Gå til innhold

Barnevogn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker simo og hadde det til førstemann og vil ha det denne gangen og. Men Kombi eller duo? Hva anbefaler dere?

Sist hadde jeg duo men kjøpte brukt uten sportsdelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er super fornøyd med simo kombi:-))

Skrevet

Er det ikke mindre plass i den? Med tanke på vinterpose og slikt? Jeg skal ha i oktober :)

HI

Skrevet

Jeg har kjøpt easywalker quattro. Knallstilig!!!! Og ikke minst stødig! Verdt å sjekke!

Bagen er større enn Simon duo :)

Gleder med til å trille i juni ;)

Skrevet

Er helt grønn på dette og dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvorfor kjøper dere ny barnevogn til nummer to? Har dere solgt den forrige eller er det slik at man alltid må ha ny vogn? Tenker at det må være mange barnevogner der ute som sikkert er like fine, bare ikke kliss nye....

Skrevet

Jeg har kjøpt easywalker quattro. Knallstilig!!!! Og ikke minst stødig! Verdt å sjekke!

Tror ikke ew er større enn simo. Her er et tråd hvor dette også har blitt diskutert:

http://www.klikk.no/...skal-jeg-velge/

Forresten, skal du bruke vogna utenom butikkene, så gå for en stådig, stor duo vogn, jeg liker simo duo veldig godt. Simo duo er lettere enn simo kombi på grunn av at du slipper å trasse begge (både baggen og sportsdelen med deg hele tida) med deg.

Skrevet

jeg brukte samme vogn til 3 stk... men kjøpte søsken vogn attåt... solgte begge men nå gravid m nr 4 .... :))) gleder meg til ny vogn men mulig det blir ny for meg ...altså pent brukt men venter med å kjøpe vogn... selv om jeg ''nesten ikke kan vente''

Skrevet

Brio Happy............Lengde 73 - Bredde 32

Brio Kombi............Lengde 75 - Bredde 30

Bugaboo Cameleon.Lengde 85 - Bredde 33

Emmaljunga city.....Lengde 75 - Bredde 35

Emmaljunga edge...Lengde 77 - Bredde 34

Emmaljunga smart..Lengde 75 - Bredde 34

Easywalker bagen..Lengde 80 - Bredde 40

Jane slalom pro.....Lengde 75 - Bredde 32

One Three Hill.......Lengde 72 - Bredde 34,5 (stemmer denne?)

Simo Duo.............Lengde 80 - Bredde 34

Simo Kombi...........Lengde 82 - Bredde 30

Stokke................Lengde 71 - Bredde 31

Teutonia duo........Lengde 73 - Bredde 37

Quinny................Lengde 73,5 - 26-30

TFK Joggster Twist....Lengde 90 - Bredde 45

Basson Roma Duo.......Lengde 80 - Bredde 37

CAM Duo.........Lengde 80 - Bredde 37

Fisher City Duo........Lendge 77 - Bredde 36

Simo elegance bagvogn...Lengde 84 - Bredde 36,5 *dypvogna*

Simo kombi ultra.......Lengde 84 - Bredde 30

Simo kombi x-tra....... Lengde 84 - Bredde 30

Simo rival duo.......... Lengde 81 - Bredde 34

Dansk Simo bagvogn (Simo 233/Simo 235)... Lengde 95 - Bredde 41

Skrevet

Er 5 år imellom dem når andremann kommer nå i oktober og vogna jeg hadde med førstemann var en simo 2003 modell jeg kjøpte brukt. Kjøper brukt på finn.no denne gang og men er jo et stoooort utvalg der og ;) Blir simo duo eller kombi, liker den typen. Liker ikke de andre modellene på samme måte og vil ikke ha noe med tre hjul og sånt.

HI

Skrevet

De tallene stemmer ikke. Mener urban jungle er 67 eller 68. TFK er ikke 90, den er mindre enn største Simo og Emmaljunga i hvert fall.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorifra de talla er men etter en rask søk fant jeg ei side som også har størrelse på baggen:

http://shoppemamma.c...or-er-bagen-pa/

Og TFK sine er store der også ;) Jeg har ikke vaert innom tfk siden og skjekket selv. Men jeg også hadde nesten bestemt meg for en tfk twist vogn. Og dem har ganske så store bagger.

Skrevet

Jeg aner ikke, men har lest her inne, eller et annet sted, at en av simo sine bager (duo eller kombi) er blitt betraktelig mindre fra 2012-modellen. Så hvis årsmodellene noen ganger endrer andre ting enn kun design/farge så er tall fra 2010 "gamle"?

Skrevet

Har simo blitt mindre??! Det har jeg ikke fått med meg! Jeg har sett at dei har blitt rundere på bilder... har ikke vært i butikken og kjent etter :P

Skrevet

Selv om tallene ikke stemmer og TFK ikke er størst så er den garantert stor nok. Har den selv. Når ungen blir for lang vil de uansett ikke ligge ;)

Skrevet

Tror ikke ew er større enn simo. Her er et tråd hvor dette også har blitt diskutert:

http://www.klikk.no/...skal-jeg-velge/

Forresten, skal du bruke vogna utenom butikkene, så gå for en stådig, stor duo vogn, jeg liker simo duo veldig godt. Simo duo er lettere enn simo kombi på grunn av at du slipper å trasse begge (både baggen og sportsdelen med deg hele tida) med deg.

Ifølge forhandler (av både Simo og easywalker) er bagen på ew større enn simo duo 2012 mod.

Skrevet

Hvor mange cm er på ew? Den blir veldig liten sammenlagt, sant? Har du prøvd vogna? Hvordan er den på snøføre? Jeg har forsåvidt sett på ew sky men bagen er vel lik på begge, sant? Hvor lenge har du hatt den?

Jeg har en liten bil, så her må det bli en liten sammenlagt vogn. TFK og EW er jo småe sammenlagt begge to...

Men så kommer man over sånne dårlige tilbakemeldinger fra folk at man begynner å se etter andre vogn igjen ;) Det er sikkert ikke noen perfekt vogn uansett må jeg kanskje insee... og gå for magefølelsen ;)

Skrevet

Har ikke prøvd min ew enda ;)

Omtrent samme str som tfk sammenlagt.

Ew ER mere stødig siden den har 2 framhjul. Dette ble viktig for oss da mini har storesøster som nok skal trille ;)

Hørt flere som har tfk som er superfornøyd med vogna, BORTSETT fra at den er ustødig....

Skrevet

TFK er ikke ustødig om du sammenligner den med andre trehjulinger, men sammenlignet led firehjulinger kan jeg forstå at noen mener det. Jeg kan fint ha en tung stellebag hengende bak uten at den tipper i hvert fall.

Skrevet

Hei! Vi blir nok å velge en Simo Duo-vogn. Jeg synes det virker som en stødig og robust vogn.

Liker at det er "gammeldags" bremse og at man slipper å dra rundt på den ekstra vekten som er på kombien. Vognen er høy, som også er et pluss for oss som er litt høye selv:p

Barnet kommer i august og da er det gjerne litt greit å ha bittelitt større bag som er godt polstret.

Vi så på en Brio Happy også, men syns den virket spinkel og vaglete(?!). Erfaringer der?

Om man skal velge trehjulsvogn burde man huske på at de vognene er lavere (så vidt jeg vet), og når barnet blir tyngere, la oss si 1-2 år så sparer man ryggen for dårlige vinkler dersom man vognen har litt god arbeidshøyde.

Skrevet

Tipper du blir fornøyd med begge valgene egentlig.

Har hatt kombi og kjøpt det på nytt (sleit ut første vogna med to barn..)

Skrevet

Brio Happy............Lengde 73 - Bredde 32

Brio Kombi............Lengde 75 - Bredde 30

Bugaboo Cameleon.Lengde 85 - Bredde 33

Emmaljunga city.....Lengde 75 - Bredde 35

Emmaljunga edge...Lengde 77 - Bredde 34

Emmaljunga smart..Lengde 75 - Bredde 34

Easywalker bagen..Lengde 80 - Bredde 40

Jane slalom pro.....Lengde 75 - Bredde 32

One Three Hill.......Lengde 72 - Bredde 34,5 (stemmer denne?)

Simo Duo.............Lengde 80 - Bredde 34

Simo Kombi...........Lengde 82 - Bredde 30

Stokke................Lengde 71 - Bredde 31

Teutonia duo........Lengde 73 - Bredde 37

Quinny................Lengde 73,5 - 26-30

TFK Joggster Twist....Lengde 90 - Bredde 45

Basson Roma Duo.......Lengde 80 - Bredde 37

CAM Duo.........Lengde 80 - Bredde 37

Fisher City Duo........Lendge 77 - Bredde 36

Simo elegance bagvogn...Lengde 84 - Bredde 36,5 *dypvogna*

Simo kombi ultra.......Lengde 84 - Bredde 30

Simo kombi x-tra....... Lengde 84 - Bredde 30

Simo rival duo.......... Lengde 81 - Bredde 34

Dansk Simo bagvogn (Simo 233/Simo 235)... Lengde 95 - Bredde 41

Nå måtte jeg ned å måle men emmaljunga 2012 bagg .. den er ikke som står skrevet der men 79 lang og 37 bred . kunne ikke helt skjønne hvordan den kunne være omtrent like liten som city baggene .

glemte å si at det er en edge jeg har
Skrevet

Har to vogner jeg og nei har ikke direkte kjøpt ny . solgte den gammle baggen og tekstilene til emmaljunga duo edge vogna mi og kjøpte bare de nye nå med samme understell . men har å en Mountain buggy som er en den beste 3 hjulinen som finnes med en bag vi fikk tak i brukt da jeg har den fra storebror som akkurat ble 4 . denne er jo bare to år gammel så den funker fint i mange år til .

simo joda de var bra før synes jeg . men ikke nå lenger .. og en ser vel at brio etterligner de mer og mer på sine ( er jo eid av brio ) MEN JEG MED MIN SIMO 2008 MODELL MERKET STOR FORSKJELD i kvaltitet på 04 og 08 hvor vogna ikke lenger laget i norge men i bla china . nå er jo både bagg og kalesje blitt krympa mye på så det er absolutt ikke samme vogna som det var .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...