Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 ...jeg vet at dere er her inne, og jeg trenger deres hjelp. Det gjelder alle buskevekstene oppi skråninga mi. Det gror en haug med ugress og "småtrær"/busker og litt større trær av uant art der, og jeg vil ikke ha dem der, jeg kommer ikke frem, det er helt overgrodd. Noen tips om hvordan jeg får slike trær til å ikke komme tilbake igjen, når jeg har skåret de av ved roten? Stammene er ikke så tykke, 2-3 cm i millimeter kanskje, men jeg klarer ikke å dra dem opp ved roten... Noen som kan hjelpe? Finnes det noe middel som dreper dem for all fremtid?
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Grave. Albuesvette i mengder. Sett i gang en dag du hater verden generelt, det er slitsomt. Og når du har gravd må du sikkert gå over med finkam for å finne rotjævelrester som kan spire helt på egen hånd, evt også dekke til med duk et par år for å drepe fanskapet, legge på ny god jord for å lage det du vil - evt masse markblomstfrø, det er ikke det styggeste
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Really? Herregud, det er maaaange røtter... er det ingen human måte jeg kan kvitte meg med trærne på? Klarer jeg virkelig å grave dem bort altså? Hva hvis jeg graver meg ned til "rotgreinene" liksom, og klipper dem av med en gedigen hagesaks... vil jeg drepe treet da, eller vil roten klare å gi næring til enda et tre? Argh, hvorfor kjøpte jeg hus på en kratt-tomt... Jaja, jeg trenger jo å gå ned noen kilo....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Det der er arbeid, og da mener jeg ordentlig fysisk svettearbeid Graving og leting etter alle røtter. Sånn er det bare, om du ikke vil ha dem der. Jeg brukte selv de 3-4 første sommersesongene her i vårt hus med å grave røtter i hagen. Få bort alt jeg ikke ville ha, før jeg anla hagen vi i dag har. Du ville ikke gjenkjent hagen i dag, om du hadde sett den for 10 år siden. Og alt er håndmakt og håndarbeid. Ingen maskiner har vært her. Jeg vil gi deg ett tips jeg selv har brukt der det har vært mulig. Og det er at om du klarer å grave rundt hovedroten til hver enkelt busk, og så har mulighet til å feste tau som rekker til et hengerfeste på en bil, så har du gjort jobben
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Og ellers er kobberstifter flotte greier for å drepe de fleste trær Slå dem inn i stammen, og treet dør med rot:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Og ellers er kobberstifter flotte greier for å drepe de fleste trær Slå dem inn i stammen, og treet dør med rot:)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Og ellers er kobberstifter flotte greier for å drepe de fleste trær Slå dem inn i stammen, og treet dør med rot:) Se her ja, nå prater vi... Kobberstifter. DET hørtes ikke så slitsomt ut. Men når treet og rota er dødt (hvor lang tid tar det før treet stryker med egentlig?), så er det bare å kappe treet, så kommer det ikke opp noe mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå