Gå til innhold

Et litt uventet ammeproblem :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart 8 mnd og jeg fullammer nesten enda, hun legger godt på seg, følger kurven sin perfekt. Veier 9 kg nå og det nesten bare på morsmelk :).

Jeg har tydligvis nok melk så er ikke det som er problemet, problemet er å få henne til å spise fast føde. Det syns hun ikke noe om.

Vi kan få i henne noen få skjeier med grøt eller middag. Eller noen få biter med brød før det er helt stopp.

Jeg har prøvd alt. Forskjellige typer grøt, både kjøpe grøt og hjemmelaget grøt, har laget mange forskjellige fruktmoser, bakt forskjellige typer brød. Det eneste som vi kommer i nærheten av en full posjon med mat er enkelte middager. Da mat med mye god smak, sånn som lapskaus, kyllingsuppe med masse grønnsaker eller sodd (selvfølgelig hjemmelaget). Da spiser hun kanskje en kvart porsjon istedenfor fem skjeier.

Helsesøster mener vi bare må fortsette å prøve. vel nå har vi prøvd i over to mnd, men hun er fortsatt på smaksstadiet.

En annen ting er jo at det begynner å bli litt slitsomt å amme så ofte. Jeg merker jo at hun trenger mer også, for nå ammer jeg plutselig en gang om natten pluss to ganger på morgenen.

Noen som har gode tips til hvordan vi skal få henne til å spise.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldre folk har som regel en tregere krefttype enn hva unge får. De kan leve lenge med kreften, og faktisk dør de fleste av dem med kreft da av alder og hjerte :) De dør faktisk ikke alltid av kreften, det er heller sjelden.

Og om du hadde visst litt mer om ulike tema, så hadde du forstått at her på nettet så finner man argumenter/linker til det man vil, og til det som samsvarer med dine tanker, uansett hva du mener. Uansett tema. Også forskning og statistikk.

Ja, jeg jobber innen helsevesenet. Faktisk. Og jeg er så inderlig glad for at jeg ikke hadde internett de gangene jeg var gravid ;) Helt utrolig at det gikk bra alle gangene, er det ikke? ;) Spiste fårepølse, røkelaks, spekemat og alt som er ..... hahahaha... ufff.... jeg syns faktisk litt synd på dere med nettilgang og samtidig graviditet.

Sorry, nå kan jeg ikke ta deg seriøst mer. Du sier du jobber innen helsevesenet og likevel avfeier du det at det er risikabelt med røkelaks og spekemat når man er gravid? Da er vi enten på hjernevask eller uvitenhet eller likegyldighet av en annen verden.

Det vi snakker om her er ikke noens mening om hva som er eller kan være farlig, men bevist og allmennkjente risikoer. Det virker ikke som du forstår det. Og det at det gikk bra for deg betyr ikke at det ikke kan være skadelig, bare at du var "heldig". å bruke det som argument at det er ikke farlig å kræsje i bil i 100 for jeg gjorde det og døde ikke, blir ganske teit, for å bruke enda en dum metafor.

Slike farer fantes ikke for bare 10 år siden. Så alt dette er nytt. Så dette er bevist og annerkjent de siste 10 årene, må jeg anta. Handler vel om hjernevask til de syke grader, og det går helt fint an å skape om man vil. Bare å bruke rette ordene, det :)

Men likevel har vi overlevd, vi som vokste opp før nettet ;) Med sikkert verre kost enn i dag, så sunne og naturlige som vi er blitt plutselig ;)

Nei, hysteri er sykt, sånn er det bare. Man kommer bare så utrolig mye lenger med fornuft, og det å tenke selv.

Du trenger da ikke ta meg seriøst. Det er du som velger hva du liker og hva som samstemmer med ditt syn av det du finner på nettet, vet du ;) hihihihi....

ja, for detta er jo såklart bare noe internett har funnet opp. Som å høre svigermor. Antar du er i samme alder... Uvitnehet lenge leve!

Teorien min(siden jeg har flere barn i hver kategori), er at noen elsker middag, mens andre elsker brødmat.

Slik har mine vært fra de begynte å spise fast føde, og eldste er faktisk voksen. Elsker fortsatt middager(slik vi nordmenn tenker) til alle måltider ;)

Hva er galt med det ene eller det andre, så sant de spiser og er sunne og friske ellers?

Hvor står det at man Må spise det og det, for å være sunn og få det man trenger hver dag? Du skulle sett kroppen til mitt voksne barn, du. Den som mest har spist middag. Drømmekropp for sitt kjønn. Født sånn og spist seg til det, for organisert trening har aldri skjedd der. Sterk som et uvær, og snill som et lam :)

Skrevet

Takk for svar.

Ga du middagsmat til alle måltid i starten da?

Jeg spurte helsesøster om vi kunne gjøre det vare i starten, men hun mente det ikke var så bra.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...