Gå til innhold

Dagens tips:

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet (endret)

Aldri tro du er oppe i så god tid at du fint rekker å putte fire bagetter i ovnen og vente på at de blir ferdig før toåringen våkner. Ikke forvent at du finner sengen tørr og slipper unna ti minutter med sengeskift og vask. Du skal heller aldri tro at det ikke går mer enn ti minutter på påkledning og ansiktsvask for en morgenglad toåring - beregn heller førtifem minutter, hyl og skrik til vekking for hele huset og nabolaget. Og ikke tro at du rekker å tenke at du er stolt over deg selv som hadde besinnelse nok til å la være å istemme ungens flotte morgensang før du innser at du har en røykfylt leilighet med fire sorte klumper i ovnen, en alarm som uler og nesten kjøkkenbrann. God morgen!

Endret av Siklerotte
Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet (endret)

Skal jeg fortelle dere om min morgen, bare for å gni det inn? Våknet som vanlig ytterst på sengekanten med tre mannfolk i alderen 3-40 i sengen. Sto opp og gikk i dusjen. Ut på kjøkkenet etterpå og fant ut at jeg hadde glemt å kjøpe kaffe i går, så det var skål tomt fordi vi ble invadert av kaffedrikkere i går kveld som tømte lageret.

Heldigvis husket jeg å bake ut brødene i går kveld, så brødet var i det minste ferskt. Dekket på i spisestuen (huset fremdeles fullt av folk og bare plass til oss vanlige på kjøkkenet)

Men hva er hyggeligere enn 9 glade ansikter rundt frokostbordet en fredags morgen? Med lys og latter? Og hva er bedre enn å sende en mann på jobben, en glad løpende unge i bhg, to supre på skolen og så sende gjestene ut døra mens jeg selv har fri?

Jeg lover - ingenting topper morgenen min, - og nå har jeg til og med kaffe!

Endret av amandine
Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Det der var nesten i kategorien pur ondskap, Amandine. Vil du høre om min? Den begynte så bra, fred og fordragelighet og oppe før ungene og kaffe og avis til og med, og så ringte vekkeklokka på mobilen klokka sju for å minne meg på å få opp det store dyret. Men den ringte ikke i lomma eller på bordet som jeg trodde. Den ringte på soverommet, hvilket ikke er det dummeste stedet å ha vekkeklokka, bortsett fra når man ikke er der selv og den lille søte som sover der egt kan sove lenger. Så full fart for å få slått den av - men hvor er den, da? Ikke på nattbord eller på senga, i hvert fall - nei, og da var søten våken, og sa at "mamma, jeg tror den har falt bak senga!" Vel, jeg har ikke akkurat feltseng. Jeg har diiiiiiger dobbeltseng med tette endestykker og fire diiiigre skuffer under fulle av alt mulig. Før man legger i madrassene og fyller skuffene veier den iflg Ikea 93,6 kg, og siden den ikke har "ben" men en lang ramme, er den ingen hulrom noe sted som kunne lette forflytning på fluffy teppe. For i den en-centimentern mellom seng og vegg, som oppstod egt fordi jeg bygde den sjæl og ikke fikk flytta fanskapet nærmere, var det akkurat plass til en telefon, gitt, og alarmen gikk... og gikk... og gikk... Senga er i tillegg høy, så forsøk med pølseklype mislykkes, og en cm er ingenting så skistav kom ikke nedi selv når man tok av reima. Så da måtte jeg - barbeint og jævla forbanna - ut på snøbalkongen og grave fram bambuspinner som støtter blomster om sommeren. Første tre pinnene knakk i forsøket på å jekke tlf opp eller ut mot siden. Fjerde pinne funka, kom jaggu helt ut mot kanten og fikk flytta nattbord, ungens kosedyrsamling og alt og tenkte at Nå - da det viste seg at senga antakelig står en mm skjevt i forhold til veggen for den kom ikke ut. Så da måtte jeg til igjen og prøve å dytte den tvers over til andre sida, vekk med nattbord og helvete der også (hvorfor ligger det så mange TING på nattbordet??!!!!), det var sykt lange 180 cm og jeg knakk ytterligere en bambuspinne. Mens altså tlf-alarmen ringte og ringte med jevne mellomrom, fra lavt - til høyere - til STå OPP DIN TULLING-høyt. Fikk den ut til slutt. Heretter skal jeg til enhver tid ha tlf sydd fast på kroppen. Helvetes møkkahalvtime, svett og jævlig, soverommet ser ikke ut, veggen og det rene sengetøyet er fullt av hagesmuss fra pinnene, og jeg vil bare ha helg for helvete.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg tror på karma, men velger likevel å ignorere beskjeden om at jeg får igjen for dette, her jeg ligger på sofaen i solskinn med stor tekopp, P3 på radioen og all tid i verden mens jeg ler så tårene triller av dere og deres morgener.

God fredag!

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Kjenner jeg gruer meg til permen tar slutt å ting må nås igjen. Skjønner småen har et uant potensiale for å forsinke oss.

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Det der var nesten i kategorien pur ondskap, Amandine. Vil du høre om min? Den begynte så bra, fred og fordragelighet og oppe før ungene og kaffe og avis til og med, og så ringte vekkeklokka på mobilen klokka sju for å minne meg på å få opp det store dyret. Men den ringte ikke i lomma eller på bordet som jeg trodde. Den ringte på soverommet, hvilket ikke er det dummeste stedet å ha vekkeklokka, bortsett fra når man ikke er der selv og den lille søte som sover der egt kan sove lenger. Så full fart for å få slått den av - men hvor er den, da? Ikke på nattbord eller på senga, i hvert fall - nei, og da var søten våken, og sa at "mamma, jeg tror den har falt bak senga!" Vel, jeg har ikke akkurat feltseng. Jeg har diiiiiiger dobbeltseng med tette endestykker og fire diiiigre skuffer under fulle av alt mulig. Før man legger i madrassene og fyller skuffene veier den iflg Ikea 93,6 kg, og siden den ikke har "ben" men en lang ramme, er den ingen hulrom noe sted som kunne lette forflytning på fluffy teppe. For i den en-centimentern mellom seng og vegg, som oppstod egt fordi jeg bygde den sjæl og ikke fikk flytta fanskapet nærmere, var det akkurat plass til en telefon, gitt, og alarmen gikk... og gikk... og gikk... Senga er i tillegg høy, så forsøk med pølseklype mislykkes, og en cm er ingenting så skistav kom ikke nedi selv når man tok av reima. Så da måtte jeg - barbeint og jævla forbanna - ut på snøbalkongen og grave fram bambuspinner som støtter blomster om sommeren. Første tre pinnene knakk i forsøket på å jekke tlf opp eller ut mot siden. Fjerde pinne funka, kom jaggu helt ut mot kanten og fikk flytta nattbord, ungens kosedyrsamling og alt og tenkte at Nå - da det viste seg at senga antakelig står en mm skjevt i forhold til veggen for den kom ikke ut. Så da måtte jeg til igjen og prøve å dytte den tvers over til andre sida, vekk med nattbord og helvete der også (hvorfor ligger det så mange TING på nattbordet??!!!!), det var sykt lange 180 cm og jeg knakk ytterligere en bambuspinne. Mens altså tlf-alarmen ringte og ringte med jevne mellomrom, fra lavt - til høyere - til STå OPP DIN TULLING-høyt. Fikk den ut til slutt. Heretter skal jeg til enhver tid ha tlf sydd fast på kroppen. Helvetes møkkahalvtime, svett og jævlig, soverommet ser ikke ut, veggen og det rene sengetøyet er fullt av hagesmuss fra pinnene, og jeg vil bare ha helg for helvete.

Kjære lut! Jeg tror at den linken jeg akkurat la inn i et nytt innlegg her for et øyeblikk siden, den er til deg. Skriv inn navnet ditt og nyt. Jeg har faktisk sendt den på mail til deg også, livredd for at du skal gå glipp av noe ha ha Endret av amandine
Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg finner en liten glede i at andre har hatt en lite hyggelig morgen selv, og at sengetøy må skiftes selv om det er fylt med jord og ikke tiss. Men nå er alt bra, røyken er borte og jeg er klar for helg, så jeg unner dere ALLE en flott start og flott helg, faktisk. Så godhjertet er jeg.

Skal dessuten høre mer på den sangen, Amandine. Aldri dum å ha i bakhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...