Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 skal sette inn kobberspiral om noen dager. hva kan jeg forvente (og da tenker jeg både i fht innsetting og hvordan det blir etterpå)?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Ta et par ibux før du setter den inn... Det er litt vondt, synes ihvertfall jeg... Og både sette inn og ta ut spiral... Har gjerne følt murring og smerter etterpå...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Kjente litt murringer etterpå, men ikke noe veldig ille. Gikk over etter kort tid, men det er sikkert forskjellig fra person til person. Syntes ikke det var vondt å sette den inn.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Hehe må si meg enig med legen min " du har født, dette er ingenting" Synes ikke det var vondt å sette den inn. Kjente det, og murret litt, men det gikk fort over. Jeg er forøvrig kjempe fornøyd med kobberspiral, herre så deilig det er å slippe å huske pillen osv..
Gjest Tullmusa83 Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Satte min inn 3 månder etter fødselen merket ikke noe særlig til det. Det var like kleint som en vannlig gu. Satt og vntet på smerte og plutselig var hun ferdig. Mensen etterpå derimot kjennes ut som når jeg hadde en ma. Nesten så jeg lurer på om jeg blir gravid hver månde nå. Tiltross for at vi brukte et halvår når vi virkelig ville.
Musemorbr / Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Har man født før er det ikke vondt i det hele tatt. Litt menssmerter en stund etterpå får man jo, men innrettelse merker man jo nesten ikke. Akkurat som å ta den ut igjen ikke merkes. Jeg brukte det før jeg fikk barn også, og å sette den inn i en jomfru-fødekanal kan jeg love at føltes som en treminutters fødsel. Og mye mer vondt i to dager etterpå enn åpningsrier var. Men har man født anbefaler jeg den.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 takk for svar har født ja, så da satser jeg på at det går rimelig smertefritt for seg. Skal huske å ta ibux før timen. HI
Magia Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 Var litt ubehagelig å sette den inn, men ikke særlig vondt. Fikk en liten blødning etterpå, og mensblødningen har blitt litt kraftigere hos meg (for meg gjør det ingenting, for jeg blødde så lite at jeg ikke kunne bruke tampong før). En ting jeg har opplevd i ettertid (unnskyld detaljene), og som er litt ubehagelig, er at det kommer en del slim i ny og ne. Ikke no særlig hyggelig, men ikke noe stort problem. Deilig å slippe p-piller og annet hormon-tull Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå