anitra Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Tenkte å høre litt hva andre chihuahua eiere gjør.. vasker dere ørene på hunden, hvordan? Klipper dere neglene selv? mine har svarte og er så redd for at skal komme borti nerven. hvor ofte klipper dere dem? bader dere hunden? min elsker å dusje, men har hørt at man skal vel egentlig ikke dusje hunder så mye. spiser den annet enn hundemat? gir dere den matrester osv noen gang? eller noe dere har lyst å fortelle så er d bare å skrive...kjekt dele erfaringer med andre
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Tenkte å høre litt hva andre chihuahua eiere gjør.. vasker dere ørene på hunden, hvordan? Klipper dere neglene selv? mine har svarte og er så redd for at skal komme borti nerven. hvor ofte klipper dere dem? bader dere hunden? min elsker å dusje, men har hørt at man skal vel egentlig ikke dusje hunder så mye. spiser den annet enn hundemat? gir dere den matrester osv noen gang? eller noe dere har lyst å fortelle så er d bare å skrive...kjekt dele erfaringer med andre Jeg har to korthårede:) Har ikke vasket ørene deres (ser ikke skitne ut heller) men klipper klørne selv. Den ene her har også svarte klør, så da bruker jeg en lommelykt og lyser under klørne, for da ser jeg nerven:) Har hittil ikke klippet noen til blods:) Vi bader våre en gang i mnd ca. De liker det ikke så godt heller. Din hørtes herlig ut som elsker å dusje Mine får noen ganger rent kyllingkjøtt. Er så mye de ikke har godt av (fett, sukker, løk, krydder, osv) så er ganske forsiktig der.. Ellers prøver jeg å klikketrene mine nå. Den ene er kjempeflink, mens den andre er livredd klikkelyden.. hehe:)
Fiemamma Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Jeg vasker ikke ørene på min heller. De holder seg rene på egen hånd sålenge de får være tørre. Vind kan irritere ørene og skape betennelse så pass på å beskytte ørene hvis det er mye vind ute. Gjelder særlig korthårede. Bruker å titte inn i dem med gjevne mellomrom for å se etter f.eks rødhet og voks. Ellers klipper jeg klør selv sammen med sambo. Han har lyse klør så ser nerven lett, men hadde en tibbe før med sorte klør. Gjør det i god belysning og bruk en ekstra lyskilde som lommelykt o.l ja Ellers vet jeg ikke hvordan han er når han bades. Har aldri gjort det siden jeg nylig har tatt over hunden. Har tenkt å bade han så fort jeg får kjøpt god hundeshampoo, for han er litt salt i huden. Dusjer rumpa hans hvis han har vært løs i magen på tur. Ellers følger jeg med på tissefanten for hannene kan lett få forhudskatarr og det er vanlig. Spyler og renser med pyrisept når jeg ser det kommer grønt puss derfra. Han får fri tilgang til tørrfor og får oppbløtt vom i tørrforet til middagsmat, og av og til en smakebit av middagen vår hvis det er snakk om rent kjøtt uten noe krydder osv.
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Puss tennene 1x om dagen. VELDIG viktig, for de får så mye problemer med tannstein/peridontitt.
anitra Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2012 kjøper du tannkost på dyrebutikken da? min er snart 2 år,,sikkert vanskelig begynne med d da
Fiemamma Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Går an å bruke tannkost for baby/barn. Gnageleker med knotter er også bra å bruke. Google hundestell for Chi så finner du sikkert svar på alt vesentlig.
Gjest Husfrua Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Nok en gang. Sier ikke dette for å være ekkel,men skaff deg nå for guds skyld kunnskap om hund før du skaffer deg det. I stedet for å irritere seriøse hundeeiere her inne med en haug tråder. Kjøp deg ei bok eller meld deg inn i et hundeforum. Eller snakk med en veterinær. Og hvis man kjøper en chihuahua fra en seriøs oppdretter så bruk nå denne til å veilede deg! Det er faktisk noe oppdretter forplikter seg til.
Isola&Lille+julegave Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 kjøper du tannkost på dyrebutikken da? min er snart 2 år,,sikkert vanskelig begynne med d da Aldri for sent!! Kjøp hundetannkrem hos dyrlege, babytannbørste er toppers. Gradvis tilvenning. Begyn med tannkrem på fingeren.
Gjest Miryks Skrevet 18. mars 2012 #13 Skrevet 18. mars 2012 canis.no. Du få nok mer svar der enn her.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #14 Skrevet 18. mars 2012 Nok en gang. Sier ikke dette for å være ekkel,men skaff deg nå for guds skyld kunnskap om hund før du skaffer deg det. I stedet for å irritere seriøse hundeeiere her inne med en haug tråder. Kjøp deg ei bok eller meld deg inn i et hundeforum. Eller snakk med en veterinær. Og hvis man kjøper en chihuahua fra en seriøs oppdretter så bruk nå denne til å veilede deg! Det er faktisk noe oppdretter forplikter seg til. Samme med barn da eller?? Siden vi diskuterer alt fra løs bæsj til utviklingen til barna. Burde vi da heller kontakte helsesøster?? Ja, istedenfor å irritere seriøse foreldre her inne??
anitra Skrevet 19. mars 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. mars 2012 greit dele erfaringer med andre vel...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2012 #16 Skrevet 19. mars 2012 Hehe blir vel litt mye. tror forresten du er #14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå