Gå til innhold

Svømmekurs for barn og garderobeinndeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå snart 8 år, og går i 2 klasse. Han har gått en stund på svømmekurs i regi av norges svømmeforbund, på en lokal skole.

Når jeg er med han, går han i egen guttegarderobe og ordner seg helt selv både før og etter svømming. Han er fullt i stand til dette, og er inneforstått med at sånn er det når ikke pappa er med.

Det har ikke vært et tema å ha han med i jentegarderoben siden han var 5 år. Han vil ikke det selv heller.

MEN det er 2-3 jenter der på samme alder som han, som går med fedrene sine på kurs. Disse jentene går da med største selvfølgelighet i guttegarderoben sammen med sine fedre.

Vi har forsåvidt et naturlig forhold til kropp hjemme hos oss, men det er ikke til å stikke under en stol at jr begynner å bli litt sjenert og obervant på dette med nakenhet. Da synes jeg ikke det er riktig at han "risikerer" å treffe klassevenninner i garderoben når han er naken...

Hva tenker dere rundt dette ?

Er det vanlig at barn går i hverandres garderober til de er over 8 år ?

(det gjelder selvfølgelig motsatt vei også, men på disse svømmekursene har jeg enda ikke sett gutter i jentegarderoben)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke ok at disse jentene på 8år går i herregarderoben, og heller ikke motsatt...

Skrevet

Men hva gjør vi med det da ? Det står ikke noe oppslag noe sted, og jeg er liksom ikke så lysten på å si fra til disse fedrene det gjelder...

Er ikke så tøff...

Skrevet

hva med å snakke med lederen på svømmekurset?

Skrevet

Jeg ville snakket med lederen for kurset.

Min 2.klassing hadde nektet plent å skifte i samme garderobe som jentene i klassen altså, og det skjønner jeg godt.

Greit med naturlighet rundt nakenhet, men det er ikke naturlig at skolebarn er nakne sammen.

Skrevet

Ja, jeg kan jo ta en prat med dem. Regner med de er interessert i det samme, for de også må dusje og skifte i den samme garderoben. Ikke egen instruktørgarderobe.

Den ene instruktøren er en ung mann i 18-20 åra tenker jeg, og det blir jo enda mer feil i forhold til disse jentene.

Skrevet

Synes du skal gi beskjed til kurs lederen. Så store barn har ingenting i feil garderobe å gjøre.

Skrevet

Den ene instruktøren er en ung mann i 18-20 åra tenker jeg, og det blir jo enda mer feil i forhold til disse jentene.

Forstår ikke helt hvor du vil hen med denne kommentaren.

Ellers er jeg enig, skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i naken tilstand.

Skrevet

Jeg har lært her inne at jenter som er flau, prippen og som ikke takler gutter i damegarderoben burde avstå fra svømming så da tenker jeg at den regelen også gjelder andre veien og at gutter som er flau, prippen og som ikke takler jenter i herregarderoben får avstå fra svømming

Gjest Miryks
Skrevet

Forstår ikke helt hvor du vil hen med denne kommentaren.

Ellers er jeg enig, skolebarn skal slippe å møte klassekamerater i naken tilstand.

Mulig hun formulerte seg litt feil.

Jeg mener uansett at 8 år er altfor gammelt til å ta med ungen i "feil" garderobe. Det er mange rare folk der ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...