Gå til innhold

Hvilken vogn


lille +gutt

Anbefalte innlegg

Hei :) Har hørt at Brio happy er en lett vogn og siden jeg er ganske liten å spinkel(og svak) ;) så tenkte jeg at det måtte bli den vognen siden jeg kan vente meg mye snø her oppe i tilegg.

Men nå ser jeg på de og kombi vogna er 16,6 kg er ikke dette mye?

 

Er det noen som vet av andre vogner som er lettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga city cross veier 12,9. Emmaljunga edge/Mondial 15,2-18,5 ettersom hvilket understell man velger, simo duo 15,9 og simo kombi 18,3 kg. Med bagdelen på, litt mer med sportsdelen. Har henta infoen fra hjemmesidene.

 

Det er vel omtrent de firehjulingene jeg har vurdert, så er de jeg har funnet info på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Emmaljunga edge/duo med sportsunderstell og er super fornøyd!! Tung vogn ja, men jeg skal ikke akkurat gå rundt å bære på den vogna!! Løfte den inn og ut av bil går greit.. Synes ikke denne er noe tyngre å dytte på enn noen andre vogner så lenge det er nok luft i hjelene;) Perfekt til å bruke å ulent terreng, perfekt på grusete vei, perfekt å trille på gress, ja over alt egentlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er favoritten brio happy kombi men ser at den er veldi tung i forhold til andre med sine 16,6 så får vel heller følge hode enn hjerte her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mountain byggy urban jungle... Veier 9 kilo tror jeg. Og kunne ikke tenkt meg annet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme vogn som til førstemann - emmaljunga city cross! Har vært veldig fornøyd med den vogna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det tfk jogster twist. Litt usikker på vekten, men den er ikke tung og tar utrolig liten plass når den er lagt sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med disse lette vognene er det ikke slik da at man må ha to altså en sportsvogn? Tenkte det blir vanskeli med disse småe vognene jeg har sett på når barnet blir litt eldre siden det kanskje både vil sove og sitte i vognen. er det ikke derfor kombi er perfekt? Må innrømme at vogn er noe jeg ikke kan noe om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med disse lette vognene er det ikke slik da at man må ha to altså en sportsvogn? Tenkte det blir vanskeli med disse småe vognene jeg har sett på når barnet blir litt eldre siden det kanskje både vil sove og sitte i vognen. er det ikke derfor kombi er perfekt? Må innrømme at vogn er noe jeg ikke kan noe om :)

 

Jeg hadde selv null peiling på vogner, men har lest konstant siden jeg fant ut jeg var gravid om alle typer osv.

Jeg vil absolutt anbefale kombi eller duo.

 

Kombi er jo sportsvogn hvor du legger hard/myk bag oppi fra barnet er nyfødt av og da bruker sportsvognen når barnet blir større.

 

Duo er vognen hvor du får med både bag del som du bruker de første månedene, og en sportsvogn del som du kan bytte til senere når barnet blir såpass stort og kan bruke den.

 

Kombi og duo går jo i det samme, men på kombien så veier den noe mer enn duo i og med man triller rundt på både bag og sportsdelen. Begge disse er jo vogner man kan ha frem til barnet er 3 år gammelt.

 

Jeg selv skal ha duo, men det er er jo en smakssak hva du selv vil :) Er iallefall nok av vogner og velge i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...