Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Hvor stor plass har dere? Selv om vi har til sammen 97kvm så føler jeg likevel at det blir litt oppå hverandre med et barn.. Men her vi bor nå, kommer vi aldri til å få råd til noe hus i nærheten av jobb osv... Det er viktig slik at ikke hele dagen forsvinner i reisetid.. Så trenger litt oppmuntring om vi blir boende i leiligheten vår vi har tre soverom, et stort og to små. Resten er passe stort Vi har en vinterhage som er 20kvm, den er inkludert i de 97kvm leiligheten her. Så den er ikke sååå stor.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Bor i liten leilighet på rundt 50 kvm med ett soverom, men en ok hage. Er studentleilighet så jeg skal ikke klage
Kliko Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Bor i en 70 kvm leiliget med et soverom. Skulle veldig gjerne hatt et soverom til, men får ikke tak i noe rundt her som ikke koster dobbelt så mye..
Evita:) Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Litt relevant å vite hvor mange barn dere har? Jeg tenker at med tre soverom, kan dere uten problem bo der med tre barn. Barn kan fint dele rom, og det er kun i den vestlige verden vi er så himla opptatt av å ha god plass der vi bor.
Gothic Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Bor I Oslo på 79 kvm med mann og to barn samt hans sønn annenhver helg. Har to soverom. Skjønner ikke hva du klager over!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 vi var to voksne og to barn i en leilighet på 53kvm. vi hadde kunn 2 soverom, hadde to boder. men det ble trangt for oss. bor nå i hus på 93 kvm. utrolig deilig.. har kunn 2 soverom nå og. dere har soverom så dere burde klare dere. tenk på og kunne ha mer tid med hverandre. barna er små kunn en gang. synd og bruke tiden på reising frem og tilbake til jobb. dere sparer penger også på og bo der. slipper reise penger til og fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Det er en viss fare for at barn som vokser opp i trange blokkleiligheter utvikler nære og gode forhold, og muligens til og med lærer at det materielle ikke har så mye å si. Her må du nok veie nøye for og imot.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Stakar... Ett barn, og to voksne på 100 kvm? Det går jo ikke an! Dere må jo bare kjøpe noe på over 200 kvm med en eneste gang!!!! Syke Norge, som er så dyrt, LIZM!!! *håper ironien kom litt frem her* Vi hadde litt over 50 kvm da jeg fikk barn nr 2.....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Vi bor ikke i leilighet nå, men har bodd i leilighet med barn. Leiligheten var på 74 kvm pluss 15 kvm vinterhage, hel fin plass for oss Nå bor vi i rekkehus, det totale arealet er på 105 kvm, men kjelleren har lav takhøyde og der er det kun kontor, vaskerom og bod. Så boarealet vårt er faktisk mindre nå i rekkehus enn i leiligheten. Er forøvrig vokst opp i leilighet i blokk selv. Tre soverom og tre barn. Leiligheten var vel rundt 65 kvm. Har hatt en helt flott oppvekst og aldri savne hus og hage overhodet!
lolita82 Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Vi har tre pluss et barn annenhver helg! Bor i en rekkehusleilighet på 70 kvadrat. Vi har det kjempe fint, og barna deler rom. Jeg er student, og bor gledelig litt trangt for å få en bedre utdannelse;)
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #11 Skrevet 8. mars 2012 Vi skal mest sannsynlig få et barn som skal bo på 40 kvm. Jeg har for tiden ikke fast jobb men jobber ekstra i sykehjem og vikarbyrå, tjener rundt 25000 etter skatt siden jeg jobber stortsett hver helg siden jeg nhå er gravid. Men tror desverre ikke dette hjelper på å få lån til noe større siden dette ikke er fast lønn. Har et lite håp (siden jeg har vært alene om et stort boliglån og klart dette helt fint før nå samboer flyttet inn ) om at det kan hend de gir meg litt lån men er forberedt på det værste. Noen er litt skeptisk til dette med baby og 40 kvm men det er disse som eier store hus og fremdeles har kun et barn, mens de vennene våre som har vært i samme situasjon som oss har bodd på 40- 50 kvm med 2 barn. Man blir vel vant. Og som ei her inne sa til meg der det er hjerterom er det husrom
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 Takk damer, trengte den dytten Føler alle rundt oss kjøper hus og større plass overalt.. Selv maser familien vår om at skal ikke vi snart finne noe større med hage og ditt og datt... MEN jeg ser egentlig ikke problemet i at vi bor i leilighet, her er fine uteområder med lekeplasser og butikken rett over veien. Eneste er hvor vi skal gjøre av alle tingene. hehe-...Ting må nesten ut snart! Jeg er veldig flink til å kvitte meg med ting, MEN pappen derimot.. SAMLEMANI !! Men tips til hvordan vi kan lage fin lagringsplass på deler av vinterhagen mottas med stor takk
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #13 Skrevet 8. mars 2012 Ja men egentlig er det rart at det ikke har kommet noen og sagt til alle her inkkludert meg som bor i leilighet at vi ikke egner oss som foreldre som ikke bor i hus. Og siden vi ikke bor i hus har vi helt sikkert kjempe økonomiske problemer og bruker barnetrygden på familien! Sier son nummer 8 *håper ironien kom litt frem her* vi bor på 78 kvadrat med et barn og har det flott!
Tigerpote Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Jeg er alenemor med 1 barn og 1 barn til på vei, og vi bor på 65 kvm. Faktisk hele 3 soverom, men det ene brukes som lekerom. Leiligheten er suveren fordi den er så innholdsrik. Vi har altså 2 soverom, 1 lekerom, kjøkken, stue, 2 bad, 1 walk-in-closet (;D), 1 innebod, 1 utebod og terasse. Bor på 2 etg. Sentralt men veldig rolig og barnevennlig. Love it!
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Hmm, jeg synes dere har stor plass jeg. Vi er to voksne og to barn på 85 kvm. Har bare to soverom. Har ikke dårlig råd heller, men trives så godt med å bo her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå