Gå til innhold

Angst/panikkanfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går grensen mellom å være stresset og å ha angst/panikkanfall?

Hadde et "anfall" for noen år tilbake, hvor jeg hyperventilerte osv etter å ha opplevd uvanlig stress. Måtte da ha hjelp for å puste (vet det høres banalt ut, men så dumt var det) Jeg hyperventilerte og fikk ukontrollerte skjelvinger.

Har alltid sett på dette som type panikk/angst anfall.

Så snakket jeg med ei som sier hun hadde angstanfall. Beskrev dette som å være skjelven, høy puls, trykk i brystet. Dette er noe jeg stadig opplever når jeg er i en stresset situasjon, som å bytte jobb, eksamen, fremføringer osv. Sove dårlig, gå rundt seg selv, sjelven og glemmer til jeg har sagt/skal si.

Så nå har jeg plutselig litt vanskelig for å forstå forskjellen. Jeg trodde alle ble litt sånn når de var utenfor komfortsonen eller etter en periode hvor det har skjedd mye. Trodde det var stress. Husker selv da jeg fikk dette anfallet at jeg ikke var i stand til å redegjøre for meg hva som var galt og noen måtte "beordre" meg til å puste.

Noen som kan oppklare forskjellen og hvor grensa går mellom de to for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved panikkanfall/angstanfall er du uhyre redd, uten å vite hvorfor. Det er en svært kroppslig følelse. Som regel tror du at du skal dø, elller i det minste svime av.

Stor forksjell på stress og panikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...