Gå til innhold

Setefødsel :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med setefødsel dere vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne... Fikk nemlig vite i går at jeg går en setefødsel i møte, og siden slimproppen gikk tirsdag kan det være ganske nært forestående... Gruer meg skikkelig!

Skrevet

Da jeg fikk tvillingene mine, kom jenta (som nr 2) i sete. Hele fødselen var over på 4 timer og er absolutt ikke den værste av mine fødsler. Jenta mi lagde en liten rift på innsiden av livmor i det hun kom ut, som legene besluttet å sy. Opplevde det helt greit å føde i sete. Hun var lita da 3300g :) lykke til :)

Skrevet

Da jeg fikk tvillingene mine, kom jenta (som nr 2) i sete. Hele fødselen var over på 4 timer og er absolutt ikke den værste av mine fødsler. Jenta mi lagde en liten rift på innsiden av livmor i det hun kom ut, som legene besluttet å sy. Opplevde det helt greit å føde i sete. Hun var lita da 3300g :) lykke til :)

Tusen takk for svar :) Dette er vårt 3. barn, så det vil vel mest sannsynlig gå bra. Han ble estimert til 2700g i går. Men jeg hadde en veldig tøff første fødsel og slet lenge med traumer etter denne. Nr 2 derimot kom fort og var en veldig fin opplevelse. Førstemann var 3655 og nr to var 2775. Blir fulgt opp av Embla (fødselangst-teamet på Ahus) og de lover meg veldig god oppfølging. På den ene siden vet jeg at jeg er i gode hender, men på den andre siden er jeg så fryktelig redd at jeg overhodet ikke har sovet noe i natt og klarer ikke tenke på noe annet... :/

Skrevet

Heldigvis pleier fødselshormonene å gjøre oss noe mer robuste, tenker da på når riene først er i gang. fødsel nummer tre pleier ofte å være noe kjapp også husker jeg at min jordmor sa. Lykke til!! Vondt å gå slik med fødselsangst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...