Gå til innhold

Dere som har lest Saras nøkkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å lese den for noen dager siden.. Leser egentlig aldri bøker, men ble anbefalt denne.. Jeg syntes den er så utrolig sterk å lese så vet ikke om jeg klarer å fortsette.. Barna har akkurat blitt skilt fra mødrene sine i leiren.. Blir den bare værre og værre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den blir verre og verre. Jeg har sikkert lest tusen bøker i mitt liv, men ingen har gjort så sterkt inntrykk på meg som den. Den er hjerteskjærende grusom. Egentlig synes jeg alle bør lese den, men tror ikke den er noe for alle. var egentlig for mye for meg.

Skrevet

Ja, den blir verre og verre. Jeg har sikkert lest tusen bøker i mitt liv, men ingen har gjort så sterkt inntrykk på meg som den. Den er hjerteskjærende grusom. Egentlig synes jeg alle bør lese den, men tror ikke den er noe for alle. var egentlig for mye for meg.

Uff, da tror jeg at jeg legger den vekk.. Takk for svar..

Skrevet

En sterk bok, ja, men også en bok jeg ikke klarte å legge fra meg. I begynnelsen syntes jeg at det var nesten litt irriterende at boken vekslet slik mellom de "to tidene", for jeg ville jo bare vite mer!

Er nesten litt misunnelig på deg, jeg, siden du ikke har lest den ferdig.

Selv ble jeg litt skuffet da jeg så filmen - mange sterke scener, men samtidig ga boken så mye mer.

Ønsker deg lykke til med lesingen - ikke gi slipp på den (og det tror jeg heller ikke at du klarer). ;o)

Skrevet

Har kun sett filmen, og kan tenke meg at boka skildrer mye mye mer.. Angrer ikke et sekund på at jeg så filmen, uansett hvor sterk den var... slike filmer får meg til å tenke på hvor grusomt det var for så mange på den tiden

Skrevet

Jeg prøvde å lese boken, men sluttet å lese den etter ene ungen hadde greid å snike seg ut.

Skrevet

Jeg har lest boken. Litterært sett er den uhyre dårlig. Plottmessig ok, men fofatteren kunne gjort så utrolig mye bedre utfra premisset.

Svært dårlig skrevet - med det mener jeg at forfatteren tyr til opplagtheter, lettvindtheter, og fullstendige plattheter.

Skrevet

Har sett filmen. Den er bedra enn boka, men har en lang vei å gå før jeg stemper den som skitbra.

Skrevet

Hvis du leser Saras Nøkkel bør du lese Morgen i Jenin også. For balansen.

Skrevet

Har lest boken og sett filmen. anbefales! Sterkt ja men veldig bra og har virkelig ikke klart å lagt fra meg den boken.

Skrevet

Hvis du leser Saras Nøkkel bør du lese Morgen i Jenin også. For balansen.

Hvorfor trenger Saras Nøkkel å balanseres mot Morgen i Jenin? Historien om den grusomme behandlingen av jødene fra Paris er sann og står støtt på egne ben.

Bokens litterære verdi er tvilsom og den er veldig "amerikansk". På tross av dette er historien veldig sterk nettopp fordi bakteppet er hentet fra virkeligheten.

Skrevet

Historien er skremmende sterk, men jeg synes det ble litt ødelagt av bokens språk og oppbygging. Ble ikke like sugd inn i historien som jeg ellers ville blitt nettopp fordi jeg irriterte meg litt over hvordan boken var skrevet.

Men den anbefales absolutt, en veldig sterk historie som jeg synes er viktig at vi får med oss. Det er viktig å se at alle mennesker kan lide, uansett hudfarge og tro, og det er viktig å se hva som kan bli konsekvensene av fanatisme og ekstrem raserenhet for enkeltmenneskene, ikke bare det store bildet.

Skrevet

Jeg har lest boken. Litterært sett er den uhyre dårlig. Plottmessig ok, men fofatteren kunne gjort så utrolig mye bedre utfra premisset.

Svært dårlig skrevet - med det mener jeg at forfatteren tyr til opplagtheter, lettvindtheter, og fullstendige plattheter.

Helt enig! Dette ødela hele boka for meg, og jeg klarte ikke å syns at den var verken sterk eller fin. Dessverre. Må da finnes mye bedre lektyre om temaet rundt jødene og andre verdenskrig.

Skrevet

Den er trist. Men fin og.

Angrer ikke på at jeg leste boken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...