytterligere 7 dager etter det. Da er det 12 dager siden eggløsning, og egget kan ha festet seg, men det er fortsatt litt tidlig. Jeg ville absolutt tatt en test, om den er negativ ville jeg tatt en med et par dagers mellomrom fram til mensen eventuelt kommer.

Sjangsen for at du er gravid er jo liten, men det er ikke umulig..

Skrevet

HI

Vet ikke om jeg likte de smiley'ene dine ;)....omg, kjenner jo ikke fyren engang. Og abort er ikke noe for meg egentlig. Men, men....får satse på at dette kun er nerver og at alt skjer i mitt eget hode!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...