Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa)
ana baroma Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Det fine er også at ungene dine har et hjerte med plass til mange. Ikke minst har du som mamma den største plassen av dere to;) Fint at du ser det positive i situasjonen!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Kjenner meg så godt igjen i det du skriver.. Jeg er fersk i gamet. Og HATER situasjonen, selv om ungene enda ikke har startet på samværet. huff..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Det fine er også at ungene dine har et hjerte med plass til mange. Ikke minst har du som mamma den største plassen av dere to;) Fint at du ser det positive i situasjonen! HI her: Så fint skrevet, at jeg som mamma har den største plassen i hjertet til mine barn. Det gjorde kvelden min mye bedre, takk.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Har aldri skjønt den greia med å være misunnelig på stemor. For det første misunner jeg henne ikke situasjonen - ikke bare må hun være sammen med en mann jeg ikke kan begripe at jeg kunne falle for; hun må også ha to unger i hus, som hun jo liker, men som til syvende og sist ikke er hennes. Nå skal de ha felles barn og da må jeg si jeg synes enda mer synd på mennesket. Har han ikke forandret seg siden sist, så vil hun (som jeg) ha barn med en egoistisk og umoden mann, som glatt driter i hvor sliten hun er, bare han får slappe av og gjøre det han vil selv. For det andre: Uansett hvor glad hun blir i mine barn, så vil hun aldri bli like glad i dem som jeg er. Hun ville aldri dødd for dem på flekken om hun måtte. Den sterke kjærligheten er min og min alene
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Du har neppe noe å bekymre deg for. Uansett hvor stor del av barnas liv vi stemødre tar del i, vil vi aldri kunne bli eller erstatte mamma. Du som mamma vil alltid være den viktigste og den beste uansett. :-D
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Har aldri skjønt den greia med å være misunnelig på stemor. For det første misunner jeg henne ikke situasjonen - ikke bare må hun være sammen med en mann jeg ikke kan begripe at jeg kunne falle for; hun må også ha to unger i hus, som hun jo liker, men som til syvende og sist ikke er hennes. Nå skal de ha felles barn og da må jeg si jeg synes enda mer synd på mennesket. Har han ikke forandret seg siden sist, så vil hun (som jeg) ha barn med en egoistisk og umoden mann, som glatt driter i hvor sliten hun er, bare han får slappe av og gjøre det han vil selv. For det andre: Uansett hvor glad hun blir i mine barn, så vil hun aldri bli like glad i dem som jeg er. Hun ville aldri dødd for dem på flekken om hun måtte. Den sterke kjærligheten er min og min alene Den der gikk rett i fletta på meg, jeg tenker som deg. Min eks var superego, vi har 3 små barn sammen som stemor nå må ta seg av. å de skal sikkert ha egene barn også. Herregud, jeg synes synd på henne. En ny baby + 3 stebarn 50% av tiden, med en ego samboer som jobber sene kvelder når barna ikke er der, + arbeids helg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa) hvorfor all den negativitet til stemor?? hva har hun gjort deg??? skal være glad for at hun bryr seg om dine barn. mine barn har en bra stemor som virkelig bryr seg, og vet du hva jeg synes det er kjempebra. da vet jeg barna har det bra. Har ingen grunn til å hate henne bare fordi hun er sammen med min x.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Kjære HI: Skjønner at det er vannskelig for deg med henne der sammen med dine barn, men ser på innlegget ditt at du prøver å se det positive i dette. Som sagt, det å skal være stemor er ikke helt lett. Du får ta tiden til hjelp, så kjennes det nok bedre ut etterhvert Klem
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa) hvorfor all den negativitet til stemor?? hva har hun gjort deg??? skal være glad for at hun bryr seg om dine barn. mine barn har en bra stemor som virkelig bryr seg, og vet du hva jeg synes det er kjempebra. da vet jeg barna har det bra. Har ingen grunn til å hate henne bare fordi hun er sammen med min x. Det er jo det hun prøver å få fram i innlegget sitt; at det er lett å tenke på den andre som en bitch, fordi hun får tid med ungene som mor gjerne skulle hatt selv og da er det lett å bli misunnelig. Det hun jo lander på er at hun heller velger å se positivt på det, at barna har enda en person som bryr seg om dem. Akkurat det der er en vanskelig greie å forstå før man står i situasjonen selv.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa) hvorfor all den negativitet til stemor?? hva har hun gjort deg??? skal være glad for at hun bryr seg om dine barn. mine barn har en bra stemor som virkelig bryr seg, og vet du hva jeg synes det er kjempebra. da vet jeg barna har det bra. Har ingen grunn til å hate henne bare fordi hun er sammen med min x. Det er jo det hun prøver å få fram i innlegget sitt; at det er lett å tenke på den andre som en bitch, fordi hun får tid med ungene som mor gjerne skulle hatt selv og da er det lett å bli misunnelig. Det hun jo lander på er at hun heller velger å se positivt på det, at barna har enda en person som bryr seg om dem. Akkurat det der er en vanskelig greie å forstå før man står i situasjonen selv. HI her. Ja, det var det jeg prøvde å få frem Selv om jeg har det vondt, så ser jeg det positive i henne. At hun er snill med våre barn osv.
*bolla pinnsvin* Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa) Minstejenta på snart tre kom til meg her om dagen og sa: "vet du hvem som er min beste venn, mamma? Det er xxx (stemor)". Hadde hun sagt det for halvannet år siden tror jeg at jeg hadde gått i dyp depresjon Nå, derimot, tenkte jeg bare at det var kjempekoselig; at barna mine har en person til i livene deres som er glad i dem og vil dem bare vel. Av alle kvinnfolk eksen kunne dratt i hus da det ble slutt, så valgte han et prakteksemplar og ære være han for det! Morskjærligheten min og kjærligheten ungene har til meg er uansett noe spesielt, som ikke er kopierbart eller som vi vil miste, bare fordi de er glade i stemoren sin. Verdens fineste barn er fortsatt mine, hun bare låner dem litt av og til
3 er nok! Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 1. Den forbannade røya av nydame til men eks mann, sitter i huset vårt å leker med våre barn, tar med våre barn på gøyale ting. Fy faen, jeg hater henne. 2. Mine barn er superheldig som har en stemor som vil leke med dem, som vil dra på turer sammen med de. At hun ikke er en ekkel dame som hate mine barn. Ja, det gjør vondt i mitt hjerte at hun er der. Men det positive er at hun er flink og grei med barna. (drittkjerringa) Minstejenta på snart tre kom til meg her om dagen og sa: "vet du hvem som er min beste venn, mamma? Det er xxx (stemor)". Hadde hun sagt det for halvannet år siden tror jeg at jeg hadde gått i dyp depresjon Nå, derimot, tenkte jeg bare at det var kjempekoselig; at barna mine har en person til i livene deres som er glad i dem og vil dem bare vel. Av alle kvinnfolk eksen kunne dratt i hus da det ble slutt, så valgte han et prakteksemplar og ære være han for det! Morskjærligheten min og kjærligheten ungene har til meg er uansett noe spesielt, som ikke er kopierbart eller som vi vil miste, bare fordi de er glade i stemoren sin. Verdens fineste barn er fortsatt mine, hun bare låner dem litt av og til LIKER! Kan ikke like fra telefonen, så jeg måtte skrive det istedenfor...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Synes det er så godt å lese deres tanker, gjør det litt enklere, og jeg ser kanskje det bedre etterhvert.. Selv om stemor til mine barn er ei lita jente på 22 som fortsatt bor hjemme på jenterommet hos mamma... så skal vel det med tiden blir bedre... sukk. hilsen #3..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Sjalusi og det at barna kanskje liker henne best, er nok ikke gode følelser. For det er sjalusi, men da i at du er redd for at barna skal like henne bedre enn de liker deg Du skal bare være glad, på barnas vegne. De har det jo bedre med en person som liker dem og som gjør noe for dem Her har vi mange problemer i hjemmet for tiden, og yngste ser ut til å foretrekke besteforeldre for øyeblikket. Jeg forstår det, men det er litt sårt. Likevel vet jeg at jeg er mamma, og da virkelig det i barnets hode og følelsesliv I kveld var samme leksa som vanlig ved sengetid: " Glad i deg og alt det der andre" Det betyr "Glad i deg, nattenatt, sov godt og drøm søtt. Og så ses vi i morgen" Og jeg VET dette er sånn det skal være, og sånn skal mine barn faktisk få lov til å ha det med andre viktige voksne i livet sitt Det gir trygghet, mye kos og så enormt mye i livet til barnet
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Har aldri skjønt den greia med å være misunnelig på stemor. For det første misunner jeg henne ikke situasjonen - ikke bare må hun være sammen med en mann jeg ikke kan begripe at jeg kunne falle for; hun må også ha to unger i hus, som hun jo liker, men som til syvende og sist ikke er hennes. Nå skal de ha felles barn og da må jeg si jeg synes enda mer synd på mennesket. Har han ikke forandret seg siden sist, så vil hun (som jeg) ha barn med en egoistisk og umoden mann, som glatt driter i hvor sliten hun er, bare han får slappe av og gjøre det han vil selv. For det andre: Uansett hvor glad hun blir i mine barn, så vil hun aldri bli like glad i dem som jeg er. Hun ville aldri dødd for dem på flekken om hun måtte. Den sterke kjærligheten er min og min alene Jeg har skjønt greia med å være sjalu fordi jeg savner å være to om ting - og hun har på en måte min nr 2. Uansett hvem som kommer inn i mitt liv vil vedkommende aldri bli pappan til mine barn og kan aldri dele ansvaret/følelsene med meg. Men ja, jeg skjønner ikke helt hva hun ser i han... Og ja jeg er glad barna mine har plass til mange i sine hjerter og hun vil være en ressurs i livet deres og en å se opp til og være glad i Håper bare inderlig hun er noe mer intilligent enn mannen hun er sammen med
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #17 Skrevet 10. mars 2012 jeg er stemor selv til ei nydelig frøken på 11 år. og nå vi venter vårt første barn i disse dager;) jeg skjønner mødrene så godt, jeg "dør" av tanken på at mannen min skal ha en annen dame som skal ha noe med MITT barn å gjøre, enda jeg ikke har født enda. Selv er jeg så klar i min rolle som stemor og det ser ut til å ha fungert veldig bra. Jeg er bare en bomusperson i livet hennes, jeg tråkker ingen på tærne, og jeg har heller ikke krevd så mye plass. vi stiller opp begge to når det gjelder skoleavslutninger, trening osv, likemye som at stefaren hennes er med. (mulig dette er fordi det er et supert sammarbeid mellom mor og far og ingen konflikter eller sjalusi) Jeg har fått masse lykkeønskninger ang det nye barnet og det ser ut som at stedatter gleder seg til å bli storesøster;) jeg føler meg heldig, men har så stor respekt for at det er hun som er mamma og ikke jeg!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #18 Skrevet 10. mars 2012 jeg er stemor selv til ei nydelig frøken på 11 år. og nå vi venter vårt første barn i disse dager;) jeg skjønner mødrene så godt, jeg "dør" av tanken på at mannen min skal ha en annen dame som skal ha noe med MITT barn å gjøre, enda jeg ikke har født enda. Selv er jeg så klar i min rolle som stemor og det ser ut til å ha fungert veldig bra. Jeg er bare en bomusperson i livet hennes, jeg tråkker ingen på tærne, og jeg har heller ikke krevd så mye plass. vi stiller opp begge to når det gjelder skoleavslutninger, trening osv, likemye som at stefaren hennes er med. (mulig dette er fordi det er et supert sammarbeid mellom mor og far og ingen konflikter eller sjalusi) Jeg har fått masse lykkeønskninger ang det nye barnet og det ser ut som at stedatter gleder seg til å bli storesøster;) jeg føler meg heldig, men har så stor respekt for at det er hun som er mamma og ikke jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå