Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg bare spør: Må man være ekkel for å være "sterk" kvinne i dag? Leste en artikkel i vg om at hvis du er feminist bør du smake på ditt eget mensblod??? Hva i svarte har det med feminisme å gjøre, og hvordan i huleste gjør dette deg til en "sterk" kvinne?? Det er jo rett og slett bare ekkelt og unødvendig! Og dette med å kle seg naken, og å vise seg naken for å vise seg som en "sterk" kvinne, hva oppnår man egentlig med det? Hvis man prøver å bevise noe ovenfor mannfolka med det, så tror jeg ikke at man vinner så mye ære av det, menn blir jo bare fornøyde over å se en naken kvinnekropp de.. Dessuten, synes jeg det blir helt feil å fokusere på kvinners rettigheter, jeg er for LIKESTILLING, og i mine øyne betyr det at kjønnet ikke skal ha noen betydning, du skal ha like rettigheter om du er mann eller kvinne!
Diddels Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Jøss, hva for en artikkel var det :/ ? Må menn smake på sin egen sperm også da eller? Naken dame = sterk og selvstendig kvinne, var noe marianne aulie fant på av obvious reasons. Personlig er jeg enig med deg. Selvsagt er det fint med en kvinnedag som lar oss huske på at kvinner ikke alltid har hatt stemmerett osv. men i dagens samfunn bør likestilling være målet. Lik lønn for likt arbeid + lik lengde på utdannelse = noenlunde lik lønn, avhengig om det er kvinne eller mannsdominert. Kvinner og menn har tross alt forskjellige interesser, og velger kanskje ikke de samme yrkene, men en sykepleier med tre år på hs, eller en ingeniør med 3 år på hs bør ikke ha vanvittige forskjeller i lønna, synes nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå