Gå til innhold

hva har du i vårrullene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal lage vårruller imårra, hva har du inni???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt da det er lenge siden jeg lagde de. Men kjøttdeig, hodekål, raspet gulrot, løk, div krydder.

Skrevet

skal jeg koke gulrot og hodekål et par min i vann??

og må jeg bruke svinekjøttdeig? eller går d bra med vanlig?

Skrevet

pleier å ha kylling. mannen liker scampi

Skrevet

Mamma zitas vårrullmix, kål, ingefær, glassnudler, kjøttdeig og noen ganger strfimlet gulrot :-)

Skrevet

Bruker også den vårrullmixen, glassnudler, raspet gulrot, galanga (lik ingefær), korianderrøtter, vårløk, valgfri kjøttdeig (foretrekker svin eller kylling), sweet and sour sauce, østerssaus.

Du skal ikke koke noe i vann først, du steker alt sammen i panna. Husk å legge glassnudlene i vann først.

Mmmm....vårruller...

Skrevet

Her er min oppskrift. Kan være litt rare mengder og denne er ganske så stor. Ble slik siden svigermor ville ha oppskrift så da veide jeg under veis en gang jeg laget det :)

VåRRULLER

Vårrullomslag(jeg bruker den pakken med 40 ark)

2 pk - 400 g svinekjøttdeit eller kyllingkjøttdeig

500 g revet gulrot

ca.5 stk hvitløk (store)

ca. 230 g gul løk

1 bunt vårløk

ca. 40 g ferdig skrellet fersk Ingefær

ca. 8 g Habanera chilli

200 g Selleri i små terninger

1 bunt fersk Koriander

150 g frosne erter(tines før bruk)

2 ss sesamfrø

100 g glassnudler

4 ss Chillisaus

2 ss Soyasaus

2 ts Brunt sukker

3 ss Rapsolje

Husk å ta opp vårrullomslagene, de må tines før bruk.

Glassnudlene legger du i en bolle og heller kokende vann over. La dette trekke ca. 10-15 min.

La dem dryppe godt av og klipp eller skjær dem i kortere lengder.

Varm oljen i en wok eller kjele og rørestekgul løk, hvitløk, ingefær og vårløk i 2 minutter. Tilsett svinekjøttet(kyllinkjøtt), chilli og selleri og rørestek til kjøttet er brunet.

Del klumpene. Tilsett gulrot, erter, koriander, chilisaus, soyasaus, sukker, sesamfrø, rapsolje og nudler og bland godt.

La det hele bli kaldt.

Legg vårrullomslagene i ett fuktig kjøkkenhåndkle, og ta ut ett omslag av gangen.

La omslaget ligge med ett hjørne mot deg, fukt kantene med litt vann, og legg ca 1 1/2 ss fylli midten av omslaget.

Brett hjørnet som ligger mot deg over fyllet deretter hjørnene på sidene før du ruller vårrullen mot det siste hjørnet og forsegler vårrullen med vann.

Gjenta til alt fyllet er brukt opp!

Pensle vårullene med smeltet smør og stek de i ovnen til de er gylne. Snu de under stekingen.

200 til 220 grader.

(eller fritysrtek dem)

De vårullene du ikke skal bruke den dagen kan du fryse ned ustekt i brødposer.

Ha passe porsjoner i hver pose så er det bare å ta opp en når dere vil ha det til middag.

Serveres med forskjellig dipp(sweet chilli, mango osv) og gjerne en suppe(tomatsuppe, tom kha suppe el.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...