Gå til innhold

17 åring alene hjemme en helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem så lenge det er en ansvarsfull 17åring, som ikke ber hjem til den festen ;)

Skrevet

avhenge av 17 åringen hvor moden ungen er.

men ser ikke noe problem med det.

Skrevet

I utgangspunktet ok,em du kjenner din 17 åring best. Jeg bodde alene da jeg var 17, var ansvarlig, lagde mat og betalte regningene mine selv, len alle er jo ikke slik. Har jobbet i 2. Linjetjebesten i barnevernet i noen år, og gjennom jobben har jeg møtt mange 17 åringer jeg ikke under noen omstendigheter ville latt være alene i en helg.Ndet er stor forskjell på 17 åringens modenhet.

Skrevet

Ser ingen problem med det. Da jeg var 17 hadde jeg bodd på hybel i 1 år allerede.

Skrevet

En normal 17åring klarer fint en helg alene hjemme, men foreldrene må jo se an hvordan denne 17åringen er..

Fremdeles ikke myndig, så foreldrene må sørge for mat og slikt mens de er borte..

Skrevet

Kommer litt an på hvor moden 17 åringen er da...

Men ja, det er ikke noe problem i mine øyne nei. Lillebroren min var hjemme alene i fjor sommer, ville ikke være med på ferie sammen med mamma og pappa.

Og i oktober i fjor så passet han huset vårt + hadde ansvaret for hunden vår i 15-16 dager mens vi var i syden. Huset har aldre sett så rent ut etter at han hadde vært her :-) Rydda rundt huset(holder på å pusse opp) uten å ha fått beskjed, og stelt veldig godt med hus og hjem og hund :-D

Skrevet

Jeg var sjelden alene hjemme, men hos de vennene mine som var en del alene hjemme i helgene, ble det heidundranes fest hver bidige gang:) Men ikke alle er slik vi var da.

Skrevet

For en normal 17-åring skulle det ikke være noe problem i det hele tatt.

Men jeg ville sørget for at det ikke ble en hjemme-alene-fest ut av kontroll. Er ikke alltid husets unge selv har bestemt at det skal være fest, er han eller hun litt uheldig med hvem som får vite at huset er tomt for foreldre kan det fort stå en gjeng på døra lørdags kveld som ikke er invitert. Ikke alltid så lett å være kjip og avvise dem da..

Jeg ville sørget for at 17-åringen hadde en "unnskyldning" for å slippe invitere til festen som kanskje klassekamerater og venner forventer. F.eks kan han eller hun få si til sine venner at mamma er så redd for rølpefest at bestefar kommer innom før han legger seg lørdags kveld for å se at alt er rolig og at jeg max har 4-5 venner på besøk.

Skrevet

Kommer an på 17-åringen..

Skrevet

Da hadde jeg bodd på hybel 1 år..

Skrevet

selvfølgel, jeg flytta hjemmefra når jeg var 16,

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Du må jo nesten se an 17-åringen da :) Jeg var alene hjemme i helgene da jeg var 15 år gammel, og det gikk helt fint. Jeg hadde jo en og annen "fest", men det var bare meg og mine sju venninner, så det gikk rolig for seg.

Du kan jo be en nabo, slektning eller venninne om å stikke innom i kveldingen, bare for å sjekke at alt er ok!

Skrevet

Vår 17 åring var alene hjemme en uke mens vi var på ferie. Det gikk kjempefint (så langt vi vet), huset var strøket da vi kom hjem.

Vi hadde gitt beskjed til naboene om at han var alene, sånn at de kunne melde fra om det skjedde noe uvanlig der og besteforeldrene sjekket innom noen ganger.

Det kommer altså helt an på hvor ansvarlig tenåringen er :)

Skrevet

Det som gjør det litt mer skeptisk her er at det er veldig avsides, og ingen slektninger i nærheten!

Men tror det blir til at 17 åringen blir hjemme, og får noen til å titte innom :)

Skrevet

Jeg var hjemme alene en mnd da jeg var 16 da min mor var på behandlingsreise.. Verdens minste problem.

Jeg var på skolen, jobbet noen dager i uka, festet litt i helgene som den gjennomsnittlige 16 åring gjør osv osv.

Funket veldig fint.

Skrevet

Mine unger kommer til å få lov å være hjemme alene lenge før de er 17år om de ønsker det. Jeg var alene på hytta fra jeg var 14år, var også noen gå ganger hjemme alene en helg hjemme også, men det hørte til sjeldenhetene siden jeg hadde en eldre søster som også var hjemme.

Har en 14åring i hus nå, hun har vært hjemme alene fra fredag til lørdag sammen med noen venner, og det kommer hun til å få lov til igjen om hun vil. Vi snakker med en nabo, så skulle det mot allformodning skje noe så er de der. Vi har våre regler i huset, noen mener de er strenge men de får frihet etter hvor mye vi kan stole på de og hvordan de er. Og her er det ingen problem at de er hjemme alene med venner på besøk, vi kjenner de så godt at det er ikke noe vi må vurdere engang. (skulle hun ha invitert til hjemme alene fest så hadde det nesten vært litt morsomt. Skikkelig kirkegjenger, stille, rolig, alt er fysj og fy. )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...