Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Har en venninne som venter barn til sommeren, selv er jeg fremdeles i første trimester. Da hun giftet seg var hun en brud fra helvete. Orket til slutt ikke å ha henne rundt meg, det var bare snakk om dette bryllupet og alt var så sinnsykt anstrengt. Det hører med historien at hun "knabbet" nesten alt fra mitt eget bryllup, alt fra location, mat til brudevals og en annen detalj som var helt spesiell for vårt bryllup. Det var en lettelse da dette bryllupet var over. Men nå er hun altså gravid. Og fra dag 1 har hun vært helt hysterisk og VELDIG gravid. Det begynte med at hun 3 måneder på vei annonserte graviditeten da hun og jeg hadde lunch med tydelig mage. Dette var rett etter mitt mislykkete prøverørsforsøk og jeg satt en hel lunch og hørte på egokakling om henne, henne og henne. Sårt og tungt for meg, men bet tenna sammen. I mellomtiden gikk jeg gjennom mitt andre prøverørsforsøk, og innså at å møte henne om forsøket ikke gikk i boks, ville være en belastning. Men så gikk forsøket bra, og da hun hintet innpå at vi skulle møtes og jeg fortalte jeg var sykemeldt, skjønte hun tegningen. Men da vi møttes synes jeg det ble litt voldsomt. Muligens er dette fordi vi er i to helt forskjellige faser, men jeg har ikke noe ønske om å bli så gravid-skrullete som henne. Hun oppfører seg som hennes graviditet er midtpunktet for hele verden, prater ikke om noe annet og har satt seg inn i ALT. I tillegg har hun handlet inn alt som trengs til babyen allerede, bestilt verdens dyreste barnevogn og er med på alt som skjer av gravide-ting inkludert baby shower. Jeg blir helt sliten jeg.... Og på toppen av det hele har kidden fått navnet til min mann, og dette er et navn som vi hadde tenkt å bringe videre. Er det bare meg som er overfølsom, eller er det normalt å ta helt av på denne måten når man blir gravid?
Frøken Ubesluttsom Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Jeg veit ikke hva som er vanlig og har ikke vært borti noe lignende. Høres slitsomt ut. Det høres jo ut som hun ikke tar hensyn til deg (eller andre) i det hele tatt....Ikke alle som skjønner at noen kan slite med å bli gravide og syns det er sårende å høre om andres graviditeter... Det har jeg erfart. Hun hørtes slitsom ut, jeg ville ha posjonert hennes nærvær.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Har desverre hørt om lignende oppførsel fra enkelte gravide, heldigvis aldri opplevd det selv. Hadde mistet all energi av en sånn person, og i tillegg er hun jo ekstremt selvsentrert, og tenker ikke et sekund på dine følelser.. Godt å høre det har gått bra for dere nå Masse lykke til i sv skapet, og skjønner godt om du styrer unna den type "venner"!
Iselilja Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Styr unna. Det blir sikkert ikke bedre når barnet er ute.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Gravide kvinner er de mest navlebeskuende som finnes! Men det varierer jo selvsagt i grad. Synes hun høres veldig selvopptatt ut...Jeg ville ikke brukt så mye energi på henne...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Huff, sånne venninner tar all energi... Jeg ville styrt unna en periode :-P
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Har en slik venninne jeg også, vet akkurat hvordan det er.... Man må bare takle at folk er forskjellig, uansett hvor slitsomt det er, og posjonere tiden med dem.... Det gjør jeg.....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Styr unna og dropp hele kjerringa.. Sånne venner er ikke verdt noenting!
LME1001 Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Kutt ut hele kjerringa, hun kommer ikke til å bedre seg når barnet kommer til verden heller.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Gratulerer med graviditeten. Jeg unner alle slitere å få det til! Jeg har en svigerinne som er helt lik som det du beskriver. Alt fra bryllup (minus detaljene) som hun gjerne ville jeg skulle arrangere, for det ville jo være så lett og greit, til babyen (hun var hysterisk i tre uker og etter dette pratet hun bare gufne detaljer og graviditet.) Om man skulle få inn noen ord, måtte man gjøre dette når hun trakk pusten og selv da ble man avbrutt. I etterkant har det ikke nyttet å invitere henne til noen samlinger, da hun konstant prøver å finne noen å diskutere fødsler med. Hvis du har lyst til å fortsette å ha kontakt med venninna di, må du si noe til henne. Det er lov å be henne ta hensyn til andre rundt henne, det er også lov til å si "vet du, nå har jeg lyst til å prate om min graviditet litt". Hvis du allerede er lei og trekker hele vennskapet i tvil, så trekk deg bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå