Gå til innhold

Hva skal jeg tro om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har målt feber på guttetassen med øretermometer. Den sier 38,3 i det ene øret og 37,1 i det andre! Har han feber da? Jeg har dessverre ikke noe annet termometer å dobbeltsjekke med, for det andre er tom for batteri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare måle noen flere ganger og se? Såvidt jeg har skjønt med øretermometer kan det være lurt å måle et par ganger for å sjekke at resultatet er riktig. Sånn at når du får samme resultat en gang til kan du stole på at det stemmer.

Men jeg har det ikke selv da, syns bare jeg har hørt andre snakke om det. Mulig jeg tar feil..

Skrevet

Er han varm da ?

Jeg pleier ikke måle feberen på mine, men jeg kjenner veldig godt på dem når de har feber.

Synes det er den beste måten.

Skrevet

tror den første målingen er riktig.. termometere må kalibreres etter bruk.. så det blir feil og måle tett.. vent 5 min etter 1 måling så får du bedre resultat

Skrevet

Ja, han er litt varm, men jeg synes det er så vanskelig å kjenne på han, for i forhold til meg er han alltid varm ;).

Jeg har målt to ganger med en liten time mellom og den sier 38, 3 eller 38,1 i det ene øret og 37,1 i det andre. Kanskje jeg får ta meg en tur til byen og kjøpe nytt termometer i morra.

Skrevet

tror den første målingen er riktig.. termometere må kalibreres etter bruk.. så det blir feil og måle tett.. vent 5 min etter 1 måling så får du bedre resultat

Ok. Det skal jeg prøve. Takk!

HI

Skrevet

Du bør ha et vanlig gammeldags rompetermometer, ved siden av det til øret. mener jeg.

38.3 er ikke høy feber.

Skrevet

Er det ikke slik at man skal legge på en halv grad når man måler i øret?

Så da har han jo litt feber

Skrevet

Det er nettopp derfor man alltid skal ha et godt gammeldags termometer, i allefall i bakhånd. Det er mest pålitelig og da slipper du å lure så fælt.

Skrevet

Jeg har et digitalt "rompetermometer", men som jeg skriver i starten så er det tomt for batteri, så det måler en liten stund oppover og så skrur det seg av.

Jeg vet at det ikke er høy feber, men det er greit å vite om han har feber, synes jeg, enten den er høy eller ikke.

HI

Skrevet

Det er dessverre veldig lett å få feil resultat med øretermometer. Ikke holde øret rett, ørevoks, skitt på linsa i termometeret, krokete øreganger/benutvekster og sikkert mange flere. :/ Jeg pleier å kjenne på huden først om de er varme og så deretter evt måle med vanlig digitalt termometer, det er mest nøyaktig rektalt. Men det er jo egentlig allmentilstanden og ikke selve feberen som er interessant når det gjelder barn. God bedring til den lille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...