Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Har man 50/50 er man ikke alenemor eller alenefar, men er deltidsmamma og deltidspappa. Du har rett i det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Synes det er helt på trynet å kalle de som har 50/50 late. Du må huske på at den tiden man er alene, så ER man alene om absloutt alt. Og man har også hus, bil , hage, o.l som må vedlikeholdes og stelles med ALENE. Så late vil jeg ikke si at vi er, men man blir vant til hvordan ting er og når man da får et nytt barn som man har på heltid, så tar det nok litt tid før man venner seg til det igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Synes det er helt på trynet å kalle de som har 50/50 late. Du må huske på at den tiden man er alene, så ER man alene om absloutt alt. Og man har også hus, bil , hage, o.l som må vedlikeholdes og stelles med ALENE. Så late vil jeg ikke si at vi er, men man blir vant til hvordan ting er og når man da får et nytt barn som man har på heltid, så tar det nok litt tid før man venner seg til det igjen. Og så kan det jo hende hun på jobben din er litt i overkant sytete og det tror jeg vel neppe har noe med å være alenemor og ikke å gjøre. Og så kan det jo hende at hun på jobben din er i overkant sytete...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg tror man skal være litt forsiktig med å sette egen situasjon og egne behov som en rettesnor for andres situasjoner og andres behov da disse sjelden er i samsvar. Hilsen alenemamma 365 dager i året
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Hehe, har også en kollega som opplevde det der. Hadde en jente 50% av tiden da hun fikk seg samboer et nytt barn. Hun måtte redusere stillingen sin til et minimum og følte seg som en zombie fordi hun "aldri" hadde fri lenger. Vi andre som har både 3 og 4 barn måtte smile litt for hun har ofte barnevakt på det nye barnet også, som gjerne sover hos besteforeldrene annenhver helg fordi mamma er så sliten av å være mamma på full tid Ble visst en stor overgang det der....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Synes det er helt på trynet å kalle de som har 50/50 late. Du må huske på at den tiden man er alene, så ER man alene om absloutt alt. Og man har også hus, bil , hage, o.l som må vedlikeholdes og stelles med ALENE. Så late vil jeg ikke si at vi er, men man blir vant til hvordan ting er og når man da får et nytt barn som man har på heltid, så tar det nok litt tid før man venner seg til det igjen. Og så kan det jo hende hun på jobben din er litt i overkant sytete og det tror jeg vel neppe har noe med å være alenemor og ikke å gjøre. Og så kan det jo hende at hun på jobben din er i overkant sytete... Oi, det ble visst litt rart
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Synes det er helt på trynet å kalle de som har 50/50 late. Du må huske på at den tiden man er alene, så ER man alene om absloutt alt. Og man har også hus, bil , hage, o.l som må vedlikeholdes og stelles med ALENE. Så late vil jeg ikke si at vi er, men man blir vant til hvordan ting er og når man da får et nytt barn som man har på heltid, så tar det nok litt tid før man venner seg til det igjen. Og mange har ny kjæreste eller samboer og er ikke aleine om alt. Og jo, har sett mange eksempel på late deltidsforeldre. Som ordner barnevakt i uken de har barna også over en lav sko.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Hadde noen naboer som flyttet fordi de ble så utslitt av å ikke ha barnefri helg oftere enn én gang i måneden. De flyttet til samme by som barnas mormor og morfar, slik at de kunne få litt mer avlastning. Tror jeg bare ble stående og gape da moren fortalte om hvor slitsomt de hadde det. På seks og et halvt år har vi hatt barnevakt noen timer om kvelden kanskje 15 ganger. En hel barnefri dag eller natt har vi aldri hatt, langt mindre en hel helg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Synes det er helt på trynet å kalle de som har 50/50 late. Du må huske på at den tiden man er alene, så ER man alene om absloutt alt. Og man har også hus, bil , hage, o.l som må vedlikeholdes og stelles med ALENE. Så late vil jeg ikke si at vi er, men man blir vant til hvordan ting er og når man da får et nytt barn som man har på heltid, så tar det nok litt tid før man venner seg til det igjen. Og mange har ny kjæreste eller samboer og er ikke aleine om alt. Og jo, har sett mange eksempel på late deltidsforeldre. Som ordner barnevakt i uken de har barna også over en lav sko. Det er helt sikkert mange som er sånn, men det er også mange som står i det alene og gjør så godt de kan. Derfor synes jeg det er på trynet å skrive at 50/50-foreldre er late som en generell uttalelse. Forøvrig er jeg enig i at man da ikke er aleneforelder, men deltidsforelder.
Sjokoladefantomet Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Hehe, har også en kollega som opplevde det der. Hadde en jente 50% av tiden da hun fikk seg samboer et nytt barn. Hun måtte redusere stillingen sin til et minimum og følte seg som en zombie fordi hun "aldri" hadde fri lenger. Vi andre som har både 3 og 4 barn måtte smile litt for hun har ofte barnevakt på det nye barnet også, som gjerne sover hos besteforeldrene annenhver helg fordi mamma er så sliten av å være mamma på full tid Ble visst en stor overgang det der.... Signerer denne. Har mange venninner som nå i flere år har levd det glade liv. Reist, shoppet og festet og har tid til trening og all verdens greier. I tillegg får de kjærester og har gått rundt som forelskede fjortiser og pleid kjærligheten. Jeg med med fire unger og samme mann som 90-tallet har følt meg litt kjedelig. Men nå har de fått bebiser
Sjokoladefantomet Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Hehe, har også en kollega som opplevde det der. Hadde en jente 50% av tiden da hun fikk seg samboer et nytt barn. Hun måtte redusere stillingen sin til et minimum og følte seg som en zombie fordi hun "aldri" hadde fri lenger. Vi andre som har både 3 og 4 barn måtte smile litt for hun har ofte barnevakt på det nye barnet også, som gjerne sover hos besteforeldrene annenhver helg fordi mamma er så sliten av å være mamma på full tid Ble visst en stor overgang det der.... Signerer denne. Har mange venninner som nå i flere år har levd det glade liv. Reist, shoppet og festet og har tid til trening og all verdens greier. I tillegg får de kjærester og har gått rundt som forelskede fjortiser og pleid kjærligheten. Jeg med med fire unger og samme mann som 90-tallet har følt meg litt kjedelig. Men nå har de fått bebiser Rakk ikke å skrive ferdig. Nå har de fått barn med kjæresten og fritiden er blåst bort og de er brått slutt på singellivet. Nå er det jo ikke alle som blir slik. Men noen blir godt vant. Og det er trist å se folk som setter barn vekk hver helg de har sin uke
*bolla pinnsvin* Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 Tenke å ha en hel uke fri. Og det to ganger i måneden! Det har ikke vi hatt på se 9 årene vi har hatt barn. Og vil ikke ha det. En på jobben er helt utslitt etter at hun fikk nummer to som er blid som ei sol og sover 12 timer natt. For denne ungen må hun ha hver dag. Den andre har hun kun annenhver uke. Og hun har en hjelpsom samboer. Hun sier det er slitsomt å ikke ha den barnefrie uken til å hente seg inn. Enkelte 50/50 foreldre blir fort late foreldre som faktisk ikke hadde orket å ha sine egne unger på fulltid etter en stund. Vi har 60/40 (sånn ca i alle fall) og selv om det var leit først, så har jeg nå innfunnet meg med det og den friheten det innebærer for meg. Prøver heller å se det positive i at jeg har fri, istedet for det negative, for jeg får ikke gjort noe med det likevel. Den friheten jeg har nå kunne jeg godt innskrenket for å ha de barna jeg allerede har mer, men jeg kunne ikke tenke meg å få et barn til, rett og slett fordi jeg da blir mer låst. Synes ikke jeg er lat av den grunn. Jeg har full jobb, bor alene, har et stort hus som skal passes på og er helt alene med barna de dagene jeg har dem. Da er det jeg som er mamma, pappa, sjåfør, bank, snekker, vaskehjelp, innkjøper, kokk og organisator.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Etter den diskusjonen jeg var med på i går var det DEILIG å se at fler deler min mening der. Er du alene 50% av tiden kan du sove halvparten av alle netter uten å bli vekt, du kan kun ha deg selv å tenke på om morgene, helgene kan du legge opp etter deg selv. Ja jeg skjønner greia om at du er alene om alt prat det kan være tøft men herregud man har jo mye mer tid til seg selv en alle mamma'r jeg kjenner dom er i forhold med barn. Her er det opp om natta, barn skal gjøres klar om morgenen helgene skal være koselige og man skal finne på aktiviteter. Alle helger!!! Jeg ville heller ikke byttet det bort og er veeeldig glad for at jeg kan være 100% mamma. Men gi hverandre rom for å klage litt og se litt lenger en ditt nesa rekker. og der var hormoner i sving igjen ja... Pfffffttth. god helg ønskes ALLE mamma'r og pappa'r.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Hadde noen naboer som flyttet fordi de ble så utslitt av å ikke ha barnefri helg oftere enn én gang i måneden. De flyttet til samme by som barnas mormor og morfar, slik at de kunne få litt mer avlastning. Tror jeg bare ble stående og gape da moren fortalte om hvor slitsomt de hadde det. På seks og et halvt år har vi hatt barnevakt noen timer om kvelden kanskje 15 ganger. En hel barnefri dag eller natt har vi aldri hatt, langt mindre en hel helg. Nå er det faktisk forskjell på folk da, både foreldre og barn. Det er forskjell på hvor mye som skal til for å slite ut oss foreldre, og det er forskjell på hvor krevende barna er. Vi er to voksne med ett barn, og vi bor like ved mine svigerforeldre. Vi hadde aldri i verden klart oss uten dem, og måtte nok bedt om hjelp fra andre instanser (barnevernet) om vi ikke hadde hatt dem. Vi kommer nok ikke til å få flere barn dessverre.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har hatt barn 50/50 og vil på ingen måte kalle meg verken lat eller deltidsmamma. Mamma okke som jeg da.
Gjest Antarctica Skrevet 9. mars 2012 #17 Skrevet 9. mars 2012 Herre gud for en tråd. Hvem er latest, de eller de familiene...? Ja, for det er jo en pest og en plage å ha barn, hus, bil, hage, jobb og alt annet man skal klare over. Skjerp dere.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #18 Skrevet 9. mars 2012 Poenget her er vel at NOEN 50/50 foreldre blir så godt vant til å ha ferie fra sine egne barn at kanskje NOEN ikke hadde taklet eller ønsket å ha de 100% igjen. Menneskerasen er svært tilpasningsdyktig når det kommer til goder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå