Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Når man går på avklaringspenger så må man fylle ut meldekort om man har jobbet/ferie m.m Betyr dette at om man krysser av for ferie mister man penger for perioden? Kan man ikke ta seg en sommerferie/høst/vinter osv så lenge man får denne ytelsen fra NAV? Håper nen an svare Takk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Om du krysser av for ferie så mister du penger for de dagene. Unntaket er om det tiltaket du er i har stengt, f. eks om du er på tiltak hos sfo eller studerer, men da skal du ikke krysse av for ferie. Du kan også søke om å få beholde aap under ferie. Snakk uansett med saksbehandleren din først om hvordan du skal forholde deg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Takk for svar Er ikke i noe tiltak sånn sett, går til fysioterapi 4x pr uke for bedring etter skade/ulykke. Så vil gå på AAP i 2 år til. Så da syns jeg det var litt rart å ikke kunne få tatt seg en uke eller 2 med sommerferie utenlands, uten å miste pengene
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 jeg som får timebetalt utifra hvor mye jeg har jobbet kan helle ikke bare ta meg vinterferie eller høstferie uten å spare penger på forhånd. når jeg skal regne på hvor mye ferien koster, og om vi har råd til det, må vi regne med tapt arbeidsfortjeneste for perioden. de aller fleste må spare for å ta seg fri til ferie. slik sett spiller det vel ingen rolle om lønna kommer fra NAV eller en arb.giver....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Det er så høl i huet at vi ikke har krav på ferie .Hvorfor skal ikke vi ha feire når alle andre har det.sykt.jeg reiser på ferie.,men skriver selvfølgelig ikke det i meldekortet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 På nettsidene til nav står det da at det er helt greit å reise på ferie og fremdeles motta aap så lenge det ikke ødelegger eller kræsjer med noe av opplegget du er med på. http://www.nav.no/Ar...ring/241107.cms
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 jeg som får timebetalt utifra hvor mye jeg har jobbet kan helle ikke bare ta meg vinterferie eller høstferie uten å spare penger på forhånd. når jeg skal regne på hvor mye ferien koster, og om vi har råd til det, må vi regne med tapt arbeidsfortjeneste for perioden. de aller fleste må spare for å ta seg fri til ferie. slik sett spiller det vel ingen rolle om lønna kommer fra NAV eller en arb.giver.... Får man lønn fra arbeidsgiver så får man feriepenger. Det får man ikke av AAP.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Jeg fikk innvilget betalt ferie i januar. Var ikke noe problem siden jeg er syk og ikke har noe opplegg annet enn fysioterapi og medisinsk behandling. Sendte bare en søknad til saksbehandleren min i god tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå