Gå til innhold

Den barmhjertig samaritan - en klagesang i D-dur.

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Følte meg så bra med meg selv. Endelig skulle jeg hjelpe medmenneskene mine og stolt gå rundt med et lite plaster i albuekroken som et æresbevis. "Blodgiver" skulle det lyse lang vei av mitt bleke skinn etter besøket på sykehuset.

Men så kom dagen, og jaggu meg lå jeg ikke langstrak med tett nese og en hals som ikke ville samarbeide, verken med stemme eller pust, uten å skralle som en bakfull sjømann. Og da de selvsagt ikke kan risikere å gi svake pasienter blod med masse basilusker i så får jeg ikke lov til å gi blod før jeg har vært frisk i minst 14 dager. Hadde aldri trodd jeg skulle bli lei meg over å ikke få en nål i armen, men her er vi. Jøye meg og lenge leve den barmhjertige samaritan. Sdufs.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Oi.. Og der ødela jeg den gode stemninga på krangle. Unnskyld :P

Gjest sug lut
Skrevet

Vi er veteranklagere, ingen fare. Jeg har nå i over et år prøvd å gjøre det samme som deg, og bare innsett at nei, det finnes ikke en jævla dag i hele verden hvor jeg ikke får fy på lanken og nei i ansiktet pga pågående infeksjon av noe slag, ibux-gomling eller miniminisår rundt omkring. Trikset er i alle fall å tenke gjennom alle mulige og umulige ting de kan avvise FøR man kjører til Ahus, den har jeg også brent meg på en gang.

God bedring og du ER goood uansett!

Gjest amandine
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, for meg var det endelig fullgod friskmelding da de etter noen års fravær ønsket meg velkommen tilbake. Har sjelden følt meg finere enn den dagen jeg satt i bilen og atter var blitt godkjent og stemplet!!

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hmm, det skal ikke være enkelt å hjelpe :P Men trøsten må jo være at når man først får lov til å gi disse dyrebare røde dråpene så har man virkelig jernhelse!

Inntil videre får jeg kose meg med en haug ikkeeksisterende kalorier i form av kakao og snop sånn at jeg blir frisk i en fei.

Gjest sug lut
Skrevet

Kjenner meg godt igjen, for meg var det endelig fullgod friskmelding da de etter noen års fravær ønsket meg velkommen tilbake. Har sjelden følt meg finere enn den dagen jeg satt i bilen og atter var blitt godkjent og stemplet!!

Greia er jo at om du har skrudd sammen møbler, krangla med brødkniven, laget bål i skauen eller klipt rosene uten hansker er du også avvist, uansett om du er frisk som en fisk - det er hull i deg...
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Greia er jo at om du har skrudd sammen møbler, krangla med brødkniven, laget bål i skauen eller klipt rosene uten hansker er du også avvist, uansett om du er frisk som en fisk - det er hull i deg...

Colgate er tydeligvis undervurdert før blodgivning :P

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hadde vært grinete selv, vil man tømmes for blod så vil man tømmes for blod. Trøst deg med at jeg ikke engang ville ha vært velkommen inn døren, for blodet mitt er visst farlig og permanent utelukket fra den blodbanken, i hvert fall i Norge. Får ikke engang mulighet til å være en god borger, slik som deg!

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hm, de har mye sære regler skjønner jeg.. Så liksom for meg at det bare var å valse inn og redde dagen til en blodfattig stakkar, men så enkelt var det ikke.

Permanent utestengt, det var ikke så rent lite! Det er heldigvis mange måter å være en god borger på, hjelpe gamle damer over veien, eller barnevogner av og på bussen - særlig det siste føler jeg det er altfor lite fokus på.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Har et halvårskarante igjen etter svangerskapet enda jeg, men blodbanken her servere ikke sjokoladekjeks så overlever det jeg.

Kastet inn håndkle som melkeselger for en månde siden. La meg si det sånn 10 liter pomping føltes som mye mer, men i det minste betalte pompen seg selv da.

Hvorfor har vi ikke andre ting vi kan donere for den gode mage følelse.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Har et halvårskarante igjen etter svangerskapet enda jeg, men blodbanken her servere ikke sjokoladekjeks så overlever det jeg.

Kastet inn håndkle som melkeselger for en månde siden. La meg si det sånn 10 liter pomping føltes som mye mer, men i det minste betalte pompen seg selv da.

Hvorfor har vi ikke andre ting vi kan donere for den gode mage følelse.

Hvis du har for mye hår (på hodet riktignok) så er det visstnok noen som kjøper det også og lager parykker av det til kreftpasienter og andre som trenger.

Jeg er imponert over at du solgte melk. Jeg vurderte det og, men fant ut at med en times kjørevei til sykehuset ville det knapt dekke bensinregninga, og det ble litt for knotete uansett. Junior var glupsk som få og ville tydeligvis ikke dele med noen andre.

Kudos til deg!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Hadde så mye melk at det rant i strie strømmer når jeg sto opp. Helt til småen begynte å leke morgen fugl. Drev å gikk tett første månde så måtte nesten pumpe uansett så da kunne jo melka brukes til noe. Pompingen var ikke noe problem vask og koking derimot kunne drevet hvem som helst etter veggen.

Har desverre ikke mer hodehår enn hva jeg ønsker å ha.

Skrevet

Må bare kommentere det: en klagesang kan vel knapt gå i dur, det må bli moll.

Anyway, jeg er også utestengt fra slike gjerninger, da jeg mannen min ikke er godkjent. Så de kan vel ikke være så jævla nødne etter blod...

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Må bare kommentere det: en klagesang kan vel knapt gå i dur, det må bli moll.

Ja se der, så mye for musikalske (og dramatiske) evner :P Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...