Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Gutten min er nå snart 8 år, og går i 2 klasse. Han har gått en stund på svømmekurs i regi av norges svømmeforbund, på en lokal skole. Når jeg er med han, går han i egen guttegarderobe og ordner seg helt selv både før og etter svømming. Han er fullt i stand til dette, og er inneforstått med at sånn er det når ikke pappa er med. Det har ikke vært et tema å ha han med i jentegarderoben siden han var 5 år. Han vil ikke det selv heller. MEN det er 2-3 jenter der på samme alder som han, som går med fedrene sine på kurs. Disse jentene går da med største selvfølgelighet i guttegarderoben sammen med sine fedre. Vi har forsåvidt et naturlig forhold til kropp hjemme hos oss, men det er ikke til å stikke under en stol at jr begynner å bli litt sjenert og obervant på dette med nakenhet. Da synes jeg ikke det er riktig at han "risikerer" å treffe klassevenninner i garderoben når han er naken... Hva tenker dere rundt dette ? Er det vanlig at barn går i hverandres garderober til de er over 8 år ? (det gjelder selvfølgelig motsatt vei også, men på disse svømmekursene har jeg enda ikke sett gutter i jentegarderoben)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Nei det er ikke ok at disse jentene på 8år går i herregarderoben, og heller ikke motsatt...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Men hva gjør vi med det da ? Det står ikke noe oppslag noe sted, og jeg er liksom ikke så lysten på å si fra til disse fedrene det gjelder... Er ikke så tøff...
detverkeribakhodet Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 hva med å snakke med lederen på svømmekurset?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Jeg ville snakket med lederen for kurset. Min 2.klassing hadde nektet plent å skifte i samme garderobe som jentene i klassen altså, og det skjønner jeg godt. Greit med naturlighet rundt nakenhet, men det er ikke naturlig at skolebarn er nakne sammen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Ja, jeg kan jo ta en prat med dem. Regner med de er interessert i det samme, for de også må dusje og skifte i den samme garderoben. Ikke egen instruktørgarderobe. Den ene instruktøren er en ung mann i 18-20 åra tenker jeg, og det blir jo enda mer feil i forhold til disse jentene.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Synes du skal gi beskjed til kurs lederen. Så store barn har ingenting i feil garderobe å gjøre.
☆☆☆ Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Den ene instruktøren er en ung mann i 18-20 åra tenker jeg, og det blir jo enda mer feil i forhold til disse jentene. Forstår ikke helt hvor du vil hen med denne kommentaren. Ellers er jeg enig, skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i naken tilstand.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har lært her inne at jenter som er flau, prippen og som ikke takler gutter i damegarderoben burde avstå fra svømming så da tenker jeg at den regelen også gjelder andre veien og at gutter som er flau, prippen og som ikke takler jenter i herregarderoben får avstå fra svømming
Gjest Miryks Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Forstår ikke helt hvor du vil hen med denne kommentaren. Ellers er jeg enig, skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i naken tilstand. Mulig hun formulerte seg litt feil. Jeg mener uansett at 8 år er altfor gammelt til å ta med ungen i "feil" garderobe. Det er mange rare folk der ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå