Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Er så lei av alle evinnelige, høytidelige invitasjoner fra svigermor. Vi bor et godt stykke unna, flere timer i bil, så det er ikke bare å ta seg en svipptur. Hun setter oss i en vanskelig situasjon med invitasjoner som det er vanskelig å si nei til. Problemet er også at hun er hårsår og følsom, hun er sentrum av begivenhetene og tror nok at vi er overlykkelige over ting hun steller i stand for oss, så et nei kan tas ille opp. Hvordan kan vi få henne til å forstå at vi ikke kan komme til alt? Det er slitsomt for oss å dra avgårde med barn og alt som skal med titt og ofte. Har forsøkt å nevne for henne at vi ikke kan reise så ofte, men det går ikke inn, invitasjonene kommer likevel. Noen som forstår situasjonen, og har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Du, eller aller helst mannen din, takker høflig for invitasjonen(e), og sier at dere dessverre ikke har anledning til å komme.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Er så lei av alle evinnelige, høytidelige invitasjoner fra svigermor. Vi bor et godt stykke unna, flere timer i bil, så det er ikke bare å ta seg en svipptur. Hun setter oss i en vanskelig situasjon med invitasjoner som det er vanskelig å si nei til. Problemet er også at hun er hårsår og følsom, hun er sentrum av begivenhetene og tror nok at vi er overlykkelige over ting hun steller i stand for oss, så et nei kan tas ille opp. Hvordan kan vi få henne til å forstå at vi ikke kan komme til alt? Det er slitsomt for oss å dra avgårde med barn og alt som skal med titt og ofte. Har forsøkt å nevne for henne at vi ikke kan reise så ofte, men det går ikke inn, invitasjonene kommer likevel. Noen som forstår situasjonen, og har noen tips? si nei til hennes invitasjoner uansett reaksjon. dere må jo gjøre det som er rett for dere. hjelper ikke si nei, men dra uansett, da er det vanskelig og forstå. få mannen til og si nei til sin mor. planlegg noe annet de dagene dere blir bedt som dere ikke vil dra, da har dere planer.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Vil ikke gå i detalj om hva hun inviterer til, men det er litt forskjellig hun arrangerer, med tanke på å samle endel i familien. Forsåvidt hyggelig, men vi bor langt unna. Får prøve å gjøre som siste her nevner, og bare håpe hun fatter det. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Man kan ikke takke ja til alt som kommer av invitasjoner, av og til passer det ikke, eller man orker rett og slett ikke. Hun er helt nødt til å tåle et nei av og til. Dere kan jo for å lage en snill tilvenning for henne sette dere som mål og i en periode prøve å ikke takke nei til to innbydelser etter hverandre, men det er klart dere bare må takk nei når det ikke passe. Man har da et familieliv selv også, og man trenger helgene til rolig og koselig familietid uten å stresse avgårde på helgebesøk til storfamilien. Jeg bor selv 4 timer unna familien min og vi er hjemme alt fra 2 til 4 ganger i året, aldri mer enn det. Men vi har god plass til gjester da og familien min kan komme hit akkurat når de vil, så vi har oftere besøk her enn vi er på besøk. For oss i den småbarnsfasen vi er nå er det lettere å ha besøk enn å reise hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Kanskje hun tenker dere hadde blitt såret om hun inviterte til selskap og så fikk ikke dere invitasjon. Derfor sender hun til dere og. Takk høflig nei.
Nickey Mouse Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Men forventer svigermor at dere kommer da? Du sier hun er hårsår, men har dere faktisk takket nei til invitasjoner og har hun tatt det ille opp? Hvordan hadde det føltes at hun samlet resten av familien uten å invitere dere? Min farmor er flink til å samle familien, men vi har hverken anledning eller ork til å stille hver gang. Jeg syntes det var vanskelig å si nei selv, hun også kan være litt hårsår. Men har funnet ut at hun ikke forventer at vi kommer. Hun ønsker bare å inkludere oss, men har faktisk ikke problemer med at vi takker nei (selv om det tok meg litt tid å innse det)
Cat.68 Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Tenker litt slik som #6. Hva hvis dem IKKE inviterer dere da, men alle andre, hvordan hadde det føltes. Kan jo være dem ønsker å være innkluderende, og derfor sender innvitasjoner til dere alle sammen og har forståelse for at dere ikke kan komme hver gang. Hun kan jo bli skuffet og ha forståelse på samme tid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå