Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Legen har henvist til hudlege. Men vet jo ikke hvor lang tid det tar. Har mollusker over hele kroppen. Ser skikkelig fæl ut enkelte steder. Klør som bare det. Krem Eurax eller kortison, hjelper ikke. Noen som har tips til å stilne kløen? Vet hva dette kommer av? Legen kunne ikke si så mye om det. Han var usikker på hva det var.
Frøken Lakenskrekk Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 En krem som heter brulidine hjalp her.. også kjøpte jeg sånn liten stick med tea tree olje, på body shop, som hjalp ganske mye
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Takk for tipset.! Brulidine får du på apoteket resept fritt? Ja, Tea tree olje skal jo hjelpe mot mye forskjellig. Får ta meg en tur på body shop da. HI
Frøken Lakenskrekk Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Man får det reseptfritt på apoteket ja er billigere når man får det på resept da. Lykke til! Håper molluskene forsvinner fort bare husk at huden skal være ren og tørr før man smører på for at det skal funke optimalt. her brukte vi det morgen og kveld, og ellers litt etter behov håper det funker på jenta di
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Molusker er et virus, i samme familie som viruset som gir vorter. De forsvinner av seg selv etter en stund, men det kan faktisk ta opptil et par år. Det er smittsomt, så om jenta klør seg på en mollusk og tar seg selv et annet sted etterpå smitter hun seg selv. Det smitter også mellom barna, så det er helt vanlig at barnehagebarn har dette. De fleste av oss voksne er immune. Sønnen min har på halsen, brystet og nakken. Det hjelper faktisk med kvisekrem, de tørker fortere ut på en måte. Vi har brukt kvisekrem på tube fra apoteket, som virker uttørkende og bakteriedrepende. De kan fjernes hos lege, men de gjør det bare om de er veldig store og irriterte, f.eks om de sitter midt i trusekanten eller noe sånt. Legen "graver" de ut med en bitteliten skje.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Mannen min hadde det for noen år siden, da fikk han noe blått og smøre på ( tror det var blått) Leste i pakkningsvedlegget at det også kunne brukes på kjønnsvorter, er jo virus begge deler. De forsvant ganske raskt da han begynte med det, men han hadde ikke så mange.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Tidligere så har hun kun hatt ett par mollusker på rompeskalken og nedover ene foten. Første mollusk dukket opp for 1 års tid siden. Men for en uke siden så spredte det seg til armer, ansikt, mage, rygg og ben.. Har nå over hele kroppen, større plaget på noen deler av kroppen enn andre. Armene er hardets rammet nå, de ser ikke ut. Jeg har holdt henne hjemme fra barnehagen denne uken. Men legen sa jeg kunne sende henne i barnehagen.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 De kan sitte ganske tett, det er mange eksempler på nettet: http://www.klikk.no/...ticle455326.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå