Gå til innhold

Hvor mange kaker til 15 voksne og 7 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker 2 kaker+ gelekake med vaniljesaus til barna. Var dette litt lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sunnmøring synes jeg det er altfor lite, men jeg har forstått det slik at andre mennesker har begrenset magevolum selv om det gjelder kake. Ville i alle fall beregnet 3-4 kaker..

Skrevet

For lite til min svært kakeglade familie ;) Ville slengt på noen boller el også, eller en ekstra kake.

Skrevet

Jeg er vant til bugnende kakefat hvor alle kan finne noe de liker, alle kan gå to runder uten å være redd for at det blir tomt osv. Synes det er skikkelig kleint når alle tar et lite kakestykke og alle sier nei til ny forsyning fordi det er så lite igjen på fatene...

Blir selvfølgelig mye rester, men det kan gjestene ta med hjem, tas med på jobb dagen etter og deles til lunsj, naboene kan smake, man kan fryse ned e.l.

Jeg ville sikkert hatt noe sånt som

1 bløtkake eller marsipankake

1 sjokoladekake

Gjærbakst

Iskake

Muffins.

Hjemmebakte sjokoladekjeks

Pluss enda en kake som f.eks suksesskake, oreokake, verdens beste, fyrstekake, ostekake e.l.

Skrevet

3 kaker, evnt 2 kaker og en iskake/boller/muffin?

Skrevet

Hmm, det er flere enn vi var i barnedåpen til yngste.

Og da hadde vi 5 kaker og 4 desserter, samt lefser. Hadde en iskake klar i frysen, og hadde planlagt et par til, men siden jeg laget alle selv, droppet jeg det. Det ble nok da, men som sunnmøring serverer jeg ikke for lite kaker :-P

Skrevet

Hehe okei, da ser jeg at jeg må lage litt flere kaker :) Da blir det muffins og sjokoladekake i tilegg + pinneis :-)

Skrevet

I bursdagen til min sønn var vi 6 voksne og 6 barn(ei på 8 mnd som ikke spiser kake).

Da bakte jeg ei langpanne med sjokoladekake, ei bløtkake og ca 25 skillingsboller + at vi hadde en pose med potetskruer. Det som ble igjen var 4 skillingsboller, ca halve langpanna med sjokoladekake og et bittelite bløtkakestykke.

Så da får du vel til å regne ut sånn ca. Håper det er til hjelp! :)

Skrevet

Her i Trøndelag hadde det vært altfor lite ja.. ;) Mest fordi man gjerne skal ha litt å velge i på et skikkelig kakebord!

Til det antallet mennesker ville jeg hatt i hvertfall 5 kaker, i tillegg til boller, muffins, fruktsalat og karamellpudding. Svigermor hadde sikkert slengt på ei kransekake, et lass med vafler, hjemmelaget konfekt og riskrem i tillegg.... ;)

Skrevet

Vi er samme antall i selskaper og har 3 kaker. Vi har alltid rester. Mye rester!

Men eldste barnet er 8 år. De spiser vel mer kake etterhvert som de blir eldre ;)

Skrevet

Går an å kjøpe en is (med peanøtter og nonstop som strøssel :-) ) så tar du opp den om det ble for lite med kaker. Eventuelt bake noen muffins, for det er jo lett og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...