Gå til innhold

har mye egg jeg må bruke opp. tips til hva jeg kan lage,...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har over 15 egg. trenger tips til hva jeg kan lage.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Eggerøre og laks

Eggeomelett

Bake noe? Sukkerbrød, kanskje? Tror jeg bruker 6 egg bare der ;)

Skrevet

Du kan lage muffins og fryse ned til senere anledning (og noen til å kose dere med i helga;)), suksesskake går det en del egg i, den kan også fryses. Marengs, med "karamellkrem" av smør og eggeplommer! Omelett til middag, eggerøre kan du ha et par dager i kjøleskapet, kan hardkoke noen og ha liggende noen dager og ha som pålegg Ble sulten jeg nå! :D

Skrevet

Omelett til middag...

Vafler...

Skrevet

hjemmelaga majones som du lager eggsalat av?

Skrevet

Du må neppe bruke opp eggene. Så lenge de står i kjøleskapet kan de holde seg i 6-12 måneder etter utløpsdato. Bare til å ta vanntesten på dem det :) Altså legge eggene i et glass med vann, og synker de så kan de spises. Du må gjerne bruke dem opp nå altså, men du trenger ikke bare fordi de går ut på dato.

Skrevet

Skill de og lag is av plomnene og marengsbunn/pikekyss av hvitene. Marengs holder seg i evigheter i romtemperatur så lenge det er tørt. Da kan du hive på krem og frukt når du får besøk.

Evt kan du lage gratenger o.l. og fryse ned (aluformer fra europris eller dagligvaren). Da har du lettvindte middager, kan stekes direkte fra fryst tilstand på travle dager (fiskegrateng, skinkegrateng, blomkålgrateng osv).

Hva med å bruke noen til omelett eller pai til middag/kveldsmat i dag?

Sukkerbrød (fryses).

Skulle ønske jeg hadde stor fryser...

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

HVORFOR gikk jeg inn på denne tråden???

Nå har jeg lyst på både is og kake....... F¤#n ta dere, damer... Grrrrrr... ;)

Skrevet

Omelett-pai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...