Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Seks av åtte tomatplanter gror fint, har to bladpar nå. Femten av atten tagetes likeså, de skal bortadopteres i helgen og nye sås. 17 av 20 pyntekosmos er snart 10 cm, hjelp, potensielt tre måneder til utplanting....
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Har to udødelige planter som jeg ikke vet hva hetter. Disse får vann opp til 2 ganger i uken i blant og avogtil hvert halvår. De har nå holdt ut på dette viset i 2 og et halvt år. Hadde et ginseng tre som også levde på dette viset, men det var svakelig så det ga opp for et halvår siden. Samboer kjøpte en plante for fjortendager siden å klarte å drukne den på under en uke. Jeg vurderer nå å kjøpe en plante for å se om jeg gjør det bedre.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Oioi... Selv plastikkplanter visner hos meg, så her har jeg ingenting å gjøre.
Gjest Ziva Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Det eneste som forplanter seg her i huset er akvariefiskene. De grønne fingrene har blitt til dødens budbringere.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Her er det kaktus all the way....men de dauer også i ny og ne...
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Slutt å brife.... Du må unne en gammel dame tre-fire ting: portvin, annen vin, småkaker og forbigående brifing
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Uh kaktus er spenstige saker. Hadde en den levde i et halvår. Hva er greia med at folk må ta på kaktus foresten? Jeg og sambo så etter at den hade grove pigger når vi kjøpte den fordi nen kaktuser har tynne hårstrå pigger som setter seg i fingrene og er kjipe å få ut. Når vi kom hjem oppdaget vi a den hadde sånne pigger likvel. Vi måtte advare folk alle som så kaktusen tok på den. Skjønner det ikke selv om det må innrømmes at jeg tok på den selv engang før jeg lærte.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Slutt å brife.... Du må unne en gammel dame tre-fire ting: portvin, annen vin, småkaker og forbigående brifing Liker du og drkker du portvin? Det er jo for gamle fruentimmere det!! Kudos.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Vin bare jeg blir ferdig med amming kan jeg love deg at det blir mer enn et vinglass her i huset også. I grunnen bortkastet at ikke samboer kan ta seg av graviditet o mming. Han drikker normalt sjeldnere enn meg. Som kanskje drikker annenhver månde og liker ikke muggen ost. Han ville ikke savnet noe. Hvis han var gravid.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Uh kaktus er spenstige saker. Hadde en den levde i et halvår. Hva er greia med at folk må ta på kaktus foresten? Jeg og sambo så etter at den hade grove pigger når vi kjøpte den fordi nen kaktuser har tynne hårstrå pigger som setter seg i fingrene og er kjipe å få ut. Når vi kom hjem oppdaget vi a den hadde sånne pigger likvel. Vi måtte advare folk alle som så kaktusen tok på den. Skjønner det ikke selv om det må innrømmes at jeg tok på den selv engang før jeg lærte. Her brkes den som "holde kattta unna vinduskarmen"-middel. Etter et forsøk har katta lært:)
Gjest Ziva Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Finnes ikke noe bedre enn en riktig god Sandemann (portvin) og pepperkake med blåmuggost på.
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Slutt å brife.... Du må unne en gammel dame tre-fire ting: portvin, annen vin, småkaker og forbigående brifing Liker du og drkker du portvin? Det er jo for gamle fruentimmere det!! Kudos. Jeg ER gammelt fruentimmer, serru.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Smart katte. Hører mange slår et slag for pepperkake med blåmuggost. Må vel kanskje prøve det snart.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Finnes ikke noe bedre enn en riktig god Sandemann (portvin) og pepperkake med blåmuggost på. Hmmm..synd vi ikke "slo oss løs" på butikk når vi var i Porto for noen år siden da :-)
Gjest sug lut Skrevet 8. mars 2012 #16 Skrevet 8. mars 2012 Altså, folkens, for å være med i gartnerlosjen må man i det minste stappe en avokadostein i jorda. Eller ha et genuint ønske om det.
Rosepus™ Skrevet 8. mars 2012 #17 Skrevet 8. mars 2012 Altså, folkens, for å være med i gartnerlosjen må man i det minste stappe en avokadostein i jorda. Eller ha et genuint ønske om det. Jeg kjøpte hus med fire mål tomt 1 mars. Planene er store. Evnene er det så som så med...enda.
Gjest Ziva Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Holder det ikke med vårkåte platyer og miniorkide? Planter gulrøtter, redikker og sukkererter hver vår på hytta. Må jo mate rådyr og harebestanden. Og så spiser vi hare og rådyr på høsten.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #19 Skrevet 8. mars 2012 Har tre avokadoer økologiske sådanne som jeg fikk av svigermor. Skjønner jeg må spise avokadoen og stappe avokadoen i blomsterjord, men hvor går veien derfra er det noe håp om liv. Hvor lenge må jeg vente.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 Der våkna omsider naboen å kom å slet i min dør flink nabo
Gjest amandine Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Altså, folkens, for å være med i gartnerlosjen må man i det minste stappe en avokadostein i jorda. Eller ha et genuint ønske om det. Aner et snev av spamming her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå