Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Hvor lenge ut i svangerskapet jobbet dere? Nå er jeg ca 32 uker på vei og jobber fortsatt. Merker at det begynner å bli tungt. Magen har begynt å bli i veien for bæringen. Er heldigvis på en stille stasjon med 3-4 turer i snitt men vi kan ha travle døgn på jobb vi og. Kan jeg spørre om en sykemelding på neste legetime eller skal jeg bite tenna sammen en stund til? Merker at det tar på nå.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 jobber på sykehus og ikke i ambulanse, men du er da første livreddende helsepersonell på stedet, hvis magen begynner å hindre arbeidet så mye som en smule, kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal bli sykemeldt og tatt ut av tjenesten!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Behandlingen går fint ennå. Kan jeg løfte pasienten rett opp på båren og trille bort til bilen så er det ikke noe problem (men hvor ofte skjer det?). Er det ulent terreng, trapper osv det begynner å bli vanskelig. Frister med en sykemelding nå selv om jeg ikke er "syk". Jeg har normalt sjelden fravær.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Behandlingen går fint ennå. Kan jeg løfte pasienten rett opp på båren og trille bort til bilen så er det ikke noe problem (men hvor ofte skjer det?). Er det ulent terreng, trapper osv det begynner å bli vanskelig. Frister med en sykemelding nå selv om jeg ikke er "syk". Jeg har normalt sjelden fravær. si det forhimdrer deg i arbeidet, noe det snart vil gjøre uansett. det blir for risikabelt med tunge løft for deg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg jobber i hovedstaden, og vi blir tatt ut av tjeneste innen uke 16. Dette bl.a pga meget høyt arbeidspress, risiko for vold og smitte. Har også jobbet "på bygda" og vet at praksisen er noe anderledes... Ei tidl makker av meg jobbet til ca 7mnd, til hun ble sparket i magen av en epi.pas. Ser ikke helt poenget med å ta den risikoen, så er glad for at helseforetaket tar den avgjørelsen for meg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Ps. du trenger ikke sykemelding -vi får "svangerskapspenger" pga høyrisikoyrke... #5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå