Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Jeg kunne tenke meg å lage en blogg... Jeg lurer på hvordan man går fram? Hvor mye koster det? (Eller finnes det noe som er gratis?) Jeg ønsker å skrive anonymt fordi det er et følsomt tema jeg kommer til å skrive en del om - hvordan er sikkerhet i forhold til anonymitet på blogger?
Gjest Mentha & Junior Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker blogg.no, men du har også f.eks blogspot.com (tror det er .com??) og mange andre Søk på google så finner du mange alternativer. Det er mange gratistjenester. I alle fall de to jeg nevnte over er gratis, og du bestemmer selv hvor anonym du vil være når du fyller ut profilen din. Du kan bruke kallenavn istedet for ditt ordentlige navn osv, det eneste du må ha er en gyldig mailadresse (men den er det ingen andre som får se). Jeg skrev en egen blogg som gravid fordi det var mye bearbeiding av vanskeligheter underveis, og det ville jeg ikke ha på min "vanlige" blogg som hele familien leser osv. og da la jeg den ut under alias (kallenavn) og skrev ingenting i profilen som kunne linkes til hvem jeg er eller hvor jeg bor. Du bestemmer helt selv hvor anonym du blir Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker blogg.no, men du har også f.eks blogspot.com (tror det er .com??) og mange andre Søk på google så finner du mange alternativer. Det er mange gratistjenester. I alle fall de to jeg nevnte over er gratis, og du bestemmer selv hvor anonym du vil være når du fyller ut profilen din. Du kan bruke kallenavn istedet for ditt ordentlige navn osv, det eneste du må ha er en gyldig mailadresse (men den er det ingen andre som får se). Jeg skrev en egen blogg som gravid fordi det var mye bearbeiding av vanskeligheter underveis, og det ville jeg ikke ha på min "vanlige" blogg som hele familien leser osv. og da la jeg den ut under alias (kallenavn) og skrev ingenting i profilen som kunne linkes til hvem jeg er eller hvor jeg bor. Du bestemmer helt selv hvor anonym du blir Lykke til! Flott! Tusen takk! Da skal jeg prøve! :-)
Gjest mela<3 Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker blogspot.com og det er gratis. Gikk litt tid i å sette seg inn i systemet, men er et enkelt brukergrensesnitt når man har kommet inn i det:) Hvis du ønsker å bruke reklame på bloggen etterhvert, er det viktig at epost-adressen er reell med ekte navn, alder osv.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker blogspot.com og det er gratis. Gikk litt tid i å sette seg inn i systemet, men er et enkelt brukergrensesnitt når man har kommet inn i det:) Hvis du ønsker å bruke reklame på bloggen etterhvert, er det viktig at epost-adressen er reell med ekte navn, alder osv. Hva innebærer det å bruke reklame? Får man inntekter fra det? (ellers er det jo helt bortkastet å ha forstyrrende reklame der...)
Gjest mela<3 Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Bruker ikke selv, men de store bloggerne bruker nok det. Kanskje du får en populær blogg og vil tjene noen kroner etterhvert? Man tjener penger for hver besøkende som trykker på reklamen på siden. Vet ikke om det er mange som gjør det egentlig, jeg har aldri gjort det iallefall;) Enig i at det er forstyrrende!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Bruker ikke selv, men de store bloggerne bruker nok det. Kanskje du får en populær blogg og vil tjene noen kroner etterhvert? Man tjener penger for hver besøkende som trykker på reklamen på siden. Vet ikke om det er mange som gjør det egentlig, jeg har aldri gjort det iallefall;) Enig i at det er forstyrrende! Nei, jeg har heller ikke trykket på reklamen på noen blogger noen gang. Hadde det vært at man fikk betaling for hvor mange som er inne på siden, så kunne det jo kanskje være noen penger å tjene, hvis man har en populær blogg, men dersom det er etter antall som trykker på reklamen, vil jeg tro det er helt bortkastet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå