Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Først og fremst vil jeg si at jeg ikke er aseksuell. Jeg liker å ha sex, og nyter det når jeg først har det. Har ikke noen negative følelser knyttet til det. Saken er bare at jeg aldri tenker på sex. Jeg får aldri plutselig lyst på sex av meg selv. Var en lang stund at vi hadde sex veldig sjelden. Mannen min ble frustrert av det og klaget mye over at jeg alltid avviste ham, at jeg aldri tok initiativ osv. Jeg har blitt flinkere til å møte ham på disse punktene, men det er virkelig noe jeg føler at jeg må tvinge meg selv til. Jeg kan "tenke meg kåt" hvis jeg går inn for det, men jeg opplever aldri at lysten kommer av seg selv. Mannen min kommer stadig med noe nytt for å sprite opp sexlivet og gjøre det mer spennende, men jeg merker at jeg ikke reagerer sånn i det hele tatt. Jeg kan gå med på det for å glede ham, men jeg er ikke særlig interessert selv. Vi har et barn på seks. Jeg hadde det på samme måte før vi fikk barn. Jeg var svært aktiv seksuelt i en periode fra jeg var femten til jeg var et par og tjue, men tror egentlig ikke jeg følte det annerledes da. Aktiviteten på den tiden hadde mer med andre ting å gjøre, enn egentlig interesse for eller lyst på sex å gjøre. Andre som har det på samme måten?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Ja, dette er nøyaktig sånn jeg har det. Helt på en prikk, også det du sier om at du var mer aktiv tidligere. Jeg har også lurt på hvorfor det har blitt sånn, og om jeg er mindre glad/interessert i mannen min. Men føler at jeg er veldig glad i ham, og at han er attraktiv for meg, så det er nok ikke det. Vi har vært sammen lenge, og jeg har heller aldri følt noen tiltrekning til andre. Er bare ikke interessert. Vi har to barn, og de er ennå ganske små, så det kan nok være at man er sliten og har mer behov for hvile og annet enn sex. Jeg har også lurt på om hormonspiralen kan påvirke, men det skal jo være så bittelite hormoner i den. Når vi har sex, er det bra, men jeg føler ikke den gnisten lenger. Det er trist, og håper det kommer seg igjen! Ja, ikke så mye hjelp i dette, men du er ikke alene nei.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Bruker også hormonspiral, men har bare hatt den noen måneder, så det er ikke det som er årsaken i hvert fall. Etter fødselen har vi kun brukt kondomer. h.i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå