Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Ser dere ikke på det dere skriver? Ser det er så mange som konsekvent deler opp ord som skal skrives i ett, f.eks barnehage plass, barnehage henting... Kan fortsette i evigheter. Jeg vet at mange sliter med lese- og skrivevansker, men når ordene er stavet helt riktig - men ikke dratt sammen, da handler det ikke om det... Er du i tvil, prøv å uttal det du skriver, det kan hjelpe. Du sier ikke "barnehage" - opperom - "henting"? Du sier nok "barnehagehenting". Hører du forskjell? Alle kan ha skrivefeil, jeg er ikke perfekt, det vet jeg! Har lyst til å kommentere det i flere blogger jeg leser, men tross alt så tiltaler innholdet i bloggene mer enn skrivefeilene. Jeg greier å overse det, men kan kommentere det her likevel
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 For litt siden så jeg en bok som het "Jobb søker hefte". Da lo jeg godt
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Dette er faktisk en av de få skrivefeilene jeg også irriterer meg over, men velger å ikke kommentere det. Jobber heller med å lære elevene mine å skrive slike ord riktig Har en mistanke om at mobilene og all påvirkningen fra engelsk språk kan ha litt av skylden for at så mange sliter med sammenskriving nå for tiden. På mobilene som var vanlig før lå ofte ikke sammenskrevne ord inne slik at folk begynte å dele dem opp i stede. Endret 9. mars 2012 av Alva♂♂♂♀
Underveis --> Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Er nok engelsk som er medvirkende årsak. Aldri orddeling på norsk, men alltid på engelsk ;-) Irriterer meg forresten grønn over det samme. Jeg leser det også alltid som separate ord, selv om jeg ser at det ikke er hensikten. Blir jo mye snodig ut av det!
*bolla pinnsvin* Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Det verste av alt er at det bare kommer til å bli mer og mer av det og etterhvert blir nok det norske skriftspråket sånn. Tenk dere vi kommer til å sitte på gamlehjemmet og irritere oss!
Cimorene Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Måtte le litt i det stille da jeg oppdaget tittelen "Norsk Rettskrivnings Ordbok" delt opp slik og med stor bokstav for hvert ord Og har enda ikke blitt oppringt av noen ananaser og ei heller spist noen lamme lår.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Dette er faktisk en av de få skrivefeilene jeg også irriterer meg over, men velger å ikke kommentere det. Jobber heller med å lære elevene mine å skrive slike ord riktig Har en mistanke om at mobilene og all påvirkningen fra engelsk språk kan ha litt av skylden for at så mange sliter med sammenskriving nå for tiden. På mobilene som var vanlig før lå ofte ikke sammenskrevne ord inne slik at folk begynte å dele dem opp i stede. Det er ikke engelsk som er synderen. For der drar de sammen over en lav sko. Hilsen frustrert engelsklærer
Gjest Jenta til Henrik Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Naboen min skriver alltid på facebook " skal ta en løpe tur".. Jeg klarer ikke dy meg så jeg spør alltid tilbake "skal du løpe tur eller på løpetur? " Han har fortsatt ikke skjønt forskjellen og skjønner heller ikke hva jeg mener Jeg henger meg også opp i orddelingsfeilene. Jeg er ikke alltid sikker på om det skal være et eller to ord, og da bruker jeg helder bindestrek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå